Hogyan kell váltani? Az oktatóm használhatatlan.
Sajnos az oktatóm egy igazi nemtörődöm, agresszív ember.
Amit tanultam a váltásról, azt a neten néztem le, de kéne még egy kis segítség.
Úgy kezdem hogy:
kuplung benyom, elindítom az autót.
Kuplung, 1-es, kiengedem a kéziféket, körülnézek és elindulok.
30-as sebességnél felváltok 2-esbe.
amikor kanyarodnom kell leveszem a lábam a gázról, körülnézek és megyek tovább (nem váltok sehova)
ha piros a lámpa akkor fékkel elkezdek lassítani, kuplung be teljesen, fék erősebben. ha megállt az autó, visszaváltok üresbe, és úgy indulok el, hogy kuplung be, 1-esbe váltok, elindul az autó, gáz, 30-nál kettesbe váltok, 45-nél 3asba. (50 felett még nem vezettem) nem figyelem a fordulatszámot, mert arra nem mondott semmit
az a baj hogy ki sem javít, azt mondja csináljam ahogy tudom. viszont ha elrontok valamit, akkor leüvölt
Cseréld le az oktatót még most, te f
ezért fizetsz! Én első óra után lecsereltem.
Ha mar ezeket az alap dolgokat se mondja el, kesobb mi lesz amikor kulonbozo forgalmi szituaciolat kell megoldanod,nem beszelve a parkolasrol.
Jézusom 🤦♀️🤦♀️
Azonnal kérj másik oktatót! A váltás annyira alap dolog, hogy amíg nem megy rendesen, ki se mehetnél a forgalomba. Nem azt mondom persze, hogy ott nem hibázik a tanuló, mert de, ez ezzel jár, de hogy semmit nem mutat meg neked, az felháborító.
Még arra sem figyel ezek szerint, hogy az autója haldoklik, 30-ig 1-esben menni egyenes motorgyilkosság, 45-nél meg már rég 3-asban kéne lenned, mire a 40-hez érsz, addigra meg már akár 4-esben is...
Azonnal válts oktatót. Ha ezt sem tanítja meg, akkor a nehezebb manővereket el se tudom képzelni hogy fogja tudni átadni. Gyanítom sehogy.
Nem is értem, hogy nem félti az autóját. Nagyon nem tesz neki jót.
Elinduláskor egyes, majd ha megindult az autó mehet a kettes rögtön.
30 esetében már 3-as az ideális.
Ha kanyarodsz és lassítasz vissza kell váltani a sebességnek megfelelően. Különben rángatni fog az autó.
Az a kérdés, hogyan találtál rá erre az oktatóra? Én ajánlás alapján választottam, így is 4 hónapot vártam rá, de megérte. A jó oktatókra várni kell, aki azonnal tud vállalni azon el kell gondolkodni, mert akkor nem véletlenül nincs várólista nála.
Dízelesen tanulsz?
Én igen.
Nekem úgy tanították, hogy az 1-es az induló sebesség, illetve, ha hepehupa van, vagy macskakő, ott is szabad 1-est kapcsolni.
18 km/h körül 2-es, de hallod is egy idő után, hogy búg, akkor váltani kell.
33-35 körül mehet a 3-as, 45-47 körül a 4-es.
5-ösbe max csak országúton fogsz kapcsolni.
Piros lámpánál nálunk úgy kell, hogy fék, és megállás előtt kuplung+fék. Nem jó a hosszú kuplungolás sem. Pláne ne fékezz ha a kuplung be van nyomva.
Mész mondjuk 45-el, látod a lámpát, fékezel mondjuk 25 re de nem satuval, csak szépen egyenletesen, majd mikor a lámpához érsz, kuplung + fékkel megállsz, aztán rakod üresbe. Fontos, hogy csak megállás után legyen üresbe, mert azt nem szeretik ha üresben gurulsz.
A kanyarok előtt én mindig kb 17 km/h ra viszem le és úgy kanyarodok. Ezt érzem biztonságosnak. Ami fontos, hogy csak fékezz. A kanyarban ne kuplungolj.
Biztos lesz gyorsabb kanyarodásom is, de tanulóként egyelőre ez a jó tempó nekem.
Uhh, ez elég durva. Én olyan tanulóautón vezettem, amin jelezte egy kis gomb vagy mi, ha fel vagy lejjebb kell váltanom. Én egyesben alig szoktam menni, csak akkor, amikor elindulok, és akkor is szinte rögtön váltok kettesbe. Nekem a tanulóautóm már 25 km/h-nél jelzett, hogy váltsak 3-asba, 40 km/h körül meg, hogy négyesbe. 5-ös pedig kb. 55 km/h körül. A lényeg az, hogy amint elindulsz pl. egy parkolóhelyről, meg ilyesmi, amint egyenesben van az autó, ahogy becsatlakoztál a forgalomba, rögtön válts kettesbe. Illetve ha egy jelzőlámpás kereszteződésnél állsz, akkor is, ha elindulsz, akkor még mielőtt rákanyarodsz a másik útra, már azelőtt válthatsz 2-esbe. De amúgy hallatszódik az autó hangján, ha kell váltani. Ilyen búgó hang, vagy ilyesmi.
Szóval egyest csak elindulásnál, vagy max. bevásárlóközpontok parkolójában használj (ha forgalmas a parkoló, amúgy ott is jó a 2-es). Én a hepehupás, macskaköves úton is 2-esben szoktam menni általában.
Derékszögű útkereszteződésnél mindig válts vissza 2-esbe, ha fordulsz. Vasúti átjárónál 3-asban szoktak átmenni. Merőleges előre parkolásban is 1-esben kell.
Amúgy válts oktatót. Vizsgán rögtön megbuktatnak (gondolom), ha a sebességváltót így használod.
Amúgy sikkesen indulj, szóval sebességváltó, INDEX, kézifék, körülnézés. (A fent leírtakból kihagytad az indexet.)
Megkérdezhetem, hogy hány órád volt eddig ennél az oktatónál? Mert a váltás nagyon alap, enélkül nem lehet mást megtanulni. Mármint, mielőtt elkezdenéd megtanulni a parkolást, meg minden, azelőtt meg kell tanulni kezelni az autót, és ugye a sebességváltó az beletartozik ebbe.
Válts oktatót, ne hagyd, hogy még jobban lehúzzon. Nem tudom, hogy miképp működik az oktatóváltás, de szerintem hívd fel az autóiskolát. Az ilyen oktatónál vehetsz akár 100 órát is, ha nem mondja el mit hogyan kéne, megfogsz bukni. Az én oktatóm nagyon rendes volt, pl. ha egy adott útvonalon nagyon bénáztam, akkor volt, hogy visszamentünk és újra csináltuk az egészet. Szóval nem hagyta, hogy hibás dolgok rögzüljenek meg bennem, minden hibámat a fejembe vert, hogy bizony nem így, hanem úgy kell csinálni. :D 30 óra után elsőre sikeres forgalmi vizsgát tettem. Szóval na, a jó oktató fontos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!