Mikor lesz új kresz, amiben az elektromos rollerek is benne lesznek ? Köszi !
Utolsó, ezt nem nekem kell kitalálni, de NE (ha már ez a kedvenc szavad) az legyen már a cél, hogy akkor lóvéval lehúzzák a rollereseket, meg minél problémásabb legyen a használata!
Egyébként ahogy szó volt róla, már kitalálták, elkészült a javaslat, a politika ül rajta.
A kedvedért azért bemásolom, amiket már leírtam, hogy mire gondolok!
: Egy szó mint száz, ahhoz hogy ne legyen káosz, kell szabályozás, igyekezni kell betartatni és betartani.
nem úgy közlekedek hogy másokat ki akarok nyírni, meg lehetőleg saját magam sem.
@44: de kizáró ok. Rohadt nagy a félreértés ezzel kapcsolatban...
Képesnek kell lenni a jármű biztonságos vezetésére -a változás csak annyi, hogy amíg ez teljesül, addig nem feltétlenül szükséges, hogy teljesen alkoholmentes legyen a szervezet.
Mellesleg ez a kitételár eddig is remgeteg kárt okozitt; valószínűleg csak a kerékpáros érdekképviselet hatékonyságámak csökkentésére került bele a KRESZbe, az ennél jóval fontosabb módosítások helyett.
pedig a zero tolerancia sem rendbenlevo jarmuveknel
rengetegen jogsival "jozanul" veszetebbul vezetnek
mi ertelme akkor ennek
csak papiron/biteken egy szabaly amit csak akkor kell betartani amikor eppen ugy alakul, veletlen fuggvenye
A kérdéskör annak a véres szájából, aki szidja a rollereseket általában, annak pont úgy hallatszik az agyában a kattogás, mint a Pintér agyában. Hiába van benne szőkített olaj.
Elsősorban ne tegyük már egy lapra a közlekedési felügyelet kressz szabályait egyenértékűvé a Fidesz "szakembere" által megálmodott megoldást, amit aztán aláírt a Pintér, akinek még kevesebb köze van bármihez is a kressz témakörében.
Több köze van az olajszőkítéshez, mint a kresszhez.
Idézem a közlekedési felügyelet álláspontját (nem pontosan):
A roller gyermekjáték, felnőtt használata esetén sporteszköz.
Mivel nem sorolható jármű kategóriába, ezért nem tekinthető annak.
A Roller a közúti forgalomban nem vehet rész. A használóját gyalogosnak kell tekinteni.
Ide vonatkoztatva ugyan úgy, mint a kerekesszéket, ill. a járást, haladást segítő eszközöket.
A közlekedési felügyelet, a Magyar köztársaság által megbízott közlekedéssel foglalkozó szervezete, amely határoz a kressz szabályokról, és meghatározza a járműkategóriákat.
A Pintér egy közlekedési módosító rendeletet írt alá.
Azt most ne firtassuk, hogy mennyire legitim Magyarország nevű cégforma emberének parancsára.
Ezt is idézem, amit a Pintér a'la rendőrparancsnok aláírt:
Amiről nem tudjuk, hogy micsoda, azt segédmotorkerékpárnak kell minősíteni.
MIVAN??
Eszembe jutott, hogy nem tudom, az annya mi, akkor segédmotorkerékpár.
Ezek után, jöttek a különböző észjárású megyei rendőrkapitányok innen-onnan akik kiegtészítették az amúgyis ostoba elkapkodott marhaságot, hogy szabálynak látszódjon, mindenféle egyéb marhaságokkal.
Ha 300 watt felett van akkor motor.
Ha gázkarral üzemel, akkor motor.
Ha nincs rajta pedál akkor motor.
..és számos hasonló ostobaságot hallottam már...
Mert ugye, a rollerre ülés került.
kijöttek a nem gázkarosok.
Felkerültek a pedálok.
Ill. az 1000 Wattos kerékpáron voltak is.
1600 wattos a gördeszkám.
500 500 Wattos a görkorcsojám.
