Elindulás - lefulladás kérdés?
Sziasztok.
Tanuló vezető vagyok még és van egy kis gond. Oktatómnak sajnos nem tudom elmagyarázni ezt mert egyből lehurrog hogy ennek nem szabadna gondnak lennie..
Olyan problémám lenne hogy amikor olyan piros lámpához érek, ahol kicsi emelkedőn vagyok és ugye üresbe várakozok, fékkel fogom hogy ne guruljak hátra a mögöttem lévőnek. Na és amikor indulnék , beteszem egyesbe, engedem fel a kuplungot és amikor levenném a lábamat a fékről hogy gázt adjak , egyből szól az oktató hogy gurulok hátra és itt azonnal lefulladok , sokadik alkalommal megtörtént már ez és már rástresszelek az olyan elindulásra ahol állnak mögöttem és fékkel kell fogjam az autót. Sosincs baj a ‘sima’ elindulással , nem fulladok le, csak ha fékkel fogom.
Itthon ezt hogy tudnám gyakorolni vagy mi lehet a gond? :(
Köszönöm a válaszokat
Igen, ez az átka annak, hogy eltörölték a rutinvizsgát. Sok tanuló egyáltalán nem találkozik emelkedővel és aztán élesben meg ott fog kínlódni.
Megpróbálom leírni, de igazából csak gyakorlással lehet megtanulni:
Fogáspontig engeded a kuplungot, gyorsan leveszed a lábad a fékről és kicsi gázt adsz. Nagyobb emelkedőnél kézifékes indulást alkalmazz. Ez annyiban más, hogy a lábfék helyett a kézifékkel tartod meg az autót. A kuplungot fogáspontig engeded, kicsi gázt adsz és csak ekkor engeded ki a kéziféket. Ezzel a módszerrel a legkisebb visszagurulás nélkül is könnyedén el lehet indulni. Itthon
Köszönöm szépen mindenkinek!
Nem értem hogy az oktató miért nem tudja igy ilyen könnyedén,érthetően és normálisan elmagyarázni :D
"mert egyből lehurrog hogy ennek nem szabadna gondnak lennie.."
Te meg mondod neki, hogy de bizony gond, B+, mert nem magyaráztad el rendesen.
Egészen kis emelkedőn nem szokott egyből meggurulni a kocsi. Tehát ha azonnal adod a gázt meg engeded a kuplungot, akkor nincs ideje gurulni. A gond az, ha lassan csinálod. Ha problémát okoz az elindulás, azt akár az oktatónak is mondhatod, hogy szeretnéd gyakorolni az elindulást pár percet. Még sík terepen való gyakorlás is ér valamit, ha megtanulod az azonnal való indulást, nem gondolkozol fél percet a felengedésnél.
Amúgy furcsának tartom, hogy az oktató nem szól érte, ha pár másodpercnél tovább a lábfékkel tartod az autót. Értelmesebb meg könnyebb is úgy, hogy üresbe teszed, behúzod a kéziféket, és onnantól nyugi van, ameddig nem vált a lámpa. Ha vált, akkor meg egyszerre csinálod, hogy nyomni kezded a gázt, közben engeded fel a kuplungot (mint egy rendes elindulásnál), és amint kezd fogni a kuplung, kiengeded a kéziféket, és már indulsz is. Én a legkisebb gurulási lehetőség esetén is a kéziféket használom az ácsorgáshoz.
Otthoni kocsival is lehet gyakorolni, de mivel az valószínűleg teljesen máshogy viselkedik, ezért az beleronthat a begyakorolt módszerbe. Anno, amikor én saját kocsival gyakoroltam apámmal, utána az oktató rögtön kiszúrta, hogy biztos vezettem otthon, azért hibázok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!