Érdemes lenne A kategóriával kezdeni?
"azt akarod bemesélni, hogy motorozni nehezebb megtanulni, mint autót vezetni?"
Ezt nem kell bemesélni, mert ez így van. Szinte minden tekintetben nehezebb motorozni, mint autót vezetni. Teljesen más a kettő, de motoron te is a jármű része vagy. Kocsiban ülve kb annyira vagy a része, mint amennyire az ülés, amiben ülsz.
Ha a B nem megy, akkor valószínűleg az A-val még jobban szenvednél, valószínűleg nincs ahhoz se megfelelő érzéked.
Amúgy meg pont nem vizsgaanyag A-nal a parkolás, azaz hiába könnyebb vele parkolni :D
#13
Azóta amúgy idén nehezedik a rutinvizsga :D Habár a kérdezőnek az se menne valszeg.
#25
Milyen A-s kategóriájú, vizsgázáshoz alkalmas motor van 130 kg környékén? :D Szerintem olyan nme létezik. Az egy 259-es rendszámos enduro, vagy valami nagyon könnyű 300-as.
Motoron a bal oldali kar a kuplungkar. Leggyakrabban. A jobb oldali kar az első fék. Bal lábadnál van a váltókar, jobbnál a hátsó fék.
Motorozás sokkal nehezebb, mint auótvezetés, ennek több oka is van. Egy autó alaohelyzetben stabil, mivel 4 ponton támaszkodik. Motor nem stbail alapból, mert csak 2 ponton támaszkodik. Ezért kell hozzá egy oldaltámasz, hogy amikor megállsz, ne mindig az oldalára kelljem fektetni a parkoláshoz :) Amikor motorozol, aktívan egyensúlyoznod kell, ami egy idő után természetessé válik, de ettől még nem könnyű. Kérj meg egy (A-s) motorost, hogy haladjon egyenes vonalon kb 2-3 km/h-val, és látni fogod. A legtöbbnek nem fog menni, akinek meg igen, az valószínűleg több éve aktívan motorozik. Ehhez jön hozzá, hogy külön fékek vannak, azaz helyzettől függően más és más módszerek lesznek fékezéshez. Egyik legnehezebb ilyen, a vészfékezés. Annyi féle képpen lehet elrontani... Márpedig az egy igen fontos dolog, ez talán érthető. Illetve gyakran lesz az is, hogy a jobb lábad meg jobb kezed egymástól független irányba kell mozgatni. Kezeden erősebben kell húzni, míg a lábadon finomabban kell nyomni, mivel a Kamm-kör mindkét gumira folyamatosan változik egy fékezés közben.
De ez csak kb a százada annak, amk miatt forgalomban nehezebb motorozni, mint autót vezetni. Nem fogom leírni az összeset, mert amúgy is kicsit olyan ez, mint egy születéstől fogva vak egyénnek a színeket elmagyarázni. Amíg nem próbálod ki és nem motorozol 10 ezer km-t nem fogod érteni. 60 ezer km után is úgy érzem, kb csak a felszínt kapargattam meg, pedig aktívan képzem magam.
"úgy látom itt mindenki túlmisztifikálja a motorozást"
Mondod ezt többek között olyanoknak, akik már több tízezer kilométer motoroztak, te meg még motort sem láttál közelről.
Kerékpározni legalább tudsz valamennyire?
"Egyszerű hétköznapi szituációkban nem értem miért lenne nehezebb, mint autót vezetni"
Egyszerű hétköznapi szituációkhoz tartozik az is, amikor valami váratlan történik, amit reflexből kell lereagálni.
Erről beszél a fazon a videóban, amit meg sem néztél.
"Vezetés közben a motor összes pontját belátni, nincs holttér"
Ez sem így van, de mindegy.
Csináld meg az A-t, ha tudod, a te pénzed, fölösleges erről tovább vitázni, már eldöntötted, és zokon veszed, hogy nem helyeslik a többiek.
Teljesen észszerűtlen az utolsó lépés előtt feladni a B-t, pláne olyan indokkal, hogy majd motorozva szerzel rutint, de hajrá.
A parkolás továbbra sem vizsgakövetelmény.
"Tolatni nem kell"
De amúgy néha kell. Szerinted 220 kilós motort enyhe lejtőn visszafele feltolni olyan könnyű? Erre is van technika. Ugyanakkor tolatás közben máshogy viselkedik a motor, mivel az első kerék a kormányozott kerék, azaz máshogy kell egyensúlyozni. Emiatt könnyebben lehet felborítani a motort, ha tolatás közben kibillensz az egyensúlyból. Ez nyilván főleg akkor fordulhat elő, ha sietsz.
"Vezetés közben a motor összes pontját belátni, nincs holttér."
Tök jó, hogy karakterisztikusan kijelentesz dolgokat, miközben azt már elmondtad magadról, hogy amúgy motort még közelről se láttál.
Vannak holtterek. Egyrészt pont mögötted lesz egy, ami akkor szar, ha mögötted egy másik motoros, de akár egy autó is el tud tűnni, ha pont mögötted van és úgy van állítva a tükör. Vagy ha úgy állítod a tükröket, hogy a pont mögötted lévő dolgok látszódjanak valamennyivel jobban, akkor meg a tőled jobbra meg balra lévő dolgok lesznek holtpontban, ami sávváltáskor lehet körülményes. Azaz a fejedet mindig forgatni kell sávváltáskor, különben könnyedén jársz úgy, mint Ausztráliában a motoros, aki sávot váltott a kamion és pótkocsi közé, majd átment rajta a pótkocsi. Vagy én tegnap majdnem lefejeltem egy platón túllógó gerendát, ami fejmagasságban vagy 2 métert túllógott hátrafele. Szerencsére mindig elnézek oldalra sávváltáskor, így vettem észre.
Lehet úgy érzed, hogy túl van misztifikálva, erről nem mi tehetünk. Biztos van olyan vak ember, aki ugyanígy érez a színekkel kapcsolatban.
Csináld meg az A-s jogsit aztán majd látod :) Csak tudósíts majd, hanyadszorra sikerült a rutinvizsga, engem érdekel.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!