A gőzmozdonyoknál a vezetőfülke általában miért a kazán mögött helyezkedett el?
Figyelt kérdés
Azon kívül, hogy így elölről könnyebb volt takarítani, hamuzni a kazánt, volt valami egyéb gyakorlati oka is? Mert kb olyan, ebben az elrendezésben, mintha a későbbi dízelé és villanymozdonyok vezetőállása is nem elöl, hanem a motor mögött lenne.2021. ápr. 30. 13:25
1/4 A kérdező kommentje:
Még a szénkészlet, ami eszembe jut indokként. Így nagyobb mennyiséget is lehet tárolni a vezetőfülke mögött. Bár ezt másképp is meg lehet oldani, csak akkor minimum két fős személyzet kell, egy fűtő és egy vezető. Ezen kívül van más ok?
2021. ápr. 30. 13:34
2/4 anonim válasza:
A kazán a vezetőfülke MÖGÖTT volt, mármit az a része, ahol tüzelni kellett, a gőztartály volt elől, az meg azért, mert a fülke mögött volt maga a kazán, amögött meg a szeneskocsi
3/4 anonim válasza:
Ja, meg a gőzmozdonynál MINDIG két személy volt, a mozdonyvezető meg a fütő
4/4 anonim válasza:
Hogy lenne már mögötte? Nem mellesleg olyan, hogy gőztartály...
Van az állókazán, ami benn van a sátorban, vagy ahogy mondani szokás konyhán, nem vezetőfülke, a hosszkazán és elől a füstszekrény.
A hosszkazán tetején van a gőzdóm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!