Hova tűntek a tehervonatok?
Pont hogy nem fejetlenül megy a szállitmányozás, hanem igenis pontsan kiszámitva minden perc.
A megbízó például felrakja a kamionra az árut akkor tudja és meg is határozza hogy mikorra érjen oda a célig.
Ma felrakja reggel 7 órakor, akkor neki holnap 14 órakor a német raktár előtt kell lenni az árunak.
Minent előre percre pontosan kiszámolnak.
Na ezt tehervonattal jó ha 2 hét alatt megtudnák oldani.
Arról nem beszélve hogy az árut a bevagonozásnál kétszer kell rakni a lerakásnál meg úgyszintén. Fel teherautóra, kivinni a teherpálya udvarra és átrakni a vagonba. Majd kinn a vagonból le a teherautóra és beszáállitani a gyárba és ott megint lerakni.
1. Szóval neked nem sok fogalmad van a szállitmányozás és logisztikához.
6os
Van, jobban értek hozzá, mint gondolnád. Azt is tudom, hogy percre pontosan tudja mindenki, mikor gurul ki az áru, és mikor ér a célpontra. De ettől nem biztos, hogy ez a helyes, hogy minden autópályán végtelen kamionsorok vannak. Meg hogy többezer kilóméteres utakat nyomnak le a kamionok, aztán persze, hogy nem elég a sofőr. Azért írtam, hogy fejetlen minden, mert túl sok a kamion, túl nagyok a távok, a gyárak is összeszerőüzemek már csak, a félkész termékeket kocsikáztatják egyik gyárból a másikba fél Európán keresztül. Ez nagyon nem oké, főleg ha az annyira divatos környezetkímélést nézzük. Egy villamymozdony ezerszer környezetbarátabb, és elvisz 60-80 kamionnyi árut. Igen, az állomásra ki kell hordani kamionokkal a motyót, de legalább nem lenne ez, hogy a sofőrök egy hónapig a kamionban élnek. Hanem minden nap hazamhetnének. Mert ez sem normális állapot, ami most az uniózással megy.
Tegyük hozzá olyan szempontból nem egyszerű ez a kamion vs. tehervonat téma, hogy a legtöbb árúnak "egyéni" úticélja van. És nem lehet gazdaságosan össze hangolni a sok különböző cég, szállítmány közös szállítását.
Kicsit olyan mint mostanában a futárkodás, mindenki is futár lett, biciklivel, kocsival, és az egyén igényeit szolgálják ki, skszor egyetlen pizzával szaladgálva a városban és nem kisbusszal hordják ki százasával.
Ezért lenne jó bevezetni pl, hogy ami nem romlandó áru, azt lehessen pl max 250km-re vinni közúton, fölötte meg valami külön adót bevezetni rá.
Aztán az ennél angyobb távokra vasúti csomópontokra lenne víve az áru, akár Rola vonatként, onnan meg emhetne közúton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!