A forgó mozgás hogyan jut el a motortól a kerékig az autóban?
Nem a kuplungra gondoltam, hanem a váltó-kardán-diffi hármas, másféle sorrendjéről volt szó.
Nincs káka és nincs csomó ;) csak azért említettem, mert a kérdezőt félrevezetheti.........
Szóval ha jól értelemezem:
A motorban található a vezérmű tengely amely a szelepeket szabályozza és a főtengellyel a vezérműszíj kapcsolja össze. A főtengelyen találhatóak a dugattyúk. A főtengely a forgató nyomatékot átadja a lendkeréknek ami majd a kuplungnak innen a váltóba érkezik a váltóból a differenciálműbe vagy ha hátsókerék meghajtású akkor a kardánba majd a diffibe. Diffiből a féltengelyekbe majd végül elérkezik a kerèkhez?
Vannak apróságok:
pl. a vezérműtengely/főtengely összeköttetés lehet a szíj mellett lánc,vagy tengely esetleg fogaskerék is.
A dugattyúk nem a főtengelyen találhatók, hanem a hajtókarokon.
Aztán a fötengelynek nem kell átadni a nyomatékot a lendkeréknek, mert rá van csavarozva közvetlenül.
Különben a sorrend jó, ez így egy életképes berendezésnek tűnik. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!