Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogy működik a repülőgépeken...

Hogy működik a repülőgépeken a sugárfordító?

Figyelt kérdés
Ugye csak a bypass levegőt irányítják át, tehát a hajtóműből kiáramló levegő még mindig előre ható tolóerőt képez.

2021. ápr. 22. 09:28
 1/3 A kérdező kommentje:
Illetve még egy kérdés. Milyen erők vannak jelen? Elvégre az N1 által beszívott levegő csak egy része kerül átirányításra. Az eredő erő miért lesz fékező hatású?
2021. ápr. 22. 09:30
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
Elenyésző hányada származik a tolóerőek a gázturbina égéstermékének hátrafelé történő kiáramlásából. A tolóerő többségét a ventilátorfokozat szolgáltatja, és gyakorlatilag a teljes általa szállított légmennyiséget visszafordítják. A beszívás által keletkező minimális erőhatással lesz kevesebb a sugárfordító tolóereje a normál üzemmódhoz képest. Gondolom láttál már lombszívót, amit fújásra is át lehet kapcsolni. Majdnem ugyanott szív, mint ahol fúj, mégis a fújás érvényesül, nem szívja be a faleveleket.
2021. ápr. 22. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:
100%

Kis kétáramúsági fokú hajtóműveknél a teljes áramot meg szokták fordítani, itt szerintem jól látszik, hogy működik:

https://www.youtube.com/watch?v=NP3fcvFuTMc&ab_channel=Air-C..


5 körüli kétáramúsági foknál viszont (10-nél meg pláne) fölösleges a belső árammal foglalkozni. Ha a levegő 80-90%-át megfordítják, a maradék már nem okoz nagy kárt. Itt pl van egy szemléletes ábra kis nyilakkal, ha ez segít:

[link]

2021. ápr. 22. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!