Elindulás - lefulladás kérdés?
Sziasztok.
Tanuló vezető vagyok még és van egy kis gond. Oktatómnak sajnos nem tudom elmagyarázni ezt mert egyből lehurrog hogy ennek nem szabadna gondnak lennie..
Olyan problémám lenne hogy amikor olyan piros lámpához érek, ahol kicsi emelkedőn vagyok és ugye üresbe várakozok, fékkel fogom hogy ne guruljak hátra a mögöttem lévőnek. Na és amikor indulnék , beteszem egyesbe, engedem fel a kuplungot és amikor levenném a lábamat a fékről hogy gázt adjak , egyből szól az oktató hogy gurulok hátra és itt azonnal lefulladok , sokadik alkalommal megtörtént már ez és már rástresszelek az olyan elindulásra ahol állnak mögöttem és fékkel kell fogjam az autót. Sosincs baj a ‘sima’ elindulással , nem fulladok le, csak ha fékkel fogom.
Itthon ezt hogy tudnám gyakorolni vagy mi lehet a gond? :(
Köszönöm a válaszokat
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert teljesen gáz nélkül akartál elindulni?
Hát, vannak olyan autók, amikkel meg lehet csinálni, mert olyan a kialakításuk, hogy gáz nélkül is kapnak megfelelő mennyiségű üzemanyagot ahhoz, hogy lejtőn felfelé is meginduljanak. De nem mindegyik ilyen. Talán amin tanulsz, az ilyen.
Mindenesetre, nekem alap, hogy egy kis gáz, és egy pillanat késéssel engedem is fel a kuplungot. De kézifék nélkül gyorsnak kell lenni, ha nem csaképpen észrevehető a lejtő, nincs idő gondolkodni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Így is csinálhatod, de így kapkodni kell és így nagyobb a rizikója, hogy visszagurulsz.
Azért jobb, ha úgy csinálod, hogy már a féknél elkezded csúsztatni a kuplungot, mert akkor a kuplung megtartja, amíg a fékről átrakod a lábad a gázra.
Hát nekem rossz sorrendbe mondta az oktató, sőt nem is magyarázta el normálisan és nem értettem. Valahogy úgy mondta hogy amikor beteszem egyesbe, nem adok még gázt hanem ahogy engedem fel a féket meg a kuplungot ‘ugrani’ fog az autó előre és majd az után gáz, és ezt nem értettem , mindig lefulladtam mert gáz nélkül ezt hogy..
Kicsit bosszantó azért hogy fizetem a rengeteg pénzt sokadik óránál tartok és ilyen alap dolgot nem tudtam
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jól mondta az oktató, csak nem érzed a kuplungot.
Nyomod a féket, engeded a kuplungot, amikor a fordulatszám elkezd esni, akkor ott megtartod a kuplungot, elengeded a féket és gázt adsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!