közúton semmivel
versenypályán a tágulási tulajdonságai változnak
3 mp google keresés után:
Láthatóan örök vita, hogy megéri-e vagy csak egyszerű lehúzás.
Eszerint a cikk szerint:
Stabilabb a keréknyomás, nem ingadozik, nem szöknek (annyira) a nitrogén molekulák a gumit alkotó mulekulák között, míg a levegőben lévő kb 21% oxigén molekula képes szép lassan átszivárogni (ugye kb 78% amúgy is nitrogén a levegőben), mivel az oxigén kisebb molekulát alkot, mint a nitrogén ( [link] Illetve vízpára van a levegőben, ingadozó hőmérséklet miatt szép lassan (meg amúgy is) rozsdát okoz. Tehát elméletileg előnyt jelenthet a 100% nitrigénnel töltött gumi, alacsonyabb fenntartási költséget. Kérdés, hogy mennyibe kerül mindig nitrogén tenni a gumiba.
https://www.youtube.com/watch?v=bCnWvMleVD0
Itt a videóban azt mondja a hapsi, hogy méretkülönbség csupán 2,7%, azaz elvileg nem kéne, hogy számítson ez a része a dolognak.
Véleményem szerint, amíg nem kívánsz a versenyautóddál versenypályán a fizika határaig menni, tök mindegy, hogy mit raksz a gumiba, nitrogént vagy levegőt. Valszeg a levegő olcsóbb hosszú távon.
#3
Itt 2:40-től mondja, nitrogénnel vannak töltve azok is. Okokat is felsorolja :)
https://www.youtube.com/watch?v=QMyorVvN-tE
#2-es voltam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!