Az amerikai, vagy az európai félpótkocsi kérékelrendezése jobb?
"Egy amerikai két tengelyes félpótkocsinál ez másfélszeres az európai 3 tengelyeshez képest."
Egy amerikai két tengelyes klasszik félpót esetén a legnagyobb megengedett tengelyterhelés 17 000lbs, együttesen 34 000lbs ami durván ~15,5t. Európában a három normál tengely 24 tonna lehet ( ~53 000lbs).
Teljesen másak a hosszúságok és az össztömegek a két kontinensen, mindkét helyen kialakult a saját rendszerében legjobb általános megoldás és azt használják.
Az amcsiknál probléma nélkül közlekedhetne európai pótkocsi, viszont nálunk a standard amerikai félpót hossza és "tengelytávja" nem felel meg az EU normáknak,nálunk csak túlméretesként közlekedhetne.
A terhelhetőség a kiviteltől és a tengelyektől függ, nem a gumiktól. Nálunk is van lehetőség duplakerekes tengelyek rendelésére amiknél a tengelyterhelés 11,5t/tengely lehet, ha megfelelő tengelytávval bedobsz 3 ilyet egy félpót alá akkor a pótnak a raksúlya nagyobb lehet, mint egy komplett amcsi szerelvény megengedett legnagyobb össztömege.
Mások a szabályok Euba mások Usába.
Az európainak sokkal kisseb a talajra ható tengelyenkènti terhelèse. plusz lègrugós már règ mind. 3 okból. "Ne verje szèt az úthiba az árút. Ne verje szèt a kerèk az utat. Ès hogy a magasságát állítani lehessen a lègrugó használatával a rámpáról való rakodás miatt. (+1m tud emelkedni)
Valamint kissebb súlyba ès mèretbe is.16m x2'5m szèles míg az amerikai pótkocsik 18mx3m szèlesek.
Egy előny van az amerikai tipusokba ,az hogy állítható a tengely a pótkocsi alatt előrre hátra húzható.
Míg európában a fuvarozó cègè a pótkocsi addig az usában álltalában a gyártóè.
Tehát azt se tudod milyen szètkorhadt hulladèkra van feltève a kitudja milyen árú.
Megvan az előnye hátránya mind a kèt rendszernek. (Amerikában nincs pl limit a vontató hosszára ,deurópában meg precizebbek a járműszerelvènyek.
Remèlem segítettem, bármi kèrdèsed van tedd fel ezzel foglalkozom.
"Az európainak sokkal kisseb a talajra ható tengelyenkènti terhelèse."
Mármint nagyobb.
"Valamint kissebb súlyba "
A standard amerikai szerelvény 80 000lbs lehet, az elektromos/hidrogénes stb. az 82 000lbs ezek rendre 36300kg és 37200kg-ot jelentenek míg Európában a szabvány 5 tengelyes szerelvények 40 tonnát nyomhatnak, ezen felül más tengelyelrendezéssel és kombinált fuvarozásban dolgozva 5 tengelyen engedélyezett a 44 tonna.
Szakemböör ¯\_(ツ)_/¯
3 . " lègrugó használatával a rámpáról való rakodás miatt. (+1m tud emelkedni)"
Sose tud 1 métert emelkedni!!
Nem mértem meg, de ha 40 centi van az már jó.
#3
Maradtál volna inkább csendben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!