2000 Wattos az elektromos talicskám, ami mellesleg gázkaros, és nem pedálos.
Eleve kérdéskörben volt a nem egymás mögötti tengelyen elhelyezkedő kétkerekűek kérdése. Azaz az egytengelyes kerékpárok. Ill. milyen kerékpár az a kerékpár aminek egy kereke van, mert az ugye biztosan nem kerékpár.
így értelem szerűen nem lehet motorkerékpár sem.
Tehát Pintér mester által aláírt "minden amiről nem tudjuk mi az SMKP", az megdőlt, és hatalmas ostobaság és semmilyen jogi vitában nem állja meg a helyét, és erre van példa is bőven, amikor az ügyvéd kéri a felperest, hogy mutassa be a közlekedési felügyelet által meghatározott járművek kategóriájábna azt az eszközt, amit használtak, mert amennyiben az nincs nevesítve, úgy az nem minősül járműnek, ez által nem is vehet részt közúti forgalomban.
Mivel ezt bemutatni nem lehet, így megdől az az elmélet, miszerint az illető, aki nem a saját izomerejéből jutott arrébb, közúti szabálysertést követett volna el. Hiszen nincs a jogalkotónál, hogy közlekedési eszközről lenne szó, ebben az esetben pedig egy gyalogost perelnek gyorshajtással, bukósisak nélküli közlekedéssel, ill. ittas közlekedéssel. :) A bukóssak amúgyis nonszensz. Azért büntetnek meg, mert nem vigyázok magamra. Agyrém, pofon a demokráciának.
A jogalkotónak, a közlekedési felügyeletnek, kell meghatároznia, mivel az Ő feladatuk, jogkörük, hatáskörük, és nem egy adócsaló alkoholistáé.
Mindenféle haladás segítő eszközre meg kell határozni egy alapot.
HALADÁST SEGÍTŐ ESZKÖZ!!! <--Tisztel jogalkotó!
Szíveskedjenek figyelembe venni a sokszínűséget!
Tessék figyelembe venni a teljesítménynél, hogy egy 70 kilós emberrel a 40, az a 120 kilós embernél nem úgy működik.
Hogy tiszta legyen kedves minden rolleresben ellenséget látó!!
A rollerek jelentős része, bármekkora teljesítményű is, bármivel van felszerelve, is,
NEM ALKALMAS AZ AUTÓK KÖZÖTTI FORGALOMBAN VALÓ RÉSZVÉTELHEZ!
Sem bukósisakban, sem anélkül.
amúgy az elektromos haladást segítő eszközön a zárt bukósisak életveszélyes.
Nem úgy haladsz mint egy motoros, de semmit nem hallasz a forgalomból.
Bukó nélkül hallod ha dudálnak, hallod a motorzajokat. Érzed a közlekedők haladását, hullámzását.
Hosszan lehetne ecsetelni, hogy az életemet egy falatka átkelő helyen álló gyalogos mentette meg, mert a kamionos elfelejtette, hogy előtte vagyok.
Az űldögelős rolleren a pilótából 50 cm hiányzik a motoroshoz képest, aki rendelkezik az álló méretével majdhogynem.
Ezek után értheted, miért nem szeretnék egy olyan ülőhelyes, gázkaros, rollerrel 120Kg-os testsúllyal + 48 kg gyermekrollerként vásárolt eszközzel ami 800 Wattos az autók közé menni ha egyrészt nem látszom ki az útból, másrészt képtelen vagyok felvenni a tempót, így kerülgetni kell amit lámpáknál a kresz szerint visszaszerezhetek, és előre araszolhatok.
Lehet érezni már az együttes problémákat abban, hogy az elektromos közlekedésé a jövő, de azt folyamatosan aláássa a politikai elit és az energetikai lobby?
Jön a politikai elit, hogy támogatják az egyedi zöld közlekedést.
Aztán jön 3 féle alternatíva.
Jönnek a jogtalanul adócsalásra használt hibrid autók a milliomosoktól.
Jönnek az elektromos autókat vásároló multimilliomosok, akiknek most fejlesztik a fékbetét környezetszennyezési adót.
