Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hova tűntek a tehervonatok?

Hova tűntek a tehervonatok?

Figyelt kérdés
Régebben több volt.
2021. nov. 21. 14:08
 1/10 anonim ***** válasza:
20%
Kimész az autópályára, és ott vannak a végtelen kamionláncok az első sávban. Mindent kamionnal visznek, de abszolút mindent, ha kell, ha nem. Aztán még sírnak, hogy nincs sofőr, nincs a francot. Csak picit szabályozni kéne a logisztikát, mert most fejetlenül megy minden.
2021. nov. 21. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Sok esetben egyszerűbb és olcsóbb lenne vonattal.
2021. nov. 21. 14:21
 3/10 anonim ***** válasza:
75%
Na pont ez az, hogy se nem gyorsabb, de egyszerűbbnek meg pláne nem egyszerűbb, hanem nagyon is komplikált a tehervonat. Emiatt terjedtek el a kamionok ennyire az utóbbi 20 évben.
2021. nov. 21. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
88%
Nem igazán, mert a személyszállító vonatok elsőbbséget élveznek, azt a hosszú nehéz szörnyeteget meg nem hatékony folyton lefékezni és elindítani, mert az egy sínes vonalon épp szembe jön egy személyvonat. Így hatékonyan csak a személyszállító vonatok üzemszünetében lehetett a tehervonatoknak haladni, ami régen egy viszonylag nagy kiszámítható idősáv volt (23-5 óra között). De ma már egyre több a késői, éjszakai vonat, amikből bár nincs olyan sok, ugyan úgy feltartják a tehervonatokat. Bár az üdvözlendő, hogy 20 óra körül is indul IC a nagy városokból, ezek 22-23 óra között megérkeznek Pestre, azokhoz csatlakozva kéne indítani az utolsó elővárosi vonatokat, aztán mehetne a pálya a tehervonatoknak, ezen időpont után elenyésző az utasforgalom, nekik elég lenne néhány busz is, amik az üres autópályán gond nélkül tudnának menni.
2021. nov. 21. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
régebben több volt, de pl bányászat is gyakoribb volt. Az én térségemben szenet szállítottak minden nap, most már 40 éve nincs bánya, így a vonatok is eltűntek
2021. nov. 21. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Pont hogy nem fejetlenül megy a szállitmányozás, hanem igenis pontsan kiszámitva minden perc.

A megbízó például felrakja a kamionra az árut akkor tudja és meg is határozza hogy mikorra érjen oda a célig.

Ma felrakja reggel 7 órakor, akkor neki holnap 14 órakor a német raktár előtt kell lenni az árunak.

Minent előre percre pontosan kiszámolnak.

Na ezt tehervonattal jó ha 2 hét alatt megtudnák oldani.

Arról nem beszélve hogy az árut a bevagonozásnál kétszer kell rakni a lerakásnál meg úgyszintén. Fel teherautóra, kivinni a teherpálya udvarra és átrakni a vagonba. Majd kinn a vagonból le a teherautóra és beszáállitani a gyárba és ott megint lerakni.

1. Szóval neked nem sok fogalmad van a szállitmányozás és logisztikához.

2021. nov. 21. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Persze, mert régen a közúti közlekedés még sokkal rosszabb versenyhelyzetben volt a vasúttal szemben. Másrészt több okból sem volt elterjedt a több komplett szektorban (pl könnyűipar, járműgyártás) a Just in Time-elv, ami jelenleg meghatározó, és nem annyira fér össze a lassabb vasúti fuvarozással.
2021. nov. 21. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

6os

Van, jobban értek hozzá, mint gondolnád. Azt is tudom, hogy percre pontosan tudja mindenki, mikor gurul ki az áru, és mikor ér a célpontra. De ettől nem biztos, hogy ez a helyes, hogy minden autópályán végtelen kamionsorok vannak. Meg hogy többezer kilóméteres utakat nyomnak le a kamionok, aztán persze, hogy nem elég a sofőr. Azért írtam, hogy fejetlen minden, mert túl sok a kamion, túl nagyok a távok, a gyárak is összeszerőüzemek már csak, a félkész termékeket kocsikáztatják egyik gyárból a másikba fél Európán keresztül. Ez nagyon nem oké, főleg ha az annyira divatos környezetkímélést nézzük. Egy villamymozdony ezerszer környezetbarátabb, és elvisz 60-80 kamionnyi árut. Igen, az állomásra ki kell hordani kamionokkal a motyót, de legalább nem lenne ez, hogy a sofőrök egy hónapig a kamionban élnek. Hanem minden nap hazamhetnének. Mert ez sem normális állapot, ami most az uniózással megy.

2021. nov. 21. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
89%

Tegyük hozzá olyan szempontból nem egyszerű ez a kamion vs. tehervonat téma, hogy a legtöbb árúnak "egyéni" úticélja van. És nem lehet gazdaságosan össze hangolni a sok különböző cég, szállítmány közös szállítását.


Kicsit olyan mint mostanában a futárkodás, mindenki is futár lett, biciklivel, kocsival, és az egyén igényeit szolgálják ki, skszor egyetlen pizzával szaladgálva a városban és nem kisbusszal hordják ki százasával.

2021. nov. 21. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Ezért lenne jó bevezetni pl, hogy ami nem romlandó áru, azt lehessen pl max 250km-re vinni közúton, fölötte meg valami külön adót bevezetni rá.

Aztán az ennél angyobb távokra vasúti csomópontokra lenne víve az áru, akár Rola vonatként, onnan meg emhetne közúton.

2021. nov. 22. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!