Milyen állapotban vannak a főutak itthon? Érdemes hosszabb távon használni?
Felmerült az ötlet hogy belföldi kirándulásokat tervezzünk ha már a külföld bizonytalan. Budapest lenne a kiindulási pont. Eddig a távolabbi vidéki városokat mindig autópályán közelítettük meg. Kényelmes, gyors stb.
Viszont felmerült az a kérdés, hogy milyen lenne főutakon utazni, hogy többet lássunk a tájból, változatos legyen a kirándulás. Mennyivel lassabb a haladás? Megéri szerintetek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nagyon változó. Kis falvakat összekötő utak lehetnek rosszabb állapotban, a fő útirányok minősége a budapesti utakéhoz hasonló.
Én támogatom az ötletet, sokkal jobb, mint pályázni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A főutak elég jók.
Mi is járunk sokat kirándulni ilyen egy naposakra és csak is ezeket megyünk.
Autópályát felesleges igénybe venni .
Mert ha kirándul az ember akkor ráér lassabban és tud nézelődni is.
Nem sietünk sosem, kényelmesen pedig ellehet menni rajta.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Teljesen változó.
Van ahol az elsőrendű főút is botrányos minőségű és van ahol a párszáz fős falvakat összekötő út is tükörsima.
Érdemes használni online navigációt, pl. Waze, mert az nézi az adott utakon az átlagsebességet és aszerint tervez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A Budapestről induló főutak alapvetően jó minőségűek, kátyúk nem jellemzők, legfeljebb látszik az úton, hogy régi a burkolat (emiatt nem olyan sima, mint egy új). Kivétel ez alól az 51-es út. Na az rémes állapotban van, helyenként szerintem a sávok szélessége 3 méter sincs, nyomvályús és kátyús. Főleg Dömsöd alatt nagyon rossz.
Az egyszámjegyű utak nagyon rendben vannak, persze kritikus állapotú szakaszok ott is előfordulhatnak (ilyen volt a 3-as Hidasnémeti környékén, míg az M30 miatt el nem kezdték felújítani). Nyugodtan menjetek nem lesz gond, a haladás nyilván lassabb, főleg ahol sok település van (számolj 65-70-es átlaggal).
A kétszámjegyű is utak rendben vannak, viszont sokkal több rossz minőségű szakasz jellemző rájuk. Javaslom, hogy mielőtt mentek valamerre, nézzétek meg Google Utcaképen, hogy milyen állapotú az adott út.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én nem ajánlom. A legtöbb főűt lakott településeken megy át és sok helyen van mellette telepített fasor így a "kilátás" is korlátozott.
Másrészről lassú és környezetszennyező. Egy Budapest-Miskolc pályán hozható másfél órából, de ha csak 100-110km/h-val mész akkor is megvagy 2 óra alatt. UGyanez országúton több, mint 3 óra.
Budapest Nagykanizsa 2 óra pályán, országúton több mint 4!
Az országút tele van felesleges lassítással,gyorsítással ez mind energiaigényes, növeli a károsanyag kibocsátást és hol lesz sok körforgalom,lámpás kereszteződés és zebra? Naná hogy a lakott területeken..
Azért épültek az autópályák, hogy a tranzitforgalom ne a településeken belül füstöljön illetve a folyamatos haladás miatt csökkenjen a globális károsanyag kibocsátás.
Én mindenképp pályán terveznék, ha messzebb mész mint Hatvan akkor már akár órákat is spórolhatsz az utazáson, amit eltölthetsz mással hasznosan a kirándulás alatt..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Viszonylag gyakran járok az 1-es úton de annak borzasztó az állapota. Tele van kátyúval, 1km. nem telik el és anyagot vált a burkolat, össze-vissza vannak rajta javítások, amik nincsenek egy szintbe a javítással stb.
Nem érdemes hosszabb távon használni szerintem a főutakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!