Aki pedig szeretne zöld lenni, és tenni a környezetszennyezés ellen, de csak spórolással képes vásárolni egy 150.000 - 500.000.- közé eső elektromos haladást segítő eszközt, azt nonstop basztatják a rendőrök, homályosan fogalmazott, ostoba szabályozásokkal tarkított értelmetlen magyarázatokkal kiegészített rendeletekkel amivel aztán sarcolják adott esetben 100.000-re, mert mondjuk nem vett fel bukót. Amivel mellesleg nem veszélyeztette senki más életét.
Gratulálok, ez az amikor egyik kezünkkel adunk, a másikkal elvesszük!
Mindezt úgy, hogy: A kerékpározásra, semmilyen szabályozás nem vonatkozik szinte, és ami ezzel kapcsolatban a legfontosabb, hogy a haladást segítő eszközök mindegyikén túl lehet tenni kerékpárral. Távolságban, sebességben, gyorsulásban, zajtalanságban, ittasságban.
Így amelyik eszközre azért haragszunk mert...
Annál nézzük meg, hogy ugyan azt meg tudtuk volna-e oldani kerékpárral??
Ha igen, akkor miért gondoljuk, hogy az eszköz a hibás??
Tessék megjelölni minden haladást segítő eszközt távolról is jól látható hatósági rendszámmal!
Tessék engedélyezni, az eszközzel való biztonságos közlekedést ott, ahol az megtehető! (Ne feledd, a kerékpár gyorsabb, csendesebb. Azaz kerékpárút.)
Tessék ebben a rothadt demokráciában ránk bízni, hogy akarjuk -e megvédeni a fejünket, vagy másunkat használat közben!
Tessék felelősséget követelni biztosítás formájában egyedi közlekedési biztosítás, közlekedési eszköz társbiztosítás, vagy háztartási biztosítás kiegészítő formájában!
...és
Tessék békén hagyni az ésszel, felelősen közlekedő embereket!!!
Ez a cikk nem íródott volna, ha egy tősgyökeres rendőrcsalád nyugdíjazásból kicsúszó vaskalapos méltán hírhedt agyament tagja, aki mellesleg gyermekkori barátom, nem ordított volna velem az utcán, hogy legközelebb elkap bukó nélkül, akkor feljelent.
A kerékpár úton közlekedtem, mint öreg rutinos úgy 10-el.
Szemben velem egy állórolleres 2 méteres 30-as forma, akiről véletlenül tudom, hogy 2000Wattos a rollere, az útkereszteződésben lévő rendőrautó előtt keresztben úgy 30-40-el húzott el. Én szépen megálltam, mert a rendőr akadályozott a főút kerékpárútján való továbbhaladásban a járművével. Kipattant, és elkezdett velem üvöltözni, hogy ez nem roller, hanem segédmotor, és ha mégegyszer meglát bukó nélkül, akkor feljelent.
A mögötte lévő rendőrautóban a két kollégája, szerintem nem rajtam röhögött.
Visszapattant a kocsijába és elhajtott!
Ki volt ez?
Miért nem volt gondja azzal, hogy egy 40-el száguldó rollerest majdnem elgázolt?
Miért nem adta meg az elsőbbséget nekem?
Miért jött úgy felém, mintha bántalmazni akarna, ahelyett, hogy megkülönböztető jelzéssel félreállít, és intézkedik?
Miért nem érdekelte, hogy szerintem mi az ami alattam van??
Miért rohant el, amikor megkezdte velem az intézkedést?
Na akkor szerintem is sürgősen szabályozni kéne a haladást segítő eszközök kresz szabályainak módosítását, de lehetőleg jó lenne, ha ezt legálisan a közlekedési felügyelet vizsgálata után határoznák meg, és ha kell, akkor be kell vizsgálni az összes eszközt hozzá.
Majd nem ártana, ha a rendőröket tájékoztatnák az egységes szabályokról, és nem bíznák a fantáziájukra és a fantáziadús főnökeikre a dolgot.
Hiszed vagy sem, 350 Wattos rollereket hirdetnek eladásra, miszerint nem kell hozzájuk jogosítvány. Aztán igazodjon el az ember...
47- ezt jó alaposan kifejtetted 😅!
De kösz, nagyjából egyetértek.
Egyelőre a KRESZ 2023 január 1.-től érvényes szövegében sincs egyetlen szó sem róla...
Ergo a közeljövőben nem várható, hogy belekerüljön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!