Magyarországon 200 km-enként lehetnek csak nemzetközi utasforgalmat lebonyolító repülőterek?
Miskolc-Kassa közvetlen autópályán száguldozva 50 perc, illetve közvetlen IC vonatok járnak 5 euró/jegy.(1óra 20 perces út)
Oké,, ha nem is nagy nyílvános nemzetközi,de legalább kisebb busines reptèrnek meglehetne csinálni a Klementinát.
21. kérdező: Egy reptér fenntartása irtózatos pénzt emészt fel!
Kategóriájának függvényében annyi kiszolgáló-személyzet kell, mint egy kisüzemben - a technikai feltételekről nem is beszélve - 0-24-ben...
Ahhoz, hogy megérje, ahhoz kell minimum egy olyan cég mint Győrben az Audi, aki naponta több gépes forgalmat biztosít. Mezőkövesden milyen olyan nagy, nemzetközi cég van, amelyik egy ilyen repteret rentábilissá tenne? Mert maga a fürdő az édes kevés ehhez! (lásd:Pécs-Harkány)
Mezőkövesdről és Miskolcról is autópályán Debrecen kevesebb mint egy óra.
Mond, mégis mi indokolná egy kisgépes reptérbe ölni a milliárdokat? Ki és milyen forgalmat garantálhatna? És ki az, aki ebbe bármennyit is befektetne?
De borzalmas a megközelítése a debreceninek!! Akinek nincs kocsija,vagy aki mindig kivigye az,hogy jut el mondjuk Ongáról a reggel 06:00-kor induló Brüsszeli járathoz? Taxival? Annyit nem èr!
Èn továbbra is azt mondom ès kitartok a véleményem mellett,hogy akkor is megélne M.kövesden egy kis nemzetközi reptér. Ez ugyanaz,hogy egy közepes méretű városnak max 2 buszmegállója lenne holott elférne nyugodtan 4 is mert a többi városrészben is lenne bőven felszálló ès nem kellene messzire menni a másik buszmegállóig.
Persze tudom,hogy nem kevés pénz egy repülőtér,de annyi minden hülyesègre elmegy ami nem termel semmit senkinek.
"De borzalmas a megközelítése a debreceninek!! Akinek nincs kocsija,vagy aki mindig kivigye az,hogy jut el mondjuk Ongáról a reggel 06:00-kor induló Brüsszeli járathoz?" - Kassára jobb? Vagy Pestre könnyebb?
Hát, aki nem tudja megoldani, az ne repüljön Debrecenből - erre nem tudok mást mondani.
Valaki felhozta miskolcot de miskolcon a mostani konkrétan mezőnél mem tudnak nagyobb repteret építeni mert a sajó környéke nagyon mocsaras a másik hogy régen rohadt sok bánya működött a térségbe és valszeg egy biztos beomlana ha ráépítenének mert van olyan szabályozás hogy semmit nem lehet építeni a bányák fölé max napelemeket vagy hasonló dolgokat.
A Debrecenit kéne kibővíteni egy ferihegy méretűre a ferihegyet pedig egy olyanra ami egy fővárosnak dukál a berlini vagy a bécsi reptér azok elég nagyok és sok gépet tudnak fogadni.
Mezőkövesdre pedig egy szintén normálisan kiépített repteret lehetne még 1-et pécsre meg egyet győrbe és több nem. Is kéne
26 - nyitott ajtókat döngetsz: Debrecen jelenleg képtelen lenne évi 800 ezer utastól többet kezelni. Mivel 2019-ben 600 ezernél több utas volt, így várható, hogy ezt a határt hamar eléri a debreceni repülőtér. Ezért már készülnek a tervek egy évi 3 milliós kapacitású, bővíthető repülőtér építéséhez.
Győrben van működő repülőtér, csak nem nemzetközi minősítésű, nincsenek menetrend szerinti járatok. Ez nem véletlen: Pozsony, Bécs és Budapest között nem élne meg , és nem érné meg nagyobbra fejleszteni.
Pécsett is van egy nemzetközi minősítésű repülőtér - csak épp járatok nincsenek! Sajnos viszonylag rövid a futópályája, és már évek óta nincs befektető, aki a futópályát meghosszabbítaná! Még charter gépek sem járnak.
Ami valóban érdekes: Sármellék a Balaton partján képtelen kinőni magát: a menetrendszerinti járatindítások rendre megbuknak, pedig viszonylag adottak a jó körülmények: jó futópálya, jó utas-terminál, hatalmas üdülőkörzetek - és még sincs beutazó charter egy sem! A WIZZAIR indít heti egy járatot júniustól Dortmundba (ha jól tudom), hátha végre ez egy hosszú távon működő kezdeményezés lesz!
És itt megint Debrecenhez értünk: valamiért az a reptér a nagy Covid visszaesés után is újra tud éledni. Rengeteg charter járat lesz az idén is főleg Török és Görögországi desztinációkkal, de Burgasz és a népszerű szigetek sem maradhatnak ki. Ugyan a háború miatt a Moszkvai és a Kijevi menetrend szerinti járatokat törölni kellett, de vannak helyette újabb desztinációk. Ilyen progresszív fejlődés mellet nincs ember (és cég) aki 100 km-rel arrébb egy lepukkant futópályába egy fillért is befektetne.
Sajnos ez a valóság.
Csak a befogadó képessége a győrinek semmi.
Miskolc kiérdemelne egy normális repteret de nincs hely ahol jó lenne
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!