Régi utasszállító repülőgépet miért éri meg teherszállítóként használni?
Figyelt kérdés
Gondolom, sokkal többet fogyasztanak mint a mostaniak, ezért vonták ki őket az utasforgalomból. Sokba kerül az átalakítás. Eleve miért nem készül többnyire cargo-változat gyárilag? Nincs rá igény?2021. szept. 9. 23:15
1/7 anonim válasza:
"Gondolom, sokkal többet fogyasztanak mint a mostaniak, ezért vonták ki őket az utasforgalomból."
De valszeg olcsóbb egy használt gép, mint egy új cargogép. Ha megrendelsz egy új gépet azt úgy 12-18 hónapon belül le is gyártják, a használt meg ott van, csak ki kell hányni a belsejét :)
2/7 anonim válasza:
Azért éri meg, mert elég régóta úgy tervezik az utasszállítókat, hogy mikor már nem éri meg őket utasforgalomban használni, kevés átalakítással megfeleljenek teherszállítónak. Olyan a törzs keresztmetszete, hogy az LD konténerek beleférjenek, a főkeretek elhelyezése olyan, hogy lehessen a rakodáshoz megfelelő méretű ajtót vágni egy ipari nagyjavítás keretein belül. A hajtóművek meg lehet, hogy nem a legújabbak, de még sok-sok felszállást kiszolgálnak, ha pedig elérik az élettartamukat, újra lehet hajtóművezni a gépet, ami olcsóbb, mint egy új repülő, mert a sárkányt nem kell még egyszer kifizetni. Ráadásul a személyzetet könnyen és olcsón át lehet képezni a személyszállító kivitelről a teherszállítóra. Jó alternatívát nyújt a leharcolt személyszállító gépből átalakított teherszállító az új tehergéppel szemben - bár az utóbbiak is futnak rendesen.
3/7 A kérdező kommentje:
Annyira azért nem egyszerű és olcsó az átalakítás:
2021. szept. 10. 08:32
4/7 anonim válasza:
De nem is bonyolult és nem igényel sok időt. A Wiki szerint egy 777 átalakítása 20-40millió $,egy használt 777-300ER 35-80millió, egy új 777F meg 350+ millió$.
5/7 A kérdező kommentje:
Nem tudom, ezek az árak mikor térülnek meg a magasabb fogyasztással együtt, de biztos többet repülnek, mint utasszállító korukban.
Köszönöm a válaszokat.
2021. szept. 10. 19:15
7/7 anonim válasza:
A megtérülésnél ebben az esetben nem csak az ár számít, persze az sem mindegy hogy egy 100milliós $-os beruházásról van szó vagy egy 350 millió dollárosról ( lízing esetén a futamidő is többszöröse a második esetben ). Az is lényeges, hogy kis túlzással azonnal termelni tudsz pont egy olyan időszakban amikor van kereslet az aircargora így magasak a fuvardíjak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!