Milyen közlekedést elősegítő módszereket lehetne kitalálni a magyar utakra?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sokat segítene ha nem rugdosnának át 30 óra után minden hülyét forgalmi vizsgán
Véleményen szerint a vizsgakövetelmény kb vicc kategória manapság már. Aztán jönnek itt óránként a kérdések (ez egy tegnapi) hogy ha országúton NEGYEDIKBEN lefulladok akkor hányadik sebességbe kell visszarakni a váltót
Van benne igazság :).
Meg ugye az utak állapota is sajnos kritikán aluli. :(
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem az utak állapotán nagyon kevés múlik. Sőt, inkább remek sebességcsökkentőként működnek a kátyúk, egyenetlenségek. Sokszor akkor lesz több a baleset egy úton, amikor felújítják, és végre lehet rajta gyorsan hajtani.
Én egészen máshol fognám meg a problémát.
Ált.isk. első osztályától kezdve beiktatnám a tanrendbe a közlekedési ismeretek tanítását. Nem kell nagy óraszám, heti 1 óra is elég, így érdemben nem növelné a tanulók óraterhelését.
Életkoruknak megfelelően tanulnának a közlekedési táblákról, az alapvető szabályokról, a gyalogosra ill. biciklisre vonatkozó szabályokról. Hogy melyikük milyen közlekedési veszélyhelyzetekbe kerülhet, és ott mi a helyes viselkedés.
Ez egy jó alap lenne, amikor középiskolásan segédmotorra vagy motorkerékpárra, vagy autóra szereznek jogosítványt. Ha rajtam múlt volna, ezt már az 1970-es évek elején bevezettem volna, így ma már a nagyon idősek kivételével mindenkinek lenne alapvető ismerete a közlekedésről.
A másik, még ennél is nagyobb szabású vállalkozás, hogy a lakosság pszichológiai állapotát erősen javítani kéne. Ez lecsapódik sok más területen is, de a rengeteg frusztráltság, ami más helyzetekben csak veszekedést, munkahelyi vagy családi konfliktusokat (rossz esetben tragédiákat) okoz, az a közlekedésben konkrét veszélyhelyzeteket. Sok embernek kéne tanulnia konfliktuskezelést, a problémák asszertív (nem támadó jellegű) megközelítését. Mivel leginkább a gyerekek viselkedését lehet még formálni, ezért ezt szintén valahogy az iskolákban kéne begyakoroltatni (a "megtanítani" szó talán nem a legjobb erre). Ennek egyébként az élet ezer más területén is lenne haszna, csak persze eredménye évek, évtizedek múlva fokozatosan lenne.
Az más kérdés, hogy ez utóbbiban a politika abszolút ellenérdekelt, ui. így nem lehet ellenségképeket gyártani, egymással szemben álló csoportokra tagolni a társadalmat, tehát összességben kevésbé lehetne manipulálni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Tömegközlekedést sem ártana olyan szintre hozni, hogy csak azok autózzanak, akinek muszáj. Hogy kellemesebb, olcsóbb és kulturáltabb legyen egy vonatos vagy buszos utazás, mint egyedül ülni a saját kocsiban. Ha mindent összeadsz, egy kilométer messze többe kerül, mint a tömegközlekedés.
Nem lehet az utolsó kis faluba is húszpercenként vinni buszt, vagy vonatot, belátom. De az sem normális, ha a napi kettő buszból egyik be sem megy a faluba, mert tele van (volt ilyenben részem).
Utak állapota sokszor kritikán aluli.
A rendőri jelenlétett meg kellene háromszorozni, és az országút gengsztereket kiemelni, és ha visszatérő, végleg eltiltani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A szabályokat kéne szigorúbban betartatni.
Tehát az pl. vicc, hogy az 50-es táblánál mindenki nyomja neki 60-70-nel és rendszerint semmi következménye nincs.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én elsősorban a biztonsággal nem vagyok elégedett. Az elérhetőség egész jó már mindenhova. Persze még sok út hiányzik, sok a zsákfalu, több útnak kijárna egy elkerülő/bővített szakasz. Szép lassan alakul ez.
Az átlagsebesség mérése, a gyakoribb alkoholszondás ellenőrzés sokat segítene. És ezek gyakorlatilag azonnal bekapcsolható dolgok.
Kerékpárutak kiépítése is jó lenne, sok az autós-kerékpáros konfliktus. Gyalogosokkal szintén.. a gyalogátkelőket több helyen felszerelik fényjelzéssel, vagy éppen rendes lámpássá alakítják, és ebből több kéne, és sokszor több kijelölt átkelőre lenne szükség.
Másrészt pedig bizony a gyalogosokat is aprítani kellene a rendőröknek. Kerékpárosoknak meg lassan jöhetne a kresz vizsga. Sőt, középiskalai kötelezettséggé tenném a kresz vizsga letételét.
Illetve ukrajnában is már üzemel azt hiszem, hogy a bejelentők részesülhetnek a szabályszegők bírságából. Tehát kocsidban felvesz valamit a kamera, akkor azt utána beküldöd, kivizsgálják, és ha jogos, igazolható szabályszegés, akkor a bírságból kapsz részesedést. Milyen jó már? Rögtön mindenki kitenné még az indexet is 😃 nem lenne lazsálás a volán mögött, mert mindenki meg van figyelve.
Aztán az orvosok nagyon sok időst, beteget simán átengednek, és hosszú évekre megadják a jogsihosszabbítást nekik. Ezen óriásit kellene szigorítani. Rengeteg a félig vak ember, beragadós ízületekkel... egy vészfékezésre nem képes, szenilisen szembenhajt az autópályára stb...
Aztán a járművek állapotát is szigorúbban kellene ellenőrizni. Az én autóm is egy röhej... de műszakin mindig át lehet tolni. Érthetetlen...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A nagy képet illetően:
- Budapest: északi M0 északi félgyűrű
- Vidék: győr-zala-pécs-szeged-debrecen autópálya félgyűrű
Kis képet illetően: jobb útburkolat... mert lehet, hogy a sok helyütt kátyús út olyan, mintha folyamatosan fekvőrendőrökön mennél, tehát lassít, de ugyanakkor jobbra balra dobál potenciálisan, volt nemrég egy ilyen hír, hogy a kamiont áttolta a szembe sávba a nyomvályú
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!