Ilyen korlátozott képességű akkumulátor csomagokkal, mikorra tud az elektromos autózás széles körben elterjedni az autóstársadalomban? Mi ennek az igazi korlátja?
11.Én mindíg a normális,érveket felsorakoztatni tudó levelezőtársak t,válaszát keresem,és értékelem.A gyűlölködő,nem építő jellegű,netán trágár válaszokat nagyon súlyosan büntetném.
Igen, változtatni kéne ennyi idő után,hogy csak a kérdezőnek legyen joga eldönteni,hogy az a témában adott válasz milyen értékű.Teljesen jogos felvetés.
Ez most már innen az oldalnak a feladata lenne,mert ez így már elavult !!
Akik leginkább bizonygatják, hogy a belsőégésű örök és az elektromos csak egy úri huncutság, azok elfelejtik azt a tényt, hogy az olcsó, mindenki által korlátlan mennyiségben hozzáférhető olaj korszakának végérvényesen vége van. Mielőtt bárki félreértené: természetesen nem fogyott el még a kőolaj és egy ideig még van mit kitermelni - csakhogy ebből egyre kevesebbet tudunk kizárólag a közlekedés céljából elégetni; egyre nagyobb az igény más felhasználásra (konkrétan pl. gyakorlatilag a teljes vegyipar a kőolajra épül). És persze eléggé általános az autógyártók részéről, hogy belátható időn belül leállnak a belsőégésű motorral hajtott járművek gyártásáról, kizárólag elektromost fognak előállítani. Így aztán egy odő múlva nem igazán lesz választás - pont úgy, ahogyan a múlt század utolsó évtizedében eltűntek a kétüteműek...
Ezenkívül adminisztratív eszközökkel is lehet befolyásolni a váltást; az egyre szigorúbb környezetvédelmi és emissziós normáknak egyre kevesebb jármű felel meg, ezek el fognak tűnni az utakról.
Az időigényes töltés problémája viszont valóban komolyan veendő téma. Szigorúan magánvéleményem szerint erre az lehet a megoldás, ha ezen járművek terjedésével elindul a szabványosítási folyamat és a töltőállomásokon nem kell végigvárni a töltési folyamatot, hanem a lemerült akkupackot fél perc alatt ki lehet cserélni egy feltöltöttre - amely használható az összes típusban. Ennek technikai akadálya nincs, csak a gyártók versengése illetve a kezdeti fokozottabb innováció miatt létezik ennyi egymással inkompatíbilis kivitel.
Amúgy most azt a részét ne nézzük, hogy egy benzines / dízel autót 5 perc alatt biztosan teletankolsz bármelyik kúton, míg villanynál még a nagyon nagyon erős töltőknél is egy órával lehet számolni, de ilyen ugye azért nem mindenhol van, otthoni hálózatról egy nagyobb akksival szerelt autót közel egy napig is lehet tölteni...
Most képzeljünk el egy benzinkutat ahol az autók csak egy fél óráig tankolnának... hamar szép kis sorok alakulnának ki. Tehát ez az első pont, hogy míg nem oldják meg ezt, hogy percek alatt közel 100%-ra lehessen tölteni addig nem csak mint kényelmetlenség lenne jelen a dolog, de ahogy egyre több villanyautó lenne, akkor simán logisztikailag is kicsit nehézkes volna kiszolgálni, vagy mindenhova focipálya méretű " kutak ", tucatjával a töltőkkel, máskülönben az lesz amit írtam, hogy szépen tömeg alakul ki.
A másik része pedig azt érinti, hogy az elektromos hálózatot nem feltétlen erre tervezték. Egy otthoni hálózatot simán leterhel teljesen más most egyetlen autót, de most mi van pl egy panelnál, ugye nézzük az ideális helyzetet, aki csak tud tetet ki magának töltőfejet mindez arra a hálózatra csatlakozva ami addig kiszolgálta az épület fogyasztását ( Az olyan részletek meg most mellékesek, hogy ki tudja mennyi idős kábelek stb vannak beépítve ) de a lényeg, hogy ha sorban nekiállnak tölteni, lehet aztán egyre több lesz az elektromos hiba ezekkel a hálózatokkal, mert simán nem bírják már azt a terhelést, mert 20-30+ éve nem gondoltak arra, hogy majd egyszer elektromos autókat akarnak töltögetni róla.
Még kis offként jegyezném meg, szerintem a hidrogénhajtásnak sokkal inkább lesz jövője idővel, ha sikerül annak az előállítására egy jó megoldást találniuk akkor lényegében elő is állt az ideális hajtás.
Villanyautók, de cserébe ugyanúgy gyorsan meg tudsz tankolni, és csak némi víz lesz ami keletkezik melléktermékként.
Köszi a válaszokat,
Nyilván a jelenlegi helyzetben az is benne van,hogy a belsőégésű technikának a kiszolgálásában,illetve magában a technikában több mint 100 év tapasztalat,gyakorlat van benne.Ebből adódóan gyors a kiszolgálása,de a fejlesztések korlátja is ez, az elmúlt 100 év is egyben.Ezzel a technikával,amit lehetett a fejlesztők,az autógyárak körbejártak,tehát valóban egyre nehezebb ezzel a mai kornak megfelelő továbblépés.
A dolog most már ott tart,hogy a hengerek számát is korlátozni kell/elterjedni látszik a 3 henger használata/ a kibocsátási normák teljesítése végett.
Az elektromos hajtás korlátai ma már jól látszanak,de mindenképpen szükséges lenne egy új alternatíva az autózás jövője szempontjából.Kérdés,hogy az elektromos autók jelenlegi fejlettségi színvonala,elsősorban az akkummulátorcsomagok teljesítőképessége tud-e az autóstársadalmunk igénye szerint továbblépni,vagy megreked ezen a nem túl
kecsegtető,és sokunk számára bizony nagyon sok kívánnivalót hagyó hatótáv,illetve utántöltésproblémán.A váltó rendszerű,benzinkutaknál felvehető akkucsomagok felvétele megoldás lehet,de ehhez valóban egységesíteni kellene a gyártóknak az akkuk típusrendszerét,és az összes el.típus műszaki paraméreteit,amit valljuk meg a prémium típusok gyártói nem nagyon szeretnének.
Amennyiben belátható időn belül nem születik jelentős előrelépés,félő hogy az autózásnak ezen megújítási szándéka zsákutca lehet,és valóban a 15. hozzászólásban is említett hidogén hajtásnak lehet inkább jövője.
#13
Az elektromos autók akkuja többszáz kg, a Dacia Spring miniautó miniakksija van 150kg környékén. Egy normális méretű (főleg most hódítanak a SUVok) autó akkupakkja 400-500kg ami persze a technológia fejlődésével folyamatosan csökken. Ha ez a felére csökken, akkor is 20-25 darabonként 10kg-os cellát kellene cserélni amit valljunk be sok autós nem tenne meg. Esetleg lehetne cserélőheleket üzemeltetni ahol a személyzet intézi ezt helyettünk. A másik fele hogy te kifizeted az akksit, az új autód új akksiját nem hagynád ott hogy egy használtat berakjanak neked, ezért ez csak olyan rendszerben menne ahol te megveszed az autót az akksit pedig csak bérled. Ebbe belebukott a Renault a Zoeval.
Az emberek nagy részének megfelelő lenne akkucsere nélkül, nem fizetnének havidíjat az akkuért, nem fizetnének felárat hogy ilyen akkucserélő hálózatot fent lehessen tartani személyzettel.
Ha mégis úgy alakulna én azt sem bánom, a mi használatunkra elég az otthoni töltés de nekem nem fáj ha más máshogy csinálja, egyszerűen nem látom hogy lenne jövője az akkucserének.
#14
Miért menne mindenki tölteni fél órára a “kútra”? Miért állnál meg tölteni ha fel tudod dugni töltőre míg egyébként is áll az autó? Dugd fel amíg vásárolsz, otthon vagy, dolgozol, mozizol, stb stb stb, csak akkor kell menet közben megállni tölteni ha messze mész. Sajnos a pontos számot nem találom de a Fully Charged utánajárt és a Teslák több mint 80%-ban otthon vannak töltve. Mivel csak minden 5. töltés valósul meg publikus töltőn, ha benzinkút szerű helyre állnának be és nem az Auchan parkolóba amíg egyébként is bevásárolnak (és egyébként is ott állna az autó), akkor ugyanarról beszélünk a fél órában mintha 5 benzin/dízel tankolna darabonként 6 perc alatt. Van sor? Ugyanekkora lenne.
Az elektromos rendszer miatt ne aggódj. A klíma is gombamód elszaporodott és akkor nem volt ekkora gond hogy hogy fogja bírni az elektromos rendszer. Majd a szakemberek megoldják.
#15
Hidrogénnél 4 kWh energiából varázsolunk 1kWh hasznos energiát, a többit elpazaroljuk. És akkor ebbe még nincs benne a szállítás stb, csak az átalakítás. Ha ingyen van az energia (fel nem használt megújuló, fúziós erőmű) akkor nem probléma, más esetben viszont még nagyon nem takarékos.
Nem bánom ha lesz jövője a hidrogénnek, de ha megnézzük a Mirait ami egy nagy luxusszedán méretű dög és tele van zsúfolva kacattal mint egy korai űrhajó amibe úgy kellett belehajtogatni az embert, akkor egyelőre nagyon feleslegesnek tűnik. Meglátjuk merre fejlődik a technológia de nem gondolom hogy személyautókban magy jövője lenne.
Ja… hidrogénessel megdurrantasz 2 autót és utána kb fél óráig nem lehet tankolni mert újra akkora nyomás alá kell helyezni hogy csatlakoztatásnál az autóba lehessen szuszakolni, másrészt a hidrogén annyira kicsi és annyira nagy nyomáson van tárolva (Mirai 700 bar->kamion kerék 9.5bar), hogy nem lehetséges veszteség nélkül tárolni, átdiffúzál a tartály falán. Mekkora poén hogy tele lerakod a kocsit, majd pár hét múlva a nyaralásról visszatérve hívod a trélerest hogy vigyen el tankolni mert üres a verda.
Lehet hogy a legnagyobb akadálya mégis az ára lesz,mert nem nagyon lesz az átlagos fogyasztó számára megfizethető elektromos autózás.Legalábbis ez látszik most:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!