Miért van a gyalogosoknak elsőbbsége a zebránál?
Mert a büdös életbe nem érnének át a túloldalra.
Oda születni kéne.
Mert akkor senki nem állna meg, és a gyalogosok nem érnének át a túloldalra:)
Még így, hogy van zebra sem akarnak sokan megállni
Kérdező, elárulnád, hogy hol élsz?????
Próbáltál már átmenni főútvonalon, ahol nincs lámpa?
Nincs több kérdésem. :)
Csak jelezném, hogy az egyik helyen ahol zebra van és nekem már zöld (mint gyalogos), az autóknak meg már piros ők még mennek, mert a sárgánál még kicsúsznak és állnak a kereszteződésben és a zebrán is, mert a másik lámpa még nem váltott.
Amúgy addig oké, hogy a gyalogosnak elsőbbsége van zebrán, de ott meg van az is szabva, hogy előbb körbenéz és úgy megy át. Csak a gyalogostól nem veszik el se a jogsiját se a lábát, ha körültekintés nélkül megy át. Pedig az ugye az alap.
Az meg, hogy a gyalogos könnyebben áll meg, hát nem is tudom minek nevezzem. Oké, rövidebb a féktávja, de jóval lassabb. Egy kocsinak néha elég lassítani is és a gyalogos át tud menni. Ehhez meg se kell állni. De ha mégis akkor is hamarabb tesz meg 100 métert, mint a gyalogos.
Meg alapból olyan sebességgel kell közlekedni, hogy ha bármi is van meg tudjon állni, a zebrát fokozott óvatossággal kell megközelíteni. A sebesség határ az 50km/h és nem pedig az elvárt sebesség, lehet attól lassabban is menni.
Tényleg szoktam kocsival és gyalogosan is közlekedni, emiatt mind a 2 helyen megvan az empátia. Pl gyalogosként, ha nincs nagy forgalom és látom, hogy kocsi jön akkor inkább lassítok és elengedem. Így nem zavarom a forgalmat semmivel és nekem se tart semmivel sem tovább, csak 2 lassabb lépés. Autósként meg fokozottan figyelek a gyalogosok biztonságára, bárhol szívesen elengedem őket, van esős ívben kicsit bentebb húzódok, nehogy picit is felcsapjam őket.
Tehát azt mondod, hogy nem legyen elsőbbsége, mert a több tonna…
Rendben. De akkor engedjük szabadjára a villamosokat is. Nehogy már annak kelljen megállni, amikor egy személykocsi sokkal könnyebb.
A gyalogosoknak átkelési lehetőséget jogszabály is adhat, ahogy meg is teszi a KRESZ néven ismert rendelet.
Nem szükséges ezeket a helyeket felfesteni. Ám vannak helyek, ahol bizony a sok tonnát szükséges megállítani a gyalogos fokozott biztonsága érdekében, és/vagy a nagy járműforgalom miatt.
Nem is kell sűrű nagyváros ahhoz, hogy nappal olyan élénk a forgalom, hogy hosszú-hosszú perceket kellene álldogálni egy helyben, hogy át tudj menni az egyik oldalról a másikra.
Vannak országok, népek, ahol az autósnak elég annyi, hogy látja az emberen, szeretne átmenni. Zebra sem nagyon kell hozzá, hogy lassítson, elengedje. Udvariasságnak hívják.
De még ott, ahol ez alapvető és megszokott, ott is szükség van felfestéssel, táblával+jogszabállyal biztosítani számára előnyt.
Hidd el, az az autósnak is jobb a sok tonnájával együtt.
Mint ahogyan a járművek között is helyenként szükség van alá- és fölérendeltségre.
A forgalom fontossága, nagysága indokolja. Pl. mert tömegközlekedés van rajta. Nos, ha az ilyen úton egy motor érkezik, a betorkoló úton egy kamion, akkor vasalja ki a bringást, mert nehezebben áll meg?
Ok! Dögölj meg. De a busznál is nehezebb. Akkor a busz is dögöljön meg?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!