Miért szokás “utánfutóként” haladni a másik mögött?
Ha vakít a lámpája, akkor még nincs eléggé a seggedben. Majd ha már azt sem látod. Na akkor van igazán közel.
"Ti az ilyen szitut hogyan kezeitek?"
Azt figyelem, hogy mi történik előttem, és ha kell, akkor óvatosabban fékezek. Egy adott területen egy idióta is sok, nem kezdek el még én is az lenni fékezgetésekkel, spriccelgetésekkel, kapcsolgatásokkal és hasonlókkal. Nem szeretnék meghalni a saját hülyeségem miatt, és bízok abban, hogy a mögöttem lévő legalább annyira tudja mit csinál, mint én.
"Szerintem is az a baj hogy ez magyar mentalitás..."
Igen, azt én is elég nagy problémának tartom, hogy sokan nem tudják felmérni sem a távolságot ("2m-re van tőlem" -> ami a valóságban legalább 10m), hiszen ilyen alapon biztosan tévednek más távolságok felmérésében, és ezáltal meglehetősen balesetveszélyesek. Ugyanakkor nem bíznak a másikban, ez szintén rossz, mivel a vezetés egyik alapja az, hogy bízol a másikban, hogy tudja mit csinál. Megfigyelésem szerint általában azok problémáznak a seggükben haladáson, akiknek meglehetősen veszélyes, a jelenlegi törésteszteken már nullás pontszámot sem elérő autóik vannak, mégpedig olyanok ellen, akiknek meglehetősen modern technika lapul a kezükben. Mivel nincsenek hozzászokva a modern technikához, de sokan még az ABS-t is csak hallomásból ismerik, így nem tudják, hogy hiába megy mögöttük 30 tonna, az jóval rövidebb fékúton meg fog állni, illetve általában a meglehetősen sokat tapasztaltak szoktak inkább "tapadni", akiknek a reakciódejük is jobb. Tökéletesen megértem amúgy az aggodalmukat abból a szempontból, hogy fordított esetben 100% lenne a súlyos, akár halálos baleset esélye, azaz ha ők mennének a "kevésbé modern" technikájukkal a másik mögött.
"Tipikus magyar szokás a másik seggébe bújni az úton." Az ír ilyent, aki a büdös életben nem vezetett külföldön. Én letekerek havonta 12-14ezer km-t Európában, ilyen mindenhol van, sőt, "bezzegnémetországban" gyakrabban találkozok ezzel a jelenséggel. Az autósok többségénél magasabban ülök, mégis vakít a mögém beálló fényszórója, aki az út közepén halad, hogy lásson előre valamit. Az ilyennél szoktam én is behúzódni, hogy mögém kerüljön, ne vakítson a visszapillantóban, amikor szemből nincs forgalom, akkor lehúzódok, hogy elmehessen. Sok olyat látok, aki rátapad az előtte lévőre és többet nyomja a féket, mint a gázt. Egyébként pedig nem szabad, hogy a mögötted jövő diktálja a tempód, autópályán is hiába villog, majd szépen lelassít és megvárja, míg megelőzöm a kamionsort. Akinek ez nem tetszik, az morgolódhat magában, az enyém nagyobb. :D
A fékezgetést pedig el kell felejteni, az utakon az a cél, hogy mindenki eljusson a kívánt helyre, nem pedig, hogy felidegeljük a másikat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!