Miért ilyen elavultak a tanuló autók?
Most csinálom a jogsit, és a városban a legmodernebb tanulóautó is csak egy 9éves VW Golf 7. Lehet választani, hogy dízel, vagy benzines, de még autómatát is, ha esetleg arra lenne igény (elektromos sajnos nincs). Az első néhány órát a legújabb 9éves golffal vezettem, amiből csak benzines az opció, de az emelkedőre való indulást nem tudtam elsajátítani, mert mindig hátragurultam kicsit. Ezután az oktató javasolta, hogy akkor próbáljuk meg egy erősebb dízel autóval, de az valami mégöregebb Skoda volt. Az első napon sajnos a vén skodával sem voltam sikeresebb és csalódottan mentem haza. Ma ugyanezt elmeséltem egy barátnőmnek, és azt mondta, hogy ez csak autó hibája, mert nagyon elavult. Elmondta, hogy az ő autójukkal ez meg sem történhet, mert az automatikusan nem engedi hátragurulni az emelkedőn.
Létezik ilyen? Valóban csak az autó elavultsága miatt bénáztam? És ha igen, akkor miért nem kötelezik törvényileg az autós iskolákat, hogy modern, biztonságos autóval oktassanak?
Modernebb, felszereltebb autóban valóban van, vagy lehet visszagurulás gátló, nekem is van az Audi-ban, de nem ez a megoldás!
Meg kell tanulni kézifékkel is elindulni emelkedőn, ez kb olyan mint manuális váltós autót nem megtanulni, csak automatát vezetni.
Nem tudhatod mit hoz az élet, azért elég ciki, ha pl ezt nem tudod majd később "rutinos" jogisval megugrani.
Én amúgy 2001-ben egy kb 20 éves Golf 1-en tanultam vezetni.
Akkor egy listából kellett választani, és csak típusok voltak felsorolva, azt láttam, hogy van Golf és az menő. Nem tudtam, hogy ez nem egy akkoriban új 4-es Golf, ráadásul szívó dízel is volt, és az oktatóm is egy igazi faxkalap volt.
Szóval a tanácsom, tanulj meg mai szemmel minnél xarabb, vagy ha jobban tetszik fapadosabb autót vezetni. A kényelmesebbre, felszereltebbre könnyű átszokni, de visszafele nem így megy.
Mert egy magyar oktató nem engedheti meg magának, hogy 1-2 évente új autót vegyen, úgy hogy a tanulóautóvá alakítás sem 2 fillérbe kerül.
Igen, az újabb autókban már alapfelszereltség a visszagurulás-gátló.
De azért elektronika nélkül is meg kéne tanulni elindulni, mert bármikor kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy régebbi autót kell vezetned. (Csereautó, bérautó, céges autó stb.)
A barátnődet csókoltatja a vezetni tudó társadalom. Alap, hogy leejtőn nem gurulunk vissza, akár benzines, akár dízel, akár húsz éves az autó. Szóval nem az autó hibája, hanem a vezetni nem tudó sofőré.
Meg kell tanulni az elindulást. Az ilyenek gurulnak rá a mögötte gyanutlanúl várakozóra.
Nem a kocsit sérelmezni, tanulni.
Kicsit használd már az agyadat könyörgöm.
Igazán modern autókban önvezető mód is van, bekapcsolhatod, de attól nem tanulsz meg vezetni.
Minél kevesebbet segít az autó, annál többet fogsz tanulni, mert hidd el, neked sem tavalyi autód lesz visszagurulásgátlóval, holttérfigyelővel meg 360 fokos parkolókamerával...
Na én itt mondanám azt, hogy akkor viszont látásra, vezess inkább áramot.
1. Te ülsz majd a volán mögött, te is leszel a felelős az autód minden egyes mozdulatáért. Mégis hogy akarod ezt vállalni, ha azt mondod "majd az autó megoldja helyettem?"
2. Mit csinálsz, ha elromlik az a csodás berendezés? Kézi be, elakadásjelző ki, aztán feltartasz mindenkit? Vagy nekilátsz sírni, hogy de ezt te nem tanultad?
3. Bármikor ülhetsz olyan autóba, ami nincs ellátva semmilyen extrával. Megint kérdezem, akkor mit csinálsz? Várod a csodát?
4. A jogosítvány feltétele, hogy képes vagy a járművezetésre a KRESZ betartása mellett. Ennek része az is, hogy elindulsz emelkedőnek fel, az egyetlen kibúvó egy egészséges ember számára a váltó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!