Mi(k) az oka (okai), hogy egy utasszállító repülőgép leesése esetén szinte biztos a halál?
Röviden:
- A repülőkatasztrófák túlélési aránya 95,7%. Ennek az az oka, hogy túlnyomórészt fel- és leszállás közben történik probléma, amikor nincs olyan magasan.
- Az ejtőernyőt többször kiveséztük itt, még ha ki is jutsz a gépből, és nem csapódsz a hajtóműnek, esélytelen lenne 10 km magasan, mínusz 60 fokban, oxigéntől elájulva életben maradnod, de ki se fogsz jutni (leszállás után nyugodt, békés utasoknak is kell negyed óra, hogy elhagyják a gépet, képzeld el ugyanezt egy kigyulladt gépen, pánikhelyzetben, ahol még az ejtőernyőt is fel kell venniük; csak kijutni mindenkinek egy óra lenne, na most amelyik gép ennyi idő alatt nem zuhan le, az nem is fog).
- A gép azért nem olyan anyagból készül, ami nem esik szét ütközésnél, mert nincs értelme. Minek ütközne neki 10 km magasan, a felhőknek? (még annak se, mert az alacsonyabban van.) Egyetlen komoly légikatasztrófáról tudok, ahol ütközött két gép, a tenerifei 1977-ben, de ott a földön gurultak. A fő veszély a madarak hajtóműbe kerülése szokott még lenni, de a hajtóművet nem tudod teljesen elzárni, és ez is csak felszállás közben gond, mert túl magasra a madarak se mennek.
- A repülők elég redundáns rendszerként vannak megalkotva, pl. két hajtómű helyett eggyel is el tudnak lenni, és nagyon sok dolognak kell tönkremenni ahhoz, hogy katasztrófa történjen. A balesetek nagy részét nem műszaki probléma okozza, hanem emberi mulasztás vagy szándékosság. (A Boeing 737 MAX, ami nemrégiben lett hírhedt, az pl. kivétel...)
Már megint ez az ejtőernyőzés. Ha láttál sok Légi katasztrófák filmet, akkor abból már mindenre válasz is kaptál.
A teljesen ütésálló kapszula a legrosszabb. Annak semmi baja nem lesz, de az ütés erejét sem nyeli el.
A F1-es kocsikban van, de nyilván láttál már nagy balesetet, aminél ezerfelé repül minden, fejre áll, bukfencezik, az ember meg sértetlenül kiszáll belőle.
Az életét a kevlár is védi, nyilván azért építik bele. De a látványos elemek azok, amelyek segítenek csökkentei a becsapódás erejét.
Valaki már felrótta nekem, hogy le van mentve nálam egy formaszöveg, de most sem tudok mást írni:
Ha nagy sebességről minden átmenet nélkül megáll a test (a kapszulád földhöz csapódott), a belső szervek még mennek tovább a tehetetlenségi erő miatt és szétroncsolódnak.
Fordítva beszerelt ülésekkel lehetne még fokozni a biztonságot, mivel egy hirtelen lassulásnál mérsékli a tehetetlenségből adódó sérüléseket. Persze nem lesz belőle semmi, mert sokba kerülne, meg szembe is megy a hagyományokkal, sok utasnak nem tetszene.
Ejtőernyő felejtős, arra kiképezni valakit nem lehet 5 perc alatt a felszállás előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!