A forgó mozgás hogyan jut el a motortól a kerékig az autóban?
Motor-kuplung-váltó-(kardán-)differenciálmű-féltengelyek-kerék
Nagyon sok csapágy van.
#1 "váltó-(kardán-)differenciálmű"
Ez a hármas igazából tetszőleges sorrendben elhelyezhető, sok esetben nem követi ezt a sorrendet.
#2
Mondanál példát kérlek? A kardán zárójelben van mert az csak akkor szükséges ha hátra kell juttatni a hajtást, de másféle sorrend hol van?
Van ilyen is, olyan is.
A féltengelynél a külső gyűrű áll(pl. a hátsóhídban), és a belső gyűrű forog .
Az ellő kerékagy csapágynál -a kúpgörgősnél- viszont a belső gyűrű áll, a külső forog az aggyal és a kerékkel.
A fötengelynek a blokkban lévő csapágyainál mindkét fél fixen áll, és a tengely forog benne. Talán ezért a neve "nyugvócsapágy" ;)
Szóval csapágyéknál is igaz a mondás: ahány ház annyi szokás.
#2
Azért ezt a "tetszóleges sorrend" -nekem- kicsit elhamarkodott véleménynek tűnik. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!