Mi ez a 10 literes kanna? vagy tankolási szabály?
Mi ez a 10 literes kanna? vagy tankolási szabály?
Rádióba hallottam valamit.
Ez minden kúton van? Vagy csak ennyit lehet kocsiba vagy kannába tankolni?
Mol-nál van valamilyen szabály?
Bármilyen termék megvásárlását limitálhatják (nem is olyan régen pl a Tescoban sem lehetett egyszerre 10 kilónál több kenyeret, vagy 48 liternél több tejet venni). Fokozottan igaz ez a jövedéki adóval terhelt cikkekre (benzin, dohány, alkohol, stb).
A limitet szabhatja az üzlet, vagy a törvénykezés is.
Ez a 10 liter benzin dolog most azért van, mert állam bácsi mesterségesen alacsonyan tartja az árakat, ami a kutaknak veszteséget termel. Minél nagyobb a fogyasztás, annál többet.
Az előttem levők jól leírták (legrészletesebben 4-es).
Annyit tennék hozzá, hogy ez csak a hatósági áras benzinre vonatkozik.
Én prémium benzint tankolok, annak az ára persze megszaladt, de azzal valóban bármelyik kútnál teletankolhatod a kocsidat.
Egy másik fórumon írták, hogy volt ahol 3 alkalmazottól megváltak emiatt. És aki több kannát enged tankoltatni azt is elküldik (Már ahol limites.)
Benzint és dízelt is beleértve.
Ez azért elszomorító.
Persze nekünk fogyasztóknak jó de az ott dolgozóknak már kevésbé.
“Persze nekünk fogyasztóknak jó de az ott dolgozóknak már kevésbé.”
Ha a benzinkutak nem tudják veszteségesen árulni az üzemanyagot, akkor a MOL veszi át ideiglenesen az üzemeltetést. A MOL állami, az ők tartalékuk is vészes és az állam fogja a hiányzó összeget kipótolni. Az államnak honnan van pénze? Az adódból. Tehát nem te a benzinkúton fogod kifizetni amit tankoltál, hanem egy részét a lakosság dobja össze. Ugyanúgy az emberek fizetik ki csak nem aszerint hogy ki mennyit tankol hanem az adójuk egy bizonyos része, akár van autójuk akár nincs.
Nem fognak emiatt emelkedni az adók? Lehet, csak amit erre költenek el azz nem tudják másra költeni (pl egészségügy, oktatás).
Nem, ez nekünk fogyasztóknak sem jó.
1. Kutak dőlhetnek be, pont minden szempontból rosszabbul ellátott területeken csökkentve a kúthálózat sűrűségét.
2. Ha at is veszi a MOL kényszerből e kutakat, ez csak időleges, hiszen ezek többségét épp ők adták el kisebb vállalkozásoknak, mert tőkeoptimalizálás szempontjából nincs akkora megtérülés, mintha a vállalatcsoport máshol fektetné be (pl. egy külföldi olajmezőn vagy egy petrolkémiai üzemben) ugyanazt a pénzt, amit elkölt ezekre a bedőlt kutakra. Az eredmèny: kevesebb kút, még kisebb verseny, még nagyobb àrak az àrak elengedése után.
3. Minden egyéb benzinkúti szolgáltatàs gatyásodni fog. Karcol a kefe, dugul a budi, hosszabb a sor, langyos a kóla. És drágább.
4. Azt üzeni a kormány a vállalkozóknak: vigyázz, mert s te bizniszed is sorra kerülhet! Ha bármilyen vállalkozói hitelt felveszel és várod, hogy termőre forduljon a beruházásod, retteghetsz, nehogy jóárasítsa a kormány a termékedet. Na, így nyissál új kutat, boltot, kocsmát, webáruházat, de akár kutyapanziót, műkörmös szalont.
#9 Üsd fel kérlek a töri könyvet és nézz bele, mi történt mikor utoljára állam bácsi alacsonyan tartotta az árakat, annak ellenére, milyenek voltak a világpiaci viszonyok.
Nem a bedőléstől kell félni, hanem attól, ez a csodás művelet mit tesz majd az egész magyar gazdasággal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!