Ha egy traktor vontat két forgózsámolyos pótkocsit,akkor a traktor és a két pótkocsi egy ,,keréknyomban'' mennek,vagy eltérő nyomban?
Minden teherautó vagy traktor amelyik pótkocsit húz, kanyarban nem egy nyomban megy, levág a kanyarból.
De egyenesen egy nyomon megy.
Minden esetben egy nyomon.
Nem nagy szerelvények, elvileg könnyű forgolódni velük.
Tolatva kicsit más. :D
Bemész vele egy zsákutcába, onnan csak másik traki húzza ki.
Minden elöl kormányzott jármű a hátsó tengely meghosszabbított vonalába eső pont körül fordul el. Ettől kezdve már csak képzelőerő, vagy kockás papír és vonalzó kérdése, hogy az ember belássa, az első kerekek mindig nagyobb íven fordulnak, mint a hátsók. Tehát a hátsó tengely kerekei kisebb íven fordulnak. Ha erre a hátsó tengelyre egy újabb forgózsámolyos pótkocsi van akasztva, akkor annak az első kerekei fognak ezen az íven (pontosabben ennél valamivel kisebb íven, a vonórú hosszától függ) fordulni, és ehhez képest lesz kisebb a hátsó kerekek fordulási sugara.
Amit a 2-es írt, akkor lenne igaz, ha a pótnak két forgózsámolya lenne mechanikusan összekötve, és amennyire elfordul az első valamilyen irányban, ugyanannyira fordulna el a hátsó ellentétes irányban.
Így működtek a tolócsuklós korszak előtti Ikarus csuklós buszok. A pót becsuklásának mértékétől függően kormányozta a C-tengelyt, és így annak a nyomvonala mindig az első és a hátsó tengely nyomvonala közé esett. Ezért volt az, hogy ahol egy szóló 260-as be tudott fordulni, ott egy 280-as is. Csak tolatni ne akarj vele, mert nem egyszerű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!