Forgalmi vizsgán bukást okozhat az üresben gurulás?
#9 De hát ez szimpla logika, ha üresben vagy, a három pedál közül csak a féket tudod használni. Ha sebességben van az autó, akkor mindhárommal tudod befolyásolni a viselkedését. Nekem oktató még azt tanította, hogy kuplung+fék, és megállás után üres, gyakorlatban úgy szoktam, hogy fék, és amikor lefulladna, kuplung, üres fokozatot pedig kb. soha nem is használok, de ha nagy tempóról kell megállni, simán van, hogy visszaváltogatok fékezés közben a megfelelő motorfékért.
De üresben nem gurulunk, mert ha bármi van, akkor az autó igazából csak egy hatalmas tehetetlen tömeg.
Én állandóan üresbe gurulok, a stop tábla előtti 10 méteren, a lámpa utolsó 20-30 méterén ha piros, a zebra előtti 10 méteren, ezeken a helyeken 20-szal sem megyek, nincs semmi értelme kinyomott kuplunggal gurulni. Amúgy sincs hajtás, legalább nem cseszem el a kuplungot. Ez az, ahol a tanulóknak muszáj sebességben hagyni. Hiába mész 10-zel még 10 métert, 4-es fokozatban nyomott kuplung mellett teszed meg. Ez a része értelmetlen.
Vezetés közben pedig ha nagyobb sebességgel haladna valaki üresben (ami életszerütlen), és hirtelen meg kell állni, akkor tökéletes mindegy, hogy hányasban van, csak a gumi tapadása és a fizika törvényei határozzák meg majd a fékutat. Ráadásul ilyenkor kuplungot is be kell nyomni, szóval amúgy sem lenne motorfék. Viszont aki normál körülmények között csak üzemi féket használ, az gyakrabban fog fékbetétet és tárcsát cserélni.
Az üresben gurulással az a baj, hogy kevésbé kontrollálod a kocsit, hiszen nem tudod hirtelen visszaváltani sebességbe, míg benyomott kuplungnál bármikor tudod engedni és kontrollálni a kocsi mozgását.
Nyilván 100.000 levezetett kilométerrel nem ez lesz a fő probléma, de tanulóként, kezdő vezetőként nem árt ha nem bonyolítod túl a dolgokat.
Másrészt nekem idővel az oktatóm elkezdte oktatni a "visszaváltásokat" is. Nyilván míg az a gond hogy nem tudod kezelni a kocsit ez sem fog finoman menni.
De összességében meg édes mindegy a kocsinak, hogy azt az utolsó 10 métert többszöri kuplungolással, vagy kinyomott kuplunggal teszed meg, nem ettől fog tönkremenni semmi.
Főleg vicces amikor a sok Schumacher tépi a váltót meg kuplunggal táncoltatja a kocsit pirosnál fék helyett, de üresbe kiteszi mert azzal kíméli a kuplungot :D
"aki a piros-sárgánál keresi az egyest, azt (jogosan) bőven le fogják dudálni az útról"
Mondjuk átlag sofőrnek pont elég idő ez arra, hogy sebességbe rakja a kocsit. Már ha figyel és nem a telefont b-sztatja mint a bambulók 90%-a.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!