Mi a különbség a forgózsámolyos és a tandem pótkocsi között? Állásközvetítéssel foglalkozom, és ezen a területen még nem ismerem annyira ki magam .
A legnagyobb különbség, hogy a tandem pótkocsin nincs kormányzott tengely. Ott a pótkocsi közepén ( mezőgazdasági pótoknál a végén ) van 1-2-3 fix tengely pl :
A forgózsámolyos pótkocsinál van elől is ás hátul is tengely(ek) és az első minden esetben fordul. Itt a Vonórúd nem a pótkocsi alvázához kapcsolódik, hanem az első tengelyhez, amire egy "forgózsámolyt" szereltek és arra fekszik fel a pótkocsi alváza:
A tandem pótos szerelvényeknél csak egy forgáspont van, akárcsak a nyerges szerelvényeknél, így hátramenetben ugyanúgy kell kormányozni. A forgózsámolyos szerelvényeknél 2 forgáspont van, ami miatt a nem megfelelően gyakorlott pilóta csak szív hátramenetben és a kormányt is pont ellentétesen kell tekerni.
A két forgáspont miatt a forgózsámolyos pótkocsival ellátott szerelvénynél előfordulhatnak olyan dolgok, amik tandemesnél nem, pl ostorozás, nem megfelelő megfékezettség vagy fékerőelosztás esetén valamelyik irányba való kitörés. Ezekkel több macera is van, ezért a nemzetközi fuvarozásban jóval ritkábbak, mint a tandemes társaik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!