Hogy zajlik egy RUTIN vizsga?
Ma szólt az oktatóm, hogy 2 nap múlva vizsgázom rutinból. Eléggé váratlanul ért, mert korábban azt mondta, hogy ha úgy érzem nem elég 10 óra még vehetek plusz órákat, ráadásul nem is vettünk át mindent, pl. emelkedőn való megállást. Az eddigi 9 órából(holnap lesz a 10.) amúgy összesen vagy 5-6 órát vezettem ténylegesen, mert állandóan megálltunk, kiszállt cigizni, telefonálni, pihenni. Nem egyszer 2 órát voltam ott, de csak 1 órát vezettem ténylegesen. Azt hittem, ez csak 1 órának számít. Utólag láttam a papíron, hogy dupla órának vette. Ez sem tudom, hogy általános-e és, és hogy máshol is így megy...Mindenesetre elég érdekes.
A kérdésem az lenne, hogy hogy zajlik pontosan a rutin vizsga? Azt tudom, hogy elmélettel kezdjük, de pl.mindent el kell mondani magamtól, vagy majd a vizsgáztató mondja sorban mit kér stb. stb.? Az oktató vezetés közben mond valamit, hogy épp mit csináljak?
Várok mindenféle tapasztalatot!
egészen pontosan le van írva itt minden:
műszaki résznek különösen nézz utána/kérdezd meg az oktatót, mit kell elmondani.
Ha elkezdek szívózni a tanárommal, meg beszólogatni, akkor 100, hogy mégjobban kiszúr velem, mert mondjuk összebeszél a vizsgabiztossal vagy méginkább lesz@rja az egészet. Persze így is megvan rá az esély, de ha folyton problémázok, én húzom a rövidebbet. Ha meglesz a vizsgám, váltok oktatót.
Amúgy meg csak azért nem kell írogatnod, hogy beszólj.
MOST válts oktatót. ne fizesd be a vizsgadíjat és mondjad azt, hogy te nem érzed magad késznek. Az emelkedőt pláne többet kell gyakorolni, nekem az volt a gyengém (aztán azt is húztam ki rutinon, de szerencsére átmentem:P).
Ha megtörtént a baj, menj be az autóssuliba és tegyél panaszt. Majd új oktató, esetleg teljesen más suli.
Elméleten magadtól kell elmondani (ahogy a linkben is le van írva) a:
-kerekeket (bordamélység ok - gugglizz rá, sértetlen, ép)
-kormányt nem recseg-ropog, ahogy picit elforgatod, ill. holtjátékot meg kell határozni)
-világítás/fények
>helyzetjelzó
elöl kettő fehér, hátul kettő piros, ill a rendszámtábla kivilágítása!! (2 lámpa)
>tompított fényszóró (nekem skodán gyújtáshelyzetbe kellett kapcsolni, sose ellenőriztem, ez a többi autónál hogy van)
>távolsági fényszórót bekapcsolni (ez a műszerfalon kék jelecske, míg a tompítotté zöld)
>irányjelzők, jobb-bal elöl-hátul!
>tolatólámpa
>féklámpa (megkérded az oktatót, h nyomja meg a fékpedált és te ellenőrzöd hátul - na ez mindenképp gyújtáshelyzetben müxik;))
-fékberendezés
>lábfék (3 jellemző fékhibát keresd ki a tankönyvedben)
akkor jó, ha mind a féket és a kuplungpedált lenyomva a fékpedál által megtett út csak a harmad a kuplungpedál által megtett úténak (nem tudod teljesen benyomni, hanem csak egyharmadáig)
>kézifék
vészfékezésre is, ill. parkolásnál használjuk (uh parkírozásnál majd ne felejtsd el azt is behúzni..)
nekem úgy mondták, hogy jó erősen behúzni és max 8 kattanásig jó, ha több, akkor rossz.
a többi elméleti kérdésre a választ a korábban postolt link alapján kikeresgélheted, a háromszög összerakását szerintem egyszer csináld meg, ne a vizsgán emiatt bukjál...
ja és még azt emelném ki, hogy a kerékcserénél az első 10-15 km megtétele után még egyszer meg kell húzni a csavarokat=)
kitartás, és szabadulj meg attól a köcsögtől, de komolyan:S vagy ősöddel beszéld meg:p
Nekem fasza oktatóm volt .Egy vasárnap délután elmentem (kismotorra) ott furikáztunk elmondta hogy mit kell ellenőriznünk a motoron.Mondom vasárnap voltam ,másnap mentem vizsgára hétfőn.Elmondtam amit tudni kell ,pl:ellenőrizzük a motort hogy megfelel-e az előírásoknak .aztán motoroztam egy jó a vizsgapályán.
Ott igaz hogy én egy honda dió-val mentem.DE enduróm van(váltós,kuplungos)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!