Norvégiában mennyire forgalmasak az utak?
Norvégiában viszonylag kevés a nagy távolságú autópálya, mert szinte minden falunak van működő reptere, pár száz kilométerre inkább repülnek a norvégok, és ott autót bérelnek.
A nagyobb városoknál vannak autópályák, autóutak, de rengeteg alagút van, az újabbak 2x2 sávosak és nagyon profik! (telefon, rádió, wifi stb. gond nélkül!)
A vezetéssel jó vigyázni: nagyon biztonságos, mert betartják a szabályokat - szinte mindenhol 90 a max. sebességhatár! A rendőrök más módszerrel mérnek, és megvesztegethetetlenek!!! Általános a jobb-kéz-szabály, erre nagyon oda kell figyelni! Nem divat a folytonos előzés, mindenki kivárja a sorát! Nagyon-nagyon jó autókkal, buszokkal járnak! Mindenhol van villanytöltő; az üzemanyag nagyjából az itthoni áron van...
Én stoppoltam Norvégiában meg Svédországban egy keveset, ez 2015-ben (augusztus) volt ugyan, de nem hiszem, hogy sokat változott volna a helyzet azóta. Malmöből (Koppenhágából) Osloig egy nap alatt eljutottunk, azon az országúton jelentós forgalom volt. Utána Bergenig vonattal mentünk. Onnan Tyssedal (Trolltunga) volt a cél. Korán indultunk. Vossevangenig egész hamar eljutottunk, de onnan sikerült Kvandall - Utne kompot választanunk, jó ötletnek tűnt papíron. Kiderült, amikor leszálltunk a kompról Utneben, hogy ez effektíve egy félsziget, ahol kb 3 falu van 15 autóval. Meg óránként egyszer, amennyien a kompról lejönnek. Szenvedés volt Oddaig eljutnunk az 550-es út mentén. Ott megint nagyobb volt egy kicsivel a forgalom, de nem sokkal, pedig főút. Másnap, miután leereszkedtünk Tyssedalba, ott sátraztunk, légvonalban kb 10 méterre az úttól. Emlékeim szerint itt sem volt hatalmas forgalom, következő nap észak fele stoppoltunk Geilo irányába. Annyira nem vett fel minket senki, annyira gyér volt a forgalom, hogy Geiloban muszáj volt megállnunk éjszakázni. Másnap este jutottunk megint Osloba (Gol, majd Oslo), de kétszer is ugyanaz a német lakókocsis házaspár vett fel minket. Egyrészt nem is volt túl nagy forgalom ezen a szakaszon (Geilo - Gol - Oslo), másrészt skandinávok nem szeretnek stopposokat felvenni. Utana Askim - Örebro volt borzalmas, ott tényleg alig volt autó egy-két hosszabb darabkán.
Összességében az volt a benyomásom, hogy a főbb országutakon normális forgalom van, de ha letérsz ezekről az ütőerekről, akkor nagyon hamar akár minimálisra tud csökkenni.
"Most pl Magyarországot példaként hozva kb mindenhol nagy a forgalom"
Ez mondjuk nem teljesen igaz, csak a nagyobb városok környékén és a főbb tranzit útvonalakon.
Norvégia nem tranzitország és a települések is sokkal ritkábban vannak, tehát igen, Magyarországhoz képest átlagosan kisebbnek mondható a forgalom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!