Ha Hollandia annyira gazdag, akkor hogy lehet, hogy az emberek mindenhova biciklivel mennek, míg Magyarországon is szinte mindenhol autók vannak? Csak nem azért, mert Magyarország jobban áll anyagilag, mint Hollandia?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jerevánban meg még Budapesthez képest is rengeteg az autó, alig van tömegközlekedés, alig van kerékpáros, ha nagyon nincs mivel menned, akkor leginkább a viccnek is rossz marsrutkák jöhetnek szóba
nem mintha olyan gazdag lenne, életemben nem láttam annyi zaporozsecet, mint ott
minél keletebbre mész, annál inkább jellemző a "semmi nem számít, ami közös, szarjunk le mindenki mást" típusú posztkomcsi individualizmus
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egyrészt sík vidék. A legmélyebb és legmagasabb pontja közötti eltérés valamivel több, mint 300 méter. Jól kiépített kerékpárutak vannak, és filléres eszköz a bringa.
És kiegyensúlyozottabbak az emberek, nem ideges mindenki. Részben ezért is az autós egyenlő partnerként kezeli a bringást.
A kérdésed egyébként erősen provokatív.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért a hollandok se hülyék, hogy mindenhová biciklivel menjenek. Nem kell azt képzelni, hogy csupa lilaagyú birka a holland nép. Ahová jobb és praktikusabb autóval, oda autóval mennek. Ahová meg jobb és praktikusabb biciklivel, oda biciklivel mennek.
Náluk több helyre praktikusabb a bicikli, mert rendes infrastruktúra van hozzá, nem autók meg gyalogosok közt kell szerencsétlenkedni a kerékpárral. A kerékpártárolás városokban is megoldott, kamerás megfigyelés a közterületeken sok helyen megoldott. Aztán egyes belvárosi területek pl. vagy le vannak zárva az autók elöl, vagy abszolút nincs parkolóhely, a rengeteg autóval közlekedő holland miatt. Ez mind a kerékpározás felé billenti a mérleget.
De azért ha elmegy valaki egy - holland vidékekhez hasonlóan lapos - jász városba piacnapon egy nyári reggelen, akkor azt tapasztalja, hogy a hollandok sehol nincsenek a kerékpárhasználatban...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A hollandok megtehetik, hogy kerékpárral közlekedjenek; náluk nem társadalmi elvárás, hogy autóval üljenek a dugóban.
Egyébként komolyra fordítva a szót: ennek az az oka, hogy előttünk járnak pár évtizeddel. Ott a 70-es években uralt mindent az autózás, ahogyan most nálunk. És annyival előbb rájöttek hogy az fenntarthatatlan és változtattak a közlekedési rendszerükön -ennek eredménye a mai állapot. Azért remélem, hogy nálunk nem kell 50 évet várni rá, hanem lefaraghatunk pár évtizedet a hátrányunkból -főleg hogy már van előttünk minta...
A másik felvetésre meg csak annyit, hogy az igaz, hogy a domborzata lényegesen laposabb mint az itteni, ellenben ami itt viharos szélnek számít, az Hollandiában csak enyhe szellő -és állandóan fúj...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!