Ha Hollandia annyira gazdag, akkor hogy lehet, hogy az emberek mindenhova biciklivel mennek, míg Magyarországon is szinte mindenhol autók vannak? Csak nem azért, mert Magyarország jobban áll anyagilag, mint Hollandia?
Jerevánban meg még Budapesthez képest is rengeteg az autó, alig van tömegközlekedés, alig van kerékpáros, ha nagyon nincs mivel menned, akkor leginkább a viccnek is rossz marsrutkák jöhetnek szóba
nem mintha olyan gazdag lenne, életemben nem láttam annyi zaporozsecet, mint ott
minél keletebbre mész, annál inkább jellemző a "semmi nem számít, ami közös, szarjunk le mindenki mást" típusú posztkomcsi individualizmus
Egyrészt sík vidék. A legmélyebb és legmagasabb pontja közötti eltérés valamivel több, mint 300 méter. Jól kiépített kerékpárutak vannak, és filléres eszköz a bringa.
És kiegyensúlyozottabbak az emberek, nem ideges mindenki. Részben ezért is az autós egyenlő partnerként kezeli a bringást.
A kérdésed egyébként erősen provokatív.
Azért a hollandok se hülyék, hogy mindenhová biciklivel menjenek. Nem kell azt képzelni, hogy csupa lilaagyú birka a holland nép. Ahová jobb és praktikusabb autóval, oda autóval mennek. Ahová meg jobb és praktikusabb biciklivel, oda biciklivel mennek.
Náluk több helyre praktikusabb a bicikli, mert rendes infrastruktúra van hozzá, nem autók meg gyalogosok közt kell szerencsétlenkedni a kerékpárral. A kerékpártárolás városokban is megoldott, kamerás megfigyelés a közterületeken sok helyen megoldott. Aztán egyes belvárosi területek pl. vagy le vannak zárva az autók elöl, vagy abszolút nincs parkolóhely, a rengeteg autóval közlekedő holland miatt. Ez mind a kerékpározás felé billenti a mérleget.
De azért ha elmegy valaki egy - holland vidékekhez hasonlóan lapos - jász városba piacnapon egy nyári reggelen, akkor azt tapasztalja, hogy a hollandok sehol nincsenek a kerékpárhasználatban...
A hollandok megtehetik, hogy kerékpárral közlekedjenek; náluk nem társadalmi elvárás, hogy autóval üljenek a dugóban.
Egyébként komolyra fordítva a szót: ennek az az oka, hogy előttünk járnak pár évtizeddel. Ott a 70-es években uralt mindent az autózás, ahogyan most nálunk. És annyival előbb rájöttek hogy az fenntarthatatlan és változtattak a közlekedési rendszerükön -ennek eredménye a mai állapot. Azért remélem, hogy nálunk nem kell 50 évet várni rá, hanem lefaraghatunk pár évtizedet a hátrányunkból -főleg hogy már van előttünk minta...
A másik felvetésre meg csak annyit, hogy az igaz, hogy a domborzata lényegesen laposabb mint az itteni, ellenben ami itt viharos szélnek számít, az Hollandiában csak enyhe szellő -és állandóan fúj...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!