Miért van fordítva a bicikliken és a motorokon a fék?
Motoron a jobb oldali kar az első fék, biciklin a bal. Miért van ez?
Azon kívül, hogy összezavarja azt aki motorozik és biciklizik is.
A biciklis fék bekötés a kontra fékek maradványa. Ugye a hátsó kontrás volt maradt 1 kar ami a jobb oldalra került.
Azokban az országokban ahol a kontrafék kimaradt ott leginkább a motoros kiosztás van meg.
USAben leginkább fordítva van.
Röviden: Jobb első fék UK "szabvány" jobb hátsó a francia. Európában a UK terjedt el.
USA-ban az irányjelzést bal kézzel kell adni... Így a jobb kéz mindig a kormányon van, amivel fékezni tud. Ezért célszerű oda bekötni az első féket, ezért lehet divatos a fordított felszerelés.
És Európában nem az "UK szabvány" terjedt el, az általam ismert összes itt forgalmazott kerékpár esetében a jól megszokott módon vannak bekötve a fékek - kezdve a Csepel túragépeive, a Faforiton, Szputnyikon keresztül a nyugati Puch, Peugeot vagy akár az olasz versenygépekig -de még az itt forgalmazott angol Raleigh-ken sem volt fordítva.
Ugyanez a helyzet az outin kívül az MTB vonalon is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!