Milyen mérnök az aki kidolgozza hogy az autóforgalom hogyan alakuljon a városban? Hol legyenek az elkerülő utak, a kamionforgalom és átmenő forgalom hogy legyen kint tartva? Közlekedésmérnök vagy településmérnök? Vagy valami más szakember?
Nem anyáztam sehol, te személyeskedsz továbbra is.
Az összes kérdésednél a bővebben kifejtett szakmai válaszok tőlem vannak. Szinte az összes. Olvasgasd.
Nem egy választ írtam a témában. Ha fele annyi energiát fordítanál (nem csak az általam írt) érdemi válaszokra és azokról folytatott diszkurzusra, mint a személyeskedésre, már sokkal okosabb lennél. De teljesen mindegy, mert akkor sem fogadod el az alaptézist, amit többször leírtam, több kérdésedre is. Önmagában az autósok sarcolása és az életük megnehezítése nem megoldást.
Ha te ennyire okos vagy, vajon miért nem derült ki mit csináltál a kollégiumban takarítás helyett?
"Önmagában az autósok sarcolása és az életük megnehezítése nem megoldást."
Nem szeretném megnehezíteni az autósok életét, de nem hiszem hogy ekkora közfelháborodást kellene okozzon a tehetős autósok körében, ha némileg jelezve lenne valamilyen formában, hogy törekedjenek az emberek arra hogy egy autóban több ember utazzon rendszeres ilyen utak esetén, és ennek minimális anyagi vonzata is lenne, ami a tehetős autósokat nem hiszem hogy földhöz vágná. Csak jelzés értékre hogy bekerüljön a köztudatba, hogy igen, valamilyen szinten luxus, ha egyedül autózik rendszeresen, és ő így többet használja a levegőt ami közkincs.
Ezen kívül az út fejlesztések is sokba kerülnek, és elég sok helyet lefoglal az egyedül rendszeresen autózó. Ezt nyilvánvalóan nem csak én vetettem fel, és már kb 20 éve még az egyetem alatt is emlékszem hogy mentünk környezetvédelmi előadásokra Bp-en, ahol erről is beszéltek. Azt nem szeretném most megosztani hogy miért nem vagyok takarító:D (bár szó mi szó szeretek takarítani :) Na de ilyen légkörben kinek van kedve a foglalkozásáról beszélni, maradjunk a városoknál inkább :) A te foglakozásod azért érdekes mert épp ez a szakterületed, persze gondolom főleg az úthálózat kialakítása.
Egyébként szerintem nem kell az autósokat sarcolni, elég lenne az is hogy ha valaki felveti hogy ne utazzon mindenki egyedül, azt nem... izééé.. hmmmm.. "ugatjuk le" rögtön, komolyan nehéz erre más szót mondani ami a "Hogyan csökkenthetnénk az autóforgalmat" kérdésnél zajlott. :)
Rosszul gondolod. Írtam, hogy nem közlekedésszervezés területén dolgozom.
"tehetős autósok körében"
Én meg azt mondom, hogy a tehetős családosok menjenek vidéki kertes házba.
Ez egy végtelenül helytelen általánosítás. A magyar autópark átlagéletkora több, mint 15 év, tehát az átlag autó kevesebb, mint 1 millió Ft értékű. Az autós egyáltalán nem tehetős általában. Sőt, óriási kiadásokat jelent autót tartani. A többség nem azért tartja, és jár vele, mert jó kedvében nem tudja elkölteni másra a pénzét, csak autóra, adókra, fenntartásra, út- és pakolódíjakra, jövedéki adóra stb.
Kezdem azt érezni van itt jelentős irigység is pénzügyi oldalról.
Azt kifejtettük többen is korábban, hogy ez az üljön több ember egy autóba megoldás zsákutca. Az elv magasztos, de nem megvalósítható. Ha az lenne, az emberek önszerveződve csinálnák, senki sem a saját pénztárcája ellensége. Ezek a megoldások nem voltak sikeresek máshol sem. Lásd a guminőt autóba ültetők. A belvárosi autóforgalom csökkentésének egy járható útja van. Az alternatívák biztosítása. Tehát élhető tömegközlekedés (járművek, hálózat, lefedettség, hálózatosság, árképzés stb stb. tehát minden, amitől jó lesz), ezáltal a területre céllal érkezőknek legyen alternatívája az autó helyett. Minden tekintetben. Nem csak anyagilag. Ehhez kell ugye a megfelelő P+R hálózat is a város peremén. Emellett meg kell szüntetni az átmenő forgalmat. Tehát megfelelő elkerülő út hálózat. Ami biztosítja, hogy megérje nagyobb távot menni, tehát gyorsabb számottevően, mint a városon átvágni. Valamint az elkerülő mellé telepíteni a citylogisztikai projectek crossdock raktárait, az ipari területeket stb. (Mélyebben most firtatnám a beépítés témakörét). És ha ezek adottak (valóban versenyképesen, nem úgy mint nálunk), akkor lehet beszélni arról, hogyan ösztönözzük az autósokat ezek igénybevételére. És csak itt jöhetnek szóba a különböző díjak, különadók és hasonlók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!