Minden gépjárművezetőnek 2-3 évente újra elő kellene venni a KRESZ-t és átismételni?
Nem ártana. Szerintem kb. 3 dolog van, amit amúgy kis odafigyeléssel meg lehetne oldani.
Jobbra tarts érvényes párhuzamos közlekedésre alkalmas úton is. Autópályán is. A 3 sávos szakaszon is. Sokan egyszerűen bentfelejtik magukat a középsőben, így vagy jobbról előz az ember (ami szabálytalan), vagy ezzel sikeresen 2 sávost csináltak a 3 sávosból. Láttam olyat, hogy velünk együtt 4-en előztük meg emberünket egyenként 4 sávváltással, de ő ment tovább rendületlenül a középsőben. Előtte-utána senki. Miért???
Sávváltás és kanyarodás: nem bonyolult pedig. Körülnéz, index, körülnéz, manőver. Ehhez képest sokan csak mennek, mint a birkák. Se körülnézés, se index, se semmi. Ide tartozik, hogy a másikat nem szabad zavarni. Ha úgy manőverezek, hogy a másiknak fékeznie kell, akkor az már zavarás (szigorúbb értelmezés szerint már az is, ha a motorféket kell használnom)
A harmadik a világítás. Ködlámpa csak ködben, hóban és felhőszakadásban (és nem éjjel-nappal, ha kell ha nem, mert vakít!). Tompított szürkülettől reggelig, esőben és lakott területen kívül. De igazán szerintem az a célszerű, ha mindig fel van kapcsolva, pusztán azért, mert messzebbről észrevenni az autót.
55 évvel ezelőtt vizsgáztam az MHSZ-nél..majdnem ennyi ideje vezettem, (ma is vezetek), főleg motort, kamiont, kisbuszt, nagybuszt...
Szerintem a nagyon nagy többség jól vezet, aki nem, azt meg nagy türelemmel próbáljuk elkerülni..
Kivéve a rendszám nélküli, cikázó mopedeket, robogókat, újabban a villámsebesen száguldó rollereket..tegnap este is horror volt közlekedni a Belvárosban...mellékkörülmény,hogy esett az eső, itt-ott halvány a közvilágítás, és mindenki ment amerre látott...
Az elképzelés nem rossz, de végrehajthatatlan...például több százezer segédmotoros..(is)
Egyébként senkinek sem ártana ha időnként átismételné akár feladatokat is megcsináljon online ingyenes teszten például. Elég sokan nincsenek képben egyes alapvető szabályokkal, meg persze vannak akik tudják csak leszarják. Több sávos utakon akár pályákon is baromi gyakori az ha valaki benn marad a belsőbe és azon megy végig akár több km-en át, sőt van aki még lassabba is megy a kelleténél és ezzel feltartja a többieket akik a külső sávban kerülik meg, de ezt már írták itt. Az hogy ki van írva hogy "jobbra tarts" meg izé ezeket sokan figyelembe sem veszik. Engem leginkább a parkolásokkal tudnak kiakasztani egyesek akik csak úgy beállnak átlógva a másik helyre vagy jó ferdén hogy a melletük lévő alig tudjon beférni a saját autójába. Van aki csak odaparkol más autósok elé és mint aki jól végezte dolgát elmegy szépen és nem tudnak miatta kiállni. Meg sokan beállnak a kapu elé hogy véletlen se tudjál kiállni, és az még a jobbik eset ha ott van és esetleg tudok szólni neki hogy útban van és rögtön arrébb is áll pofavágások nélkül, ez még a jobbik eset. Meg nekem az a másik kiakasztó része amikor valaki egy kis utcába megáll szinte az útközepén és elkezd ott bezsélgetni egy gyalogossal és ha szűk egyirányú utca van kikerülni sem lehet sokszor és akkor ha dudálok például észre sem veszi magát, ha meg kiszállok és megkérem szépen hogy picit húzódjon arrébb akkor még Ő van megsértődve.
Meg én azért a bicikliseknek is javaslok rősen egy alapszintű kresz oktatást, nem kötném engedélyhez meg semmi, de legalább ha már biciklizik akkor legyen képbe az alapokkal. Főleg amelyik a zebrán biciklin ülve hajt át előttem, de láttam oylat is hogy ment a körforgalomba úgy hogy szembe a forgalommal mert nem volt tisztában azzal hogy kéne használni mert jogsija nem volt autóra nyilván, de azért alapszinten képben kellett volna lennie hogy ott hogyan is kell közlekedni, atán más egyéb dolgokat nem is írok mert van jócskán.
Én nem csak a járművezetőkkel vetetném elő újra a kreszt hanem midnenkivel még gyalogosoknak sem ártana egy alapismeret mert sokszor elfelejtik vagy leszarják az egészet.
A vezetők nagy részének nem csak átismételni kéne, mert sok rész változott a vezetői engedélyének megszerzése óta (töröltek, módosítottak, beiktattak).
És induláskor sem igen volt acélos a tudása annak, aki éppen hogy elérte a sikeres vizsga szintet, neki inkább legalább utólag rendesen meg kéne tanulnia.
Nem értem, miből számoltad ki a 2-3 évet?
Volt, amikor nagyobb változások történtek, ha valakinek ez a 2-3 évenkénti ciklusa elején, közepén történt, akkor hónapokig, netán évekig úgy közlekedhetett, mintha mi sem történt volna?
1970. decemberében vizsgáztam, de ismerem a KRESZ legutóbbi, ez év január 1-től érvényes változását, ahogyan az ezt megelőző 2021. február 1-től történő változást is, és így tovább. Továbbá, a nem változott részeket is.
Mikor még nem volt net, újságosoknál vettem meg a változásokról kiadott újságmellékleteket; a frissülő KRESZ könyveket.
Nem ez a szakmám, még csak nem is a köznyelvben „hivatásosnak” nevezett vezető vagyok. Egyszerűen, szükségesnek tartom, hogy ha részt veszek a közúti közlekedés nevű nagy játékban, akkor ne okozzak tudatlanságom miatt galibát, és ne is büntethessenek amiatt, mert jó szándékkal vagyok ugyan, de ismerethiány miatt illetlenkedem.
Pénzt is jelentett már egyszer, amikor rendőrök nem jól tudták egy több kiegészítő táblás közlekedési jelzőtábla jelentését. Nem fogadtam el a helyszíni bírságot, feljelentettek, a szabálysértési előadó pedig „írástudó” volt KRESZ ügyben; egyetértettünk.
ennek természetesnek kellene lennie. Rengetegen vezetnek úgy, hogy valamikor évtizedekkel ezelőtt megtanulták annyira a szabályokat, hogy átmenjenek a vizsgán és azóta nem foglalkoznak azzal, hogy valóban ismerik-e ezeket -arról már nem is beszélve, hogy van-e bármi fogalmuk arról, hogy azóta ezek mennyiben változtak...
A legegyszerűbb lenne, ha a jogosítvány lejártakor nem automatikusan hosszabbodna meg az érvényessége, hanem egy ismétlő vizsga után.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!