Ilyen korlátozott képességű akkumulátor csomagokkal, mikorra tud az elektromos autózás széles körben elterjedni az autóstársadalomban? Mi ennek az igazi korlátja?
Gépjármű javító műhely dolgozója vagyok több mint negyven éve, ebből 12 éve vezetője. Kezdettől fogva vallottam hogy nem érzem az elektromos technológiát a jövő autójának, de néha már nem is tudom.
Elméletem: Mindaddig amíg az elektromos energiát gázzal, atomenergiával, szénnel, és bármilyen nem természetes energiával állítjuk elő addig a környezetvédelem csak egy lobbi és duma.
ezen kívül: benzines autóm van, és szinte minden tankolásnál, ami 3-5 percig tart, általában sorakoznom kell a töltő állomásokon. Ezt hogyan oldják meg 1-2 órás tankolási időkkel?? És mi lesz a kiselejtezett akkumulátorokkal?
Az én személyes véleményem az, hogy az elektromos autó soha nem fogja hosszútávon megvetni a lábát. Egyszerűen nem tartom megoldásnak a kőolaj leváltására, mert semmiben nem jobb, de cserébe legalább jó szar. És nyilván a technológia fog fejlődni, például a hatótávot lehet növelni, meg ilyenek. De amire hivatott, hogy visszafogja a károsanyagkibocsátást, azt sosem fogja teljesíteni. Soha, semmiben nem lesz olyan jó, mint a belsőégésű motoros autó. Illetve túl sok pénz van a kőolajban, amennyi az elektromos autózásban sosem lesz, úgyhogy az országok sosem fogják hagyni, hogy túlságosan elterjedjen. Amíg van kőolaj, addig az elektromos autó nem fog elterjedni széles körben. Hosszú távon még annyira sem.
Ez az egész csak egy látszatintézkedés. Ismerős az a szituáció, hogy bármikor bármilyen etikai téma üti fel a fejét, a cégek és brandek azonnal futnak a közösségi oldalakra prédikálni arról, hogy ők mennyire etikusak? De közben soha semmi hasznosat nem tesznek, csak a szájukat jártatják, hogy jobb színben tűnjenek fel. Na, az elektromos autózás pontosan ugyanez. Papíron jól néz ki, csak értelmetlen. Arra jó csak, hogy az idióták jól bekajálják és a te oldaladra álljanak, de arról halvány fogalmuk sincsen, mert túl buták, hogy észrevegyék a valóságot. Az angol erre mondja, hogy "virtue signaling", talán ezzel a kifejezéssel lehet a legegyszerűbben leírni az elektromos autózás valódi mivoltát.
#1 Oké azért az atomenergiát ne vegyük már a többi közé. Ezerszer tisztább, mint a szén/gáz/stb.
A természetességgel viszont részben egyetértek, de nem pont így. Én szerintem a kulcs nem a természetes-nem természetes energiaforrásban keresendő, hanem abban, hogy honnan származik az az áram, ami a töltő végéből a te autódba kerül. Természetes vagy sem, amíg az embernek be kell állnia egy államilag, vagy privát dollármilliárdos által üzemeltetett töltőhelyre, addig az elektromos autózás halott, mert az árakat ők szabják. Már most is egyre csak emelik az elektromos töltőkön az árakat. Persze ez a benzinkutakon is így van, de ott legalább 2 perc alatt végzel. Gondold el azt, hogy ugyanolyan k*rva drágán töltöd az autódat is, de ráadásul fél óráig tart. Hát erre senki nem lesz vevő.
Egyetlen és kizárólag egyetlen megoldással tekinteném az elektromos autózást kivitelezhetőnek: ha a napelem-technológia annyit fejlődne, hogy az autó képes lenne az önmaga által megtermelt árammal korlátlanul futni. Na de hát a saját magad által begyűjtött napenergiát nem tudja az állam kifizettetni és megadóztatni, szóval ez a megoldás soha nem fog napvilágot látni.
#1
Egy mai kérdéshez írt válaszom, ez volt a helyzet 14:24-kor.
