Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az utasszállító repülőgép...

Az utasszállító repülőgép fogyasztását hogy mérik? Gobdolom nem L/100km be?

Figyelt kérdés
2019. szept. 22. 17:33
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Röviden: nem távolságban hanem időben mérik, de nem olyan egyszerű mint az autóknál..


Tudsz angolul?


[link]

2019. szept. 22. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
47%
Orosz és kínai gépeken kg/perc, nyugatiakon font/perc
2019. szept. 22. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

pontosabban nyugaton: lb/(lbf×h)

keleten: kg /(kN×h)


:D

2019. szept. 22. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
73%
Érdekességképpen: Átlagosan 5.000 és 10.000 liter / óra a fogyasztásuk az utasszállító gépeknek.
2019. szept. 22. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Keress rá bármelyik gépre, a wikipádián megtalálod a maximális hatótávolságot és az üzemanyagtartály térfogatát.

A kettőből már jó közelítéssel ki lehet számolni a fogyasztást (a hatótávban van tartalék, soha nem csontszáraz üzemanyagtankkal szállnak le).

Ha ezt kiszámolod, döbbemetesem alacsony számok jönnek ki utaskilométerre vetítve.


Két példa:

Boeing 767-400ER:

hatótáv 10.415km , üzemanyag 90.770 l, utasok 304 fő.

A hatótáv 104,15 darab 100 kilométeres szakasznak is felfogható, 90770 / 104,15 = 871,53 l/100 km (időben ez 7 perc alatt fogy el) 871,53 / 304 = 2,87, azaz utasonként 2,87 litert fogyaszt 100 kilométerre 850 km/h sebesség mellett, tehát sokkal gazdaságosabb és környezetkímélőbb, mint az "egy ember egy autóban 6 liter üzemanyaggal közlerkedik" városi autókázás.


Airbus A330–300:

hatótáv 17.380 km, üzemanyag 97.170 l, utasok 335 fő.

A fenti módszerrel számolva 97170 / 173,8 = 559,1 l/100km

559,1 / 335 = 1,67 liter egy főre 100 kilométerenként. Ez már a robogókat is bőven veri.

2019. szept. 23. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 huntah válasza:
51%

Azért ennyire nem szabadna berosálni a "döbbenetesen alacsony" utaskilométer fogyasztáson.

Repülővel jellemzően nagy távra utaznak, nem a szomszéd faluba. Hasonlítsuk hát egy olyan távhoz, amit autóval meg lehet járni, pl Európán vagy USA-n belül. Vegyük hozzá, hogy a reptérre ki is kell jutni, de a kocsi otthagyása drága, tehát haver/családtag kivisz és hazamegy (2x városi araszolás+autópálya)... mennyit fogyaszt a rengeteg reptéri busz, csomaghordó gép, pályatakarító gép, és sorolhatnám, mert a repülés veszélyes üzem, tehát semmi se drága.

Ugyanakkor egy autóban ülhet 2-3-4 ember is, akár hosszabb távon is, és kényelmesebben, mint a szárnyas turistabuszban. (Ja.. csak economy-n utaztam, mert másképp már sokkal drágább lesz, mint az autó.)

Persze mindkettő mellett és ellen vannak érvek...

2020. febr. 28. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!