Magyarországon 200 km-enként lehetnek csak nemzetközi utasforgalmat lebonyolító repülőterek?
Mindenkinek van igazsága - igaz, hogy csak részigazsága.
A kérdezőnek abban van igaza, hogy Mezőkövesden ott van egy tök üres, hatalmas futópályával rendelkező repülőtér. A futópályát leszámítva a világon semmi nincs ott már, némi romtól eltekintve. S már a futópálya minősége is nyűttes, mert 30 éve senki nem tett egyetlen lépést sem a megmentéséért! Sajnos már csak eszmei értéke van.(ha van)
A Ferihegyről szóló szerződés részletei nem nyilvánosak, így nagyon is benne lehet a pakliban ez a 200 km-es korlát!
Azt lehet tudni, hogy az EU nem támogat egymástól 200 km-en belüli reptereket EUs pénzből! És ez érthető is, mert ne csináljanak egymás fenekében konkurenciát!
Tudod kérdező, hogy milyen őrült összegbe kerül egy reptér üzemeltetése? Horror, amire minden előírásnak megfelelő infrastruktúrát kiépítenek, és aztán kell még rá rengeteg fizetőképes kereslet (áru, utas), és aztán kell még legalább egy légitársaság, aki hajlandó onnan járatot indítani!
Nem véletlen, hogy pl. Sármelléken (a Balaton és Hévíz közelében) is csak korlátozottan működik a repülőtér. 2019-ben 40 ezer, 2020-ban (a Covid miatt) 1751 utas volt a forgalom a Fly Balatonon, ami hatalmas ráfizetést eredményezett. Sem Miskolc, sem Eger, sem a régió nem lenne képes eltartani egy repülőteret! Ezért nincs ember, aki abba százmillárdokat befektetne! Ráadásul Miskolc esélyeit rontja az a tény, hogy a közelben Kassán is és Debrecenben is igen jól működő nemzetközi repülőtér van.
Sajnos Magyarországon Ferihegyen kívül csak Debrecen képes nemzetközi repülőteret üzemeltetni. Ott 2019-ben 600 ezer utas volt, de a Covid alatt 2020-ban is volt 127 ezer utas. Az állam megvette a Debrecen Airportot, és a közeljövőben új utasterminál és futó- gurulópályák is épülni fognak, a tervezése folyamatban van. Ezek után, ezek ismeretében Mezőkövednek semmi esélye - ez be kell látnod! (Győrben és Kecskeméten sincs menetrendszerinti repülés csak üzleti, az Audi és a Mercedes repteti a céges gépeit.) Pécs és Sármellék sajnos kong az ürességtől...
Akkor is szomorú dolog elpocsèkolni a kövesdit.
Lehetne olyat is létre hozni ami szerintem itt Magyarországon még nincs.Ez pedig az Air taxi. Kisebb 10,20 személyes gèpek közeli európai városokba repülnènek megfizethető áron. (Bécs,Kassa,Pozsony,Varsó,vagy német városok)Tuti lenne rá kereslet.
Nem tudom, hogy egy facebook-komment lehet-e hivatkozási alap, de ha ez alapján születik egy kérdést, érdemes elolvasni.
Heves, Jász-Nagykun-Szolnok és Borsod-Abaúj-Zemplén megyék együttes lakossága együttes lakossága 1,3 millió, de ennek nagy részének könnyebben elérhető Ferihegy, Debrecen vagy Kassa - ahogy a kommentelő írja is.
Ferihegy privatizációinak részleteit nem ismerjük, akár szerepelhet is benne. A négy további jelenleg üzemelő nemzetközi repülőtérből három szűken, de 200 km-en kívül van (Debrecen, Sármellék, Pécs-Pogány), egyedül Győr-Pér van 200 km-en belül (valamint Sármellék és Győr-Pér van ennél közelebb egymáshoz), de ennek igen csekély a forgalma, és a pozsonyi és a bécsi is közelebb van hozzá.
Ha új nemzetközi repülőteret kellene építeni, akkor nem Mezőkövesdre gondolnék. Egyrészt a közeli repülőterek miatt, másrészt hiába van hosszú kifutópálya, nincs jó állapotban, vagyis újra kéne építeni, így nem lehetne megúszni egy utasfogadó terminál (meg parkolók, vasútállomás) építésével az egészet.
Nem hinném,hogy egy Miskolc környékinek közelebb lenne úgy Debrecen.
Kassa:Szerintem az egy gáz airport! Alig van úticél.Londonba mennek gèpek ezen kívül nem nagy választék van.
Csak nem mindegy az időpont.. Én pl sokszor akartam repülni X városba adott dátum napján Debrecenből, de nem volt gép.. Csak 1x egy héten. És elég gyakori jelenség ez szerintem másoknál is. Mit kellett tennen? Elutazni 200 km-re Bp-re drágább jegy ellenében mert utazni muszáj volt.
Óriási tévhit, hogy nem repülnek, vagy nem repülnének az emberek.. Eddig minden Wizz járat tele volt évek óta. A Wizz vagy a Ryan is jól járna Klementinával. Meglepően rengeteg ember használná nyugodtan elhihetitek..! Népes az agglomerációs.. Eleve csak Dél Borsodban népes települések nagy falvak vannak ahonnan rengeteg ember utazik.
Mit értesz közvetlen körzet alatt? Hajdú-Bihar megyének, Jász-Nagykun-Szolnok megye nagy részének, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyének, Békés megyének, (valamint a romániai Bihar megyének és Szatmár megyének) közelebb van Debrecen, mint Mezőkövesd, utóbbi Borsod-Abaúj-Zemplén megyének és Heves megyének, valamint Jász-Nagykun-Szolnok megye egy részének van közel, az ország többi részének meg Ferihegy van közelebb.
De ha te annyira nagy potenciált látsz egy elhagyatott reptér felújításában, beleértve az utasforgalom kiszolgálásának létrehozását, személyzet toborzását, légitársaságokkal való szerződéskötéseket, akkor rajta!
De valószínűleg jobban járnánk, ha a kassai, debreceni, ferihegyi repülőterek a térségből való jobb megközelítését fejlesztenénk, esetleg Kassa és Debrecen közötti jobb vasúti kapcsolatra költenénk ugyanazt a pénzt.
Kedves 15-ös: A Covid előtti időszak a 2019-es év.
"Debrecen átlagos napi utasforgalma 2019-ben alig haladta meg az ezer főt, Kassáé pedig az 1500 főt" - ez erős tévedés.
A valóságban Debrecen forgalma 2019-ben meghaladta a 600 ezer utast, Kassáé a 450 ezret, Nagyvárad 175 ezer utassal a harmadik.
2020-ban a tizedére csökkent a repülés szerte a világon, és azóta sem igen tértek vissza eddig az akkori forgalmi adatok (Ferihegyen sem!)
Különben teljesen egyértelmű, hogy Mezőkövesd kapcsán egyből Debrecen merül fel mint "negatív" tényező, de hát ez várható volt...
Sajnos a kérdező iszonyúan lelkes - és ez dicséretes - de a realitások nagyon nem állnak mellette. Nincsenek igényfelmérések sem egy esetleges reptér építéséhez. Debrecen túl közel van.
Debrecen is a semmiből nőtt ki (a szovjetek kivonulása után); ez majdnem 30 évbe került! Mára talán a legjobb pozícióban van a Kassa-Nagyvárad-Szatmárnémeti "párbajban", mivel az utasforgalmi adatok ezt mutatják. Ha nincs Covid, akkor mára már millió felett lenne Debrecen forgalma...
Májusban a Lufthansa újra indítja a müncheni járatát, amelyik garantáltan megtelik, mivel végre június 1-én el kezdik építeni magát a BMW gyárát (eddig az infrastruktúráját építették ki). Újra indulnak a német beutazó gépek Hajdúszoboszlóra! Debrecenbe egy 3 millió/év utasforgalmú repteret terveztek, külön kisgépes/VIP terminállal. (tervező: Bord Stúdió)
Mivel állami tulajdonban van a Debrecen Airport, így állami beruházásként fog megépülni.
Ez a kövesdi repülőtér ugyanolyan hamvába holt ügy, mint amit a szombathelyiekkel etettek meg: Vát-Porpác térségébe ígértek egy hatalmas repteret vagy 10 éve, de még csak tervek sincsenek! Nem lesz belőle semmi!
Sajnos a valóban meglévő repülőterek sem tudnak érdemi forgalmat generálni: ha a Fly Balaton nem képes egy repteret eltartani, akkor Mezőkövesd még álomnak is megmosolyogni való felvetés! (hogy Pécsről már ne is beszéljünk!)
Viszont van még egy érdekesség: Nyíregyháza (a forgalmi adatok alapján) a harmadik legforgalmasabb repülőtér - ki gondolná?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!