Féktisztító és külső motortisztító között mi a különbség?
Teljesen más összetevők vannak benne. régen csak a brigéciol volt erre alkalmas, és manapság is használják, de úgy vettem észre az elmúlt években hogy a mai brigéciolok már nem olyanok mint a régiek, és már vannak más alternatívák, régen nem volt. Féktisztító az csak annyira jó hogy a zsírt, olajsarat leszedi és ennyi, viszont kormot meg egyéb más dzsuvát nehezen. A motortisztítók meg azt is.
Fojtószelepet is sokan féktisztítóval szokták kitakarítani, jó rá, de nem az igazi. Erre legjobb az EGR szelep tisztító sokkal könnyebben leoldja a dzsuvát mint a féktisztító, kormot, kátrányt is lazán leszedi.
Jelentős mértékben eltérő lehet, egy motorblokk, vagy egy fékberendezés tisztítása.
Amíg az első esetben egy 100°C alatti hőmérsékleten dolgozó alu vagy szürkeöntvényről kívánod a rászáradt olaj/fagyálló/por keveréket eltávolítani, addig a második esetben (pl. féktárcsa)egy nagy nyomással működő, 200-400°C-on dolgozó alkatrészről szeretnéd ugyan ezt .
Nem kell nagy kémikusnak lenni ahhoz, hogy belásd, a kettő eltérő erősségű oldószert igényel.
Nyilvánvaló hogy a féktisztító az, amitől intezívebb a hatást várunk el.
A "közös" használatról:
az elképzelhető, hogy a blokkmosótól nem fog minden fékalkatrész tökéletesen megtisztulni, viszont a motortérben akadhat néhány olyan berendezés is amelyiknek nem tesz jót az erősebb féktisztító.
A legegyszerűbb, mindent a megfelelő eszközzel/anyaggal kezelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!