Régebbi mozdonyoknak miért volt "nem szokványos" végsebessége?
Például Szili 130 km/h, M63 szintén 130 km/h.
(tudom, manapság a Szili is csak 120)
De anno miért gondolták ezt jónak? Hol kellett az a plusz tíz a 120-hoz képest? Vagy ha arra számítottak, hogy nem lesz elég a 120, akkor már miért nem 140, ami egy viszonylag gyakoribb kiépítési pályasebