Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért szükséges, hogy a vonat...

Miért szükséges, hogy a vonat sínen fusson?

Figyelt kérdés
Elsősorban a műszaki magyarázat érdekel. Azt értem, hogy a villamos a sínen keresztül kapja az áramot, de a vonat "saját maga" termeli az energiát, szénnel vagy villannyal.

2020. júl. 1. 12:31
1 2
 1/11 anonim válasza:
92%

Villamos felső vezetékből nyeri az energiát.

Vonat us felső vezetékből, de vannak olyan mozdonyok amik dizelel mennek.

Metrók kapják lentről az energia forrást úgy nevezett 3. sínből.

2020. júl. 1. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
29%
Egy nagyon hosszú test, mint például az a vonat is, a fizika törvényeibeik megfelelően egy kanyarnál azonnal kisiklana sín nélkül. Kell a sín, mint rögzítő eszköz. Egyébként meg a vonatokon nincs kormány. Kormány nélkül hogy veszed a kanyart?
2020. júl. 1. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
93%

A nagy teherbírás miatt.

A vasúti pálya nem két ledobott vascsík, hanem komoly alépítmény van alatta ami biztosítja a teherbírást és a sima futást.

2020. júl. 1. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
83%

Mondjuk totális baromság maga a kérdés, mert energiát max a jósiten termelne, ha lenne. Mi emberek az energiamegmaradás törvényében hiszünk. Magyarán az jön ki, ami bemegy.

A vonat meg azér megy sínen, mert úgy kisebb a súrlódása. Igen.

2020. júl. 1. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
95%

"Azt értem, hogy a villamos a sínen keresztül kapja az áramot"

nem

a metró kapja sínen keresztül de az sem azon a sínen keresztül kapja amelyiken megy hanem van egy harmadik sín.


"de a vonat "saját maga" termeli az energiát, szénnel"

hát ez kb mgállja a helyét...


"vagy villannyal."

ez sem igaz, hiszen a felsővezetékből kapja a vontatáshoz szükséges energiát!


Viszont minden villamos vontatásnál fontos a sín, hiszen az áramkör azon keresztül záródik.

Egyvezetékes rendszer esetén!

Tehát a felsővezetékből a mozdonyon keresztül haladva meghajtja azt és a kerekeken és a sínen keresztül rét vissza. - Nagyon - nagyon leegyszerűsítve!!!!


"Elsősorban a műszaki magyarázat érdekel"

Azért jó a vasút, mert a gördülési ellenállása nagyon kicsit. Egy 50-60 kocsis vonat gördülési ellenállása sokkal kisebb mint egy 12 kereü nyerges kamioné. A vasúti járművek kerkei és a sínek egy nagyon kicsi felületen érintzkeznek csak. Ezért a méretekhez és a terheléshez (szállított áru mennyisége) rendkívül kevés energia felhasználásával nagy tömegeket lehet továbbítani. Egy vasúti kocsit egy ember simán el tud tolni. Míg egy kamiont ami meg is van rakva kizárt!


A környezet terhelése is jóval kisebb továbbított árutömegrhez viszonítva mint a közúti fuvarozás.


Nagy mértékben automatizálható! á lásd metrók teljesen automatikus üzeme! De a "sima" vasúton is rengetem automatikusan működő biztosítóberendezés van.


A sínek jóval strapabíróbbak mint az országút ezért nagyobb járműveket lehet építeni és sokkal hosszabb élettartamot lehet biztosítani.


Az időjárásnak is kevébé van kitéve a vasút a kötöttpálya miatt. Ködben is lehet rongyolni 120 km/órával.

2020. júl. 1. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
90%

Nagyon kicsi a súrlódás, gördülési ellenállás. Ezért sem tudnak meredek dombon, hegyen felmenni, 2%-os kb a maximum emelkedő, ami még okés a legtöbb esetben.


[link]


A vonat nem termel energiát, az az erőmű. A villamos nem a sínen keresztül kapja az energiát, különben naponta több embert agyoncsapna csak Budapesten az áram. A vonat szintúgy.


Illetve a sínnek van csomó előnye még ezeken kívül.

2020. júl. 1. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
12%

"A vonat nem termel energiát"

rekuperációról hallottál már te wikihuszár?


"a sínnek van csomó előnye még ezeken kívül"

fejtsd ki!

2020. júl. 1. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
89%
A vonat számára a vágány az „úttest”. Az vezeti a kereket.
2020. júl. 1. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
76%

Szerintem sok érv szól a sín mellett az aszfalttal szemben, ami hirtelen eszembe jut:


- nincs szükség kormányzásra, ami ilyen terhelésnél nagyon komoly és drága szerkezetet igényelne

- a sínpár sokkal strapabíróbb mint az aszfalt, nem gyűrődik, nem kátyúsodik, nem nő ki rajta keresztül a növény

- egységnyi távolságra olcsóbb a sínpár és alátámasztása, mint az azonos terhet elbíró aszfaltozott út

- a sínpár karbantartása olcsóbb, úgymond kevesebb dolog romlik el rajta

- a sín elektromos földelésre is használható

- csak a nagyon elvetemültek hajtanak fel rá autóval

2020. júl. 1. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
13%

"nincs szükség kormányzásra"

de van és meg is van oldva, csak a magadfajta muglik nem tudják hogyan


"nem gyűrődik, nem kátyúsodik, nem nő ki rajta keresztül a növény"

ó dehogynem! mindegyiket csinálja, csak máshogy hívják! és szerintem a permetezp szerelvények miért vannak? azzal öntözik a sínek mellette pipacsmezőt, hogy szép piros legyen?


"egységnyi távolságra olcsóbb a sínpár és alátámasztása, mint az azonos terhet elbíró aszfaltozott út"

na ezt talán eltalátad, de ne vegyél rá mérget! sok függ attól merre viszik a vasutat...


"a sínpár karbantartása olcsóbb, úgymond kevesebb dolog romlik el rajta"

aha... nem! több alkatrész van amit karban kell tartani mint a közúton!


"a sín elektromos földelésre is használható"

na végre van egy biztos találatod!

2020. júl. 1. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!