Mit kell csinálni, ha az elromlott vasúti átjáró lámpa piros jelzése nem alszik el 10 perc után? Mennyire baj, ha ezután figyelmen kívül hagyom és áthajtok?
Tudom, kicsi a realitása, hogy ilyenbe fusson bele az ember, de azért nem is példa nélküli.
Ugye ha a vasúti átjáró lámpája üzemzavarba lép, elromlik, (vagy a vonat valami oknál fogva nem ér oda 10 percen belül a zárástól számítva), akkor elvileg a piros jelzés kialszik, a fényjelző sötét lesz, ha pedig van sorompó is, az elkezd lassan felemelkedni. Ez a standard, kivéve, ha ki van írva, hogy 10 percen túl is zárva tartható, de ez ugye nagyon kevés helyen van csak.
Namost, a kérdés, hogy ha valamilyen hiba okán 10 perc letelte után is piros marad a fényjelző, akkor figyelmen kívül lehet hagyni, nem?
Múltkor az egyik FB csoportban találtam bejegyzést videóval, hogy már 30 perce folyamatosan pirosan villogott a lámpa. Ennek következtében kilométeres dugó alakult ki az átjáró előtt (nagyváros forgalmas 4 sávos bevezető útja). Kérdésem, egyik autósnak sem jutott eszébe, hogy ha már ennyi ideje nem jött vonat, akkor talán a lámpa rossz?
Lehet valami bajom belőle, ha a 10 perc letelte után, fokozott körültekintés mellett (!) áthajtok a piros ellenére? Elvégre meggyőződésem! a meghibásodás, hiszen már irreálisan sok idő eltelt.
Milyen hátulütői lehetnek? Ti mit csinálnátok, ha ilyen szituációba kerülnétek?
Kíváncsi lennék, hogy ilyenkor mit kell tenni.
jó kérdés..szerintem kell egy hibajelzőnek lennie a fénysorompóban, csak a vasútkarbantartók basznak rá, majd megoldja az autós. Pláne, ha rendőr jár arra, vagy vár a sorban, neki át kellene venni a forgalom irányítását...
Amúgy, ha negyed óra várakozás után átmegy valaki, akkor kellene,hoy kövessék. Nekem volt már gondom abból, hogy elromlott piros lámpánál áthajtottam a síneken úgy, hogy seholnantávolban nem jött villamos..
Kiderült, hogy ötven méterre a bokrok mögött állt egy rendőrautó, aki bírságolt..nos kihívtam a rendőrséget, mert a rendőr nem intézkedett, hogy bejelentse a hibás jelzőt...vagy irányítsa a forgalmat.
Nem hajtanék át, bejelenteném a hibát:
Esetleg megfordulnék és más úton mennék, ha van a közelben másik átjáró.
Ha rendőr látja, akkor ugyanúgy megbüntethet, mintha csak fél perce lenne piros a jelzés és éppen az érkező vonat előtt slisszantál volna át.
Ettől függetlenül én áthajtanék. Természetesen előtte alaposan körülnéznék, amibe azt is beleértem, hogy megnézném, nincs-e rendőr a közelben. :-)
Egyébként életemben egyszer kerültem ilyen helyzetbe. A menetrend szerinti busz nem ment át, az összes többi jármű igen. Az átjáró után egymás után vettük fel autóinkba a buszról leszállt és gyalog nekiindult embereket (akik természetesen szintén szabályt szegtek, mert gyalog sem lett volna szabad átmenni).
Technikailag 10 percnél tovább nem lehet tilos jelzés illetve sorompó lenn. Vasúton úgy nevezzük, hogy " zavarba megy " a sorompó, technikailag ez annyit jelent a 10-ik percnél a fényjelzés teljesen elsötétül, se fehér, se vörös nem lesz, a félsorompó pedig felemelkedik.
(Ilyenkor szoktak felkerülni a netre a na már emgint nem jó a sorompó bejegyzések. )
6
Ez az elv, hogy zavarba megy a fénysorompó az időzítés letelte után.
De nem ritka eset, hogy valami miatt (pl. az időzítő óra is elromlik időnként) nem megy zavarba, hanem villog a piros, ameddig ki nem ér a hibaelhárító (néha 50 km-ről), aki lekapcsolja.
A piros sorompón a KRESZ szerint nem szabad átmenni, igen komoly büntetést kell érte fizetni. Hogy ki mit csinál a valóságban, az az ő dolga... Én, ha jól belátható mindkét irány, meg rendőrnek látszó személy sincs a környéken, akkor nyilván átmennék egy idő után, és reménykednék, hogy nem filmeztek le. Ha nem belátható (még kiszállva se látok el kellő távolságba), akkor inkább nem megyek át.
Egyszer vonat utolsó kocsijában ülve láttam az alábbi esetet:
Kétvágányú pályán a vonat műszaki hiba miatt pont úgy állt meg, hogy a közút egyik sávját elzárta. A sorompó, ugye, villogott pirosan. De a nép nem várta meg, hogy elsötétedjen, hanem a másik - üres - vágány felőli oldalról átmentek. Na, a nagyobb probléma akkor jött. Mert a vonat felőli oldalról is elkezdtek átmenni az autók. Vagy 15. És ők, ugye, az álló vonat miatt nem látták, hogy jön-e vonat jobbról, a másik vágányon... Csak akkor láttak jobbra, mikor már azon a vágányon volt az autójuk.
A hatályos és vonatkozó rendelkezés szerint tilos áthaladni.
A fénysorompó piros jelzése tiltja az áthaladást, attól függetlenül, hogy a gépjárművezetőnek mi a meggyőződése.
#6 Az 5-ös vagyok.
Alapesetben igen, kivéve, ha összeakadt valami áramkör, vagy a zavaridőzítő meghibásodott. Láttam már olyat, hogy a vonat megállt a nyílt vonalon egy sorompó behatási pontján belül, és nem ment el zavarba. Se 10 perc után, se fél óra után, se semmikor. A műszerészeknek kellett manuálisan, a helyszínen eltenni zavarba, mert hibás volt a zavaridőzítő áramkör. Hidd el, nekem nem kell bemutatni a fénysorompó működését :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!