Hogy működik a repülőgépeken a sugárfordító?
Figyelt kérdés
Ugye csak a bypass levegőt irányítják át, tehát a hajtóműből kiáramló levegő még mindig előre ható tolóerőt képez.2021. ápr. 22. 09:28
1/3 A kérdező kommentje:
Illetve még egy kérdés. Milyen erők vannak jelen? Elvégre az N1 által beszívott levegő csak egy része kerül átirányításra. Az eredő erő miért lesz fékező hatású?
2021. ápr. 22. 09:30
2/3 anonim válasza:
Elenyésző hányada származik a tolóerőek a gázturbina égéstermékének hátrafelé történő kiáramlásából. A tolóerő többségét a ventilátorfokozat szolgáltatja, és gyakorlatilag a teljes általa szállított légmennyiséget visszafordítják. A beszívás által keletkező minimális erőhatással lesz kevesebb a sugárfordító tolóereje a normál üzemmódhoz képest. Gondolom láttál már lombszívót, amit fújásra is át lehet kapcsolni. Majdnem ugyanott szív, mint ahol fúj, mégis a fújás érvényesül, nem szívja be a faleveleket.
3/3 anonim válasza:
Kis kétáramúsági fokú hajtóműveknél a teljes áramot meg szokták fordítani, itt szerintem jól látszik, hogy működik:
https://www.youtube.com/watch?v=NP3fcvFuTMc&ab_channel=Air-C..
5 körüli kétáramúsági foknál viszont (10-nél meg pláne) fölösleges a belső árammal foglalkozni. Ha a levegő 80-90%-át megfordítják, a maradék már nem okoz nagy kárt. Itt pl van egy szemléletes ábra kis nyilakkal, ha ez segít:
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!