Régen hogyan képzelték el a közlekedést a jövőben kőolaj nélkül?
A 40-50 évvel ezelőtti előrejelzések szerint már elfogyott volna a Földön a kőolaj. Akkoriban még szinte semmilyen technológia nem volt a belsőégésű motorok kiváltására, azonban a mostanihoz képest üzemanyagzabáló autók voltak.
Akkoriban nem gondolkodtak azon, hogy alternatív megoldás után kellene nézni? Vagy egyszerűen bele sem gondoltak hogy egyszer bizony a kőolaj is elfogy? Oké, szerencsére azóta újabb tartalékokat fedeztek fel és most is ugyanott tartunk előrejelzésbe mint anno hogy majd a kicsit távoli jövőben fog elfogyni, de ma már érezhetően nyomatják a kiváltó technológiákat. És mi lett volna ha bejön az előrejelzésük és 2005-2015 körül elfogyott volna a kőolaj?
Akkoriban is voltak elektromos járművek. Ha jól tudom az első ilyen Angliában az 1910es években mielőtt a belső égésű motorok tökéletesedtek volna léteztek elektromos bustok ami nagy népszerűségnek örvendtek.
Akkor létezett a háború idején az olajembargó miatt a fagáz meghajtás, ami végül eltűnt ahogy béke lett és visszajött a rendes üzemanyag.
Voltak ,ég elektromos próbálkozások, pl a Bmwnél, Ladánál is, sőt Magyarországon a posta üzemeltetett elektromos Barkasokat is, csak sajnos költséges volt a karbantartásuk.
Szóval voltak alternatívák, nem csak kőolajszármazékkal lehet egy autót működtetni.
Szerintem a nagy változást nem a kőolaj hiány fogja meghozni, hanem a klímaváltozás.
Egyre terjed a hibrid és elektromos hajtás. 10 év alatt hatalmas fejlődésnek indult, pedig már régen feltalálták.
#1-es, nincs mit hozzáfűzni, valahogy így áll a világ..
(a hagyományos üzemanyag hiányától való félelemre jellemző, hogy az usában például rendületlenul az óriási motorú suvokkal,szedanokkal járnak az emberek...visszatértek a 7-8 literes motorokhoz. A 3-4 literesre azt mondták, azzal játszadozzanak Európában
Még egy érdekesség, ha már a Szovjetunió szóba került. Állítólag villanytraktorokkal is dolgoztak, aminek az volt az érdekessége hogy nem akkumulátorról kapta az áramot, hanem felsővezetékkel látták el és húzta a kábelt maga után. Ahhoz is volt talán két kezelő ember, állítólag veszélyes volt. Végül nem jött be a villany traktor mert a kábelek koptak, költséges volt a cseréje.
De azért figyelemre méltó hogy a 60as években mindezt megpróbálták.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!