Mennyi idő után tudtatok / mertetek egyedül vezetni, miután megszereztétek a jogosítványt?
Azt szokták mondani, hogy x km-t még valakivel (egy olyannal akinek már régota van jogosítványa) együtt kéne vezetni a jogsi után, hogy legyen rutin meg ilyesmi. Nektek ez mennyi idő volt?
Én már őszintén nagyon szeretnék egyedül vezetni, járkálni mindenhova (anélkül hogy bárki is velem jöjjön mert még kezdő vagyok), már október óta vezetek, és kb 50 óránál járok, mert biztosra megyünk az oktatóval (meg ugye voltak idők amikor nem tudtunk menni és akkor kiesett egy pár hét) és mostanában fogok vizsgázni.
19/l
Azonnal. Nemhogy egyedül "mertem" vezetni, de máshogy nem is voltam hajlandó. Szülőknek nem volt autója, nagyapám ajánlotta fel, hogy ha szeretnék, akkor gyakorolhatok az övével, de csak úgy, hogy ő is jön. Nekem ezzel két problémám volt:
1. Végtelenül jó ember volt, de tanár. Tanárnak is nagyon jó volt, imádták a diákjai, de akkor is tanár. Én abból nem kértem. Levezettem a 30 órát + még egy kicsit, sosem volt gondom a vezetéssel, vizsgám is meg lett könnyen, szóval kellően és úgy gondolom megalapozottan magabiztos voltam ahhoz, hogy ne akarjak egy tanárt magam mellé még a sikeres vizsga után is.
2. Magabiztosság és figyelmesség ide vagy oda, mégiscsak tapasztalatlan kezdő voltam. Én úgy éreztem, hogy ami tanulnivalóm van, azt csak tapasztalattal lehet megszerezni, nem pedig úgy, hogy valaki ül mellettem és magyaráz. Ilyenformán inkább mentem volna egyedül, hogy ha netán véletlenül a tapasztalatlanságom balesettel végződik, akkor annak én igyam a levét, ne az utasom.
És hát emiatt végül soha nem is gyakoroltam vele, volt 2 vagy 3 év, mire saját autót vettem, addig nem vezettem egy métert sem. Ott folytattam ahol abbahagytam és egyedül beletanultam.
Mikor mertem? Azonnal. Nem vagyok punci. Vettem egy ócska Skodát gombokért, ősök nem is tudtak róla (elvégre 18 évesen már azt csinálok amit akarok).