“Egy BMW iX 22-24kWh-t fogyaszt, ezzel egy méretkategória az X5 amiből a dízel 9.5-10l/100km-t, a benzin 13-14l/100km-t zabál spritmonitor alapján.
És akkor a környezetvédelmi része:
1 liter benzin elégetésével 2.3kg CO2 keletkezik
1liter gázolaj elégetésekor 2.62kg CO2 keletkezik
Ebben a percben Magyarországon 1 kWh áram előállításából 237g CO2 keletkezik, Angliában pedig 95g.
BMW iX: most Magyarországon töltve 5451g CO2/100km
Angliában töltve 2185g CO2/100km
BMW X5 dízel: 26.2kg (26200g) CO2/100km
BMW X5 benzin: 31kg (31000g) CO2/100kg”
Most Angliában 128g/kWh, Magyarországon 271g/kWh
A szorzásokat el tudjátok intézni. Én a számok embere vagyok, nem szeretem úgy elintézni hogy az áram is szénerőműből jön szóval parasztvakítás az elektromos autó, hanem nézzük meg hogy pontosan hogy is alakul a fogyasztás.
A másik: hazalátogatásunk során elektromost béreltünk, azzal látogattuk körbe a családot. Az Auchanos bevásárlások alatt mindig annyit töltött hogy nem kellett külön megállni tölteni, emiatt várni. Ha olyan a melód hogy napi 500+km-t mész akkor megértem hogy problémásabb lehet a töltés, de te gondolom reggel bemész a műhelybe, délután haza. Ha nem 500km-re laksz a műhelytől (kétlem), akkor akár éjszaka feltöltheted és reggel tele van a verda, akár melóban feldughatod tölteni (gondolom van áram) és mire végzel tele lesz az autó. Egy átlag felhasználónak elég ha hetente egyszer feltölti és az is megoldódik amíg egyébként is otthon állna az autó.
Az évente egyszeri adriai nyaralásra kell beiktatni egy félórás pihenőt, az azért nem gondolom hogy akkora probléma.
Köszönöm a válaszokat.
Magam is nagyon bizonytalan vagyok a technológia jövőjét illetően,bár szeretném ennek a térnyerését még megélni.
Persze nagyon szépen hangzik mindez,és jó lenne egy nagy áttörés,mert a belső égésű technika már több mint 120 éve van változatlan elvek szerint gyártásban van.Itt persze az alapelvet,mint az Otto motort értem.
Azért is tettem fel a kérdést,mert a rádió műsorokban,mint a vasárnapi reggeli rádiós adásban már másról sem szól semmi,mint ezekről az elektromos autókról,és a töltésről.Mintha ez lenne a ma emberének,és az autósok zömének a legnagyobb problémája,és más autók mintha nem is léteznének,egyszerüen ezekben az adásokban már mást nem is hallani,csak a töltést...,mit hol hogyan töltsünk,és közben igyunk meg egy kávét...
Ezek a problémák,amit az elektromos autók kapcsán előkerültek,a lakosság kevesebb,mint 8-10 %-át érintheti,és ez jelentősen a jövőben sem fog tudni változni.Az autósok zöme jelenleg azonban a régi autókban ül,de ezekről a típusokról szinte hallani sem lehet,mintha már belső égésű autók nem is lennének a kínálatban.
Az emberek a jóval kevesebbe kerülő belső égésű autóikat sem tudják egykönnyen kicserélni,nemhogy ebbe a teljesen új,és anyagilag is nagyon megterhelő technikát kifizetni,és ebbe átülni
Ez a tendencia egykönnyen nem is fog tudni változni,mert az autózás a hagyományos autókkal is egyre csak drágul.A fenntartás is,nemhogy az emberek újba tudjanak állandóan beülni,így a gépkocsiparkunk átlagéletkora is ismét elérte 16! évet,mint régen...Ezt a tényt itt mindenki szereti elfelejteni.
Nem feltétlen kell az 1 és 2. kollégákat lepontozni,sok igazság van az ott elhangzottakban.Nagyon sok a jövőt illetően még a kétely a szakemberekben is,ezekhez az autókhoz való hozzájutásunkról már ne is beszéljünk!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!