Mi a véleményetek az új bicikliutakról Budapesten?
A járványhelyzet óta most voltam először Pesten, nem csúcsforgalmi időszakban -13 és 16 óra között- az előre számítottnál többnyire fél órat késtem -a GPS által jelzettről már nem is beszélve.
Bőven volt időm "elnézelődni", hogy a legtöbb helyen a járdából simán el lehetett volna venni 1-1.5 métert.
Gondolom inkább az új kerékpársávokra gondoltál.
Az érzéseim vegyesek, mert egyrészt régóta túl sok értékesebb felületet foglal el a motorizált egyéni közlekedés a város területéből, másrészt gyengének érzem a városvezetés kommunikàcióját.
Természetesen igen régóta nyilvánvaló, hogy a gyalogos, kerékpáros közlekedés több teret igényel , ha igazán élhető, jó minőségű városi környezetet akarunk kialakítani. Épp ezért ideje volt valamit lépni, de úgy vélem, senki sem vette igazán a fáradságot arra, hogy a nem helyben lakó úthasználóknak elmagyarázza a döntés lényegét.
Ami pedig a járdán kijelölt kerékpárútra vonatkozó ötletedet illeti - nem bántásból mondom , de nem úgy tűnik, hogy értenél a témához. Mindenhol, ahol a járdán jelöltek ki bringautat , állandóak a gyalogos-kerékpáros konfliktusok és az autósok sem látják a kereszteződésekben a holttérből érkező bringásokat. Ennél igazából még az is jobb, ha nincs semmilyen bringás infra...
#1
Néhány éve költöztem Budapestről egy vidéki nagyvárosba, s korábban elég gyakran jártam Pesten.
Nos, itt is vannak kereszteződések, kerékpárutak, saját tapasztalatom szerint problémák abból adódnak, hogy a gyalogátkelőn váratlanul előtűnik egy gyorsan hajtó biciklis, ahol elvileg gyalog kellene áttolnia a biciklit.
Több kölföldi városban vannak járdán kijelőlt kerékpársávok -megszokás kérdése-, a széles körúti gyalogjárókból bőven maradt volna elég hely a gyalogosoknak.
Nem, az nem megszokás kérdése, hanem egyszerű tény, hogy ha valaki a látótered közepén van, azt jobb eséllyel észleled, mintha a perifériás látómeződben lenne. Márpedig pontosan az utóbbi valósul meg akkor, ha a járdán vezeted a kerékpárutat. Ráadásul a körúton gyakorlatilag végig fasor van és parkoló autók, ez borzasztóan lerontja a járdán érkező bringások észlelhetőségét!
Arról nem is beszélve, hogy a Nagykörút gyalogosforgalma a legtöbb vidéki városi tér, utca forgalmához képest jóval nagyobb és mint a Bajcsy-Zsilinszky úti és Bem rakparti gyalog- és kerékpárutak használhatatlansága is mutatja, ez nem egy járható út ilyen forgalomsűrűség mellett. (De gyalogos túrázóként még a Zala megyei Galambok főutcáján is résen kellett lenni, hogy ne lökjem fel az ételfutár nénit a Csepeljén... nem jó megoldás, na!)
Több német városban is láttam ilyet, sőt nálunk is van olyan forgalmas út, ahol az egyik oldalon a széles gyalogjárón jelőltek ki bicikli sávot. Semmi gond nincs vele.
Sokkal több gond van a meggondolatlanúl kialakított sávokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!