A pilóták hátszéllel, vagy szembeszéllel szállnak le?
Kérdés fent :)
Előre is köszönöm a válaszokat!
#4
Bocsi. De az anyahajókat is fel/leszállásnál lehetőség szerint szélirányba állítják.
"És fizikailag a szembeszél, és a hátszél hogyan hat a gépre?"
a repulesben a sebesseget csomoban, tavolsagot labban fejezik ki
hatszel eseteben 2 csomonkent kb. 10%-ot kell hozzaadni a gep landing roll-jahoz
a landing roll az a megtett tav, ami a leszallashoz szukseges
egy hagyomanyos Cessna 172-nek kb. 1280 lab a landing roll-ja
egy 6ezer lab hosszu palyanal a 172-nek egy kis hatszel nem jelent gondot, de egy 3ezer lab hosszu palyan igencsak a kifuto elejere kell letenni a gepet, hogy legyen eleg ido a lelassitasra
minel erosebb a hatszel, annal erosebben tolja a gepet es ilyenkor veszettul kell taposni a feket, ami sem a fekeknek, sem az orrfutonak nem tesz jot, hiszen minel erosebben fekezel, annal nagyobb suly terheli az orrfutot ami nem igazan arra van kitalalva, hogy a gep sulyat cipelje
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!