Miért hajtanak be sokan a lámpás kereszteződésbe úgy, hogy nem tudnak kihajtani belőle?
Arra gondolok, mikor zöld lámpánál elindul, de úgy hogy már induláskor jól látszik hogy nem fog tudni beférni és kihajtani a kereszteződésből, mielőtt pirosra váltana neki a lámpa. Utána áll keresztbe az úton, és nem tud menni ő se, meg azok se akiknek zöld lenne.
Vagy a tipikus, mikor áll a sor és nem hagyják ki a kereszteződést, így aki balra kanyarodna, az nem tud.
Ez miért jó? Előbb érnek oda a céljukhoz, ha 2 méterrel előrébb várakoznak ugyanannyi időt? Miért csinálják?
Plusz ez egy kiegészítő kérdés, de ehhez kapcsolódik: a kereszteződést azt hiszem a kresz szerint is szabadon kellene hagyni. Mi a helyzet a kapubejárókkal?
Arra gondolok, hogy nekünk áll a házunk előtt a dugó elég gyakran, mert kicsivel odébb gyakran vannak munkálatok és egy forgalmas kereszteződés is, sokszor visszadugul az a sáv. Ha a másik irányból érkezünk haza, akkor nem tudunk bekanyarodni a saját házunkhoz, mert nem hagynak ki helyet a dugóban állók, miattuk mi állunk velük szemben a másik sávban, mögöttünk meg feltorlódik egy újabb dugó.... erre mi a megoldás? Szabályozza ezt a kresz?
A kérdés első részét kihagynám, mert csak egy kérdésbe bújtatott frusztrácó. Esetleg kérdezd meg őket.
A kiegészítő kérdésedre: forgalmi okok miatti megállás során nem kell szabadon hagyni a kapubejárót. Érdekes lenne egy dugóban minden kapubejárót szabadon hagynának.
Megállsz, indexelsz, aztán beenged valamelyikük. Ennyi.
#1
Szívesen megkérdezném, hidd el, viszont nem nyomnám meg emiatt a vészjelzőt a buszon, hogy a nyílt utcán engedjen leszállni, két megálló között.
"Megállsz, indexelsz, aztán beenged valamelyikük."
Természetesen ezt szoktuk csinálni, de rengeteg ideig tart és rossz érzés dugót okozni a másik irányba is. :(
Minden ilyen "beragadót" simán megbüntethetne a rendőr, mert fel kell tudni mérni a helyzetet. Tehát a KRESZ szerint csak akkor hajthat be a kereszteződésbe, ha azt a zöld lámpa idején belül el is tudja hagyni.
A János kórháznál jövök át minden nap 2x - és borzasztó a helyzet.
Ha odaállítanának egy rendőrt, súlyos százezreket kaszírozhatna minden nap....
Tegyük hozzá vannak rohadt szerencsétlenül megtervezett-kivitelezett kereszteződések, ahol hirtelen be lehet ragadni. Vagy pont az, hogy ha nem túrod be a kocsit erőszakkal, akkor a következő zöld lámpánál esélyed sem lesz elindulni sem.
Ettől függetlenül a többség szimplán azért csinálja, mert önző paraszt. És pont a fenti miatt ez egy öngeneráló folyamat, hogy mindig 1-2-vel több kocsi próbál beférni ezért a másik már el sem tud indulni, csak mikor már sárgul a lámpa, aztán ő is beragad és utána tőle nem tudnak elindulni.
Én például vállalom , hogy ha épp a közvetlen előttem zajló események kötnek le (mondjuk imbolyog mellettem egy bringás, átsorol valaki, stb.), akkor bizony nem biztos, hogy a kereszteződés túlfelét figyelem behajtáskor, aztán nézek , hogy hoppá, nincs hova menni. Ugyanez , ha furgon mögött megyek a lapos kocsimmal. És igen, vannak helyek, ahol igazából soha nem ürül ki a kereszteződés, így vagy beállsz keresztbe, vagy megvárod az estét ott ahol vagy.
Ezzel együtt természetesen kerülöm , amennyire tudom, hogy beragadjak, de ez nem mindig egy jól informált döntés kérdése és különösen nem szándékos parasztság részemről.
#7
Köszönöm, kb ilyesmi magyarázatokra voltam kíváncsi. Ment a zöld.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!