Milyen közlekedést elősegítő módszereket lehetne kitalálni a magyar utakra?
Sokat segítene ha nem rugdosnának át 30 óra után minden hülyét forgalmi vizsgán
Véleményen szerint a vizsgakövetelmény kb vicc kategória manapság már. Aztán jönnek itt óránként a kérdések (ez egy tegnapi) hogy ha országúton NEGYEDIKBEN lefulladok akkor hányadik sebességbe kell visszarakni a váltót
Van benne igazság :).
Meg ugye az utak állapota is sajnos kritikán aluli. :(
Szerintem az utak állapotán nagyon kevés múlik. Sőt, inkább remek sebességcsökkentőként működnek a kátyúk, egyenetlenségek. Sokszor akkor lesz több a baleset egy úton, amikor felújítják, és végre lehet rajta gyorsan hajtani.
Én egészen máshol fognám meg a problémát.
Ált.isk. első osztályától kezdve beiktatnám a tanrendbe a közlekedési ismeretek tanítását. Nem kell nagy óraszám, heti 1 óra is elég, így érdemben nem növelné a tanulók óraterhelését.
Életkoruknak megfelelően tanulnának a közlekedési táblákról, az alapvető szabályokról, a gyalogosra ill. biciklisre vonatkozó szabályokról. Hogy melyikük milyen közlekedési veszélyhelyzetekbe kerülhet, és ott mi a helyes viselkedés.
Ez egy jó alap lenne, amikor középiskolásan segédmotorra vagy motorkerékpárra, vagy autóra szereznek jogosítványt. Ha rajtam múlt volna, ezt már az 1970-es évek elején bevezettem volna, így ma már a nagyon idősek kivételével mindenkinek lenne alapvető ismerete a közlekedésről.
A másik, még ennél is nagyobb szabású vállalkozás, hogy a lakosság pszichológiai állapotát erősen javítani kéne. Ez lecsapódik sok más területen is, de a rengeteg frusztráltság, ami más helyzetekben csak veszekedést, munkahelyi vagy családi konfliktusokat (rossz esetben tragédiákat) okoz, az a közlekedésben konkrét veszélyhelyzeteket. Sok embernek kéne tanulnia konfliktuskezelést, a problémák asszertív (nem támadó jellegű) megközelítését. Mivel leginkább a gyerekek viselkedését lehet még formálni, ezért ezt szintén valahogy az iskolákban kéne begyakoroltatni (a "megtanítani" szó talán nem a legjobb erre). Ennek egyébként az élet ezer más területén is lenne haszna, csak persze eredménye évek, évtizedek múlva fokozatosan lenne.
Az más kérdés, hogy ez utóbbiban a politika abszolút ellenérdekelt, ui. így nem lehet ellenségképeket gyártani, egymással szemben álló csoportokra tagolni a társadalmat, tehát összességben kevésbé lehetne manipulálni.
Tömegközlekedést sem ártana olyan szintre hozni, hogy csak azok autózzanak, akinek muszáj. Hogy kellemesebb, olcsóbb és kulturáltabb legyen egy vonatos vagy buszos utazás, mint egyedül ülni a saját kocsiban. Ha mindent összeadsz, egy kilométer messze többe kerül, mint a tömegközlekedés.
Nem lehet az utolsó kis faluba is húszpercenként vinni buszt, vagy vonatot, belátom. De az sem normális, ha a napi kettő buszból egyik be sem megy a faluba, mert tele van (volt ilyenben részem).
Utak állapota sokszor kritikán aluli.
A rendőri jelenlétett meg kellene háromszorozni, és az országút gengsztereket kiemelni, és ha visszatérő, végleg eltiltani.
A szabályokat kéne szigorúbban betartatni.
Tehát az pl. vicc, hogy az 50-es táblánál mindenki nyomja neki 60-70-nel és rendszerint semmi következménye nincs.
Én elsősorban a biztonsággal nem vagyok elégedett. Az elérhetőség egész jó már mindenhova. Persze még sok út hiányzik, sok a zsákfalu, több útnak kijárna egy elkerülő/bővített szakasz. Szép lassan alakul ez.
Az átlagsebesség mérése, a gyakoribb alkoholszondás ellenőrzés sokat segítene. És ezek gyakorlatilag azonnal bekapcsolható dolgok.
Kerékpárutak kiépítése is jó lenne, sok az autós-kerékpáros konfliktus. Gyalogosokkal szintén.. a gyalogátkelőket több helyen felszerelik fényjelzéssel, vagy éppen rendes lámpássá alakítják, és ebből több kéne, és sokszor több kijelölt átkelőre lenne szükség.
Másrészt pedig bizony a gyalogosokat is aprítani kellene a rendőröknek. Kerékpárosoknak meg lassan jöhetne a kresz vizsga. Sőt, középiskalai kötelezettséggé tenném a kresz vizsga letételét.
Illetve ukrajnában is már üzemel azt hiszem, hogy a bejelentők részesülhetnek a szabályszegők bírságából. Tehát kocsidban felvesz valamit a kamera, akkor azt utána beküldöd, kivizsgálják, és ha jogos, igazolható szabályszegés, akkor a bírságból kapsz részesedést. Milyen jó már? Rögtön mindenki kitenné még az indexet is 😃 nem lenne lazsálás a volán mögött, mert mindenki meg van figyelve.
Aztán az orvosok nagyon sok időst, beteget simán átengednek, és hosszú évekre megadják a jogsihosszabbítást nekik. Ezen óriásit kellene szigorítani. Rengeteg a félig vak ember, beragadós ízületekkel... egy vészfékezésre nem képes, szenilisen szembenhajt az autópályára stb...
Aztán a járművek állapotát is szigorúbban kellene ellenőrizni. Az én autóm is egy röhej... de műszakin mindig át lehet tolni. Érthetetlen...
A nagy képet illetően:
- Budapest: északi M0 északi félgyűrű
- Vidék: győr-zala-pécs-szeged-debrecen autópálya félgyűrű
Kis képet illetően: jobb útburkolat... mert lehet, hogy a sok helyütt kátyús út olyan, mintha folyamatosan fekvőrendőrökön mennél, tehát lassít, de ugyanakkor jobbra balra dobál potenciálisan, volt nemrég egy ilyen hír, hogy a kamiont áttolta a szembe sávba a nyomvályú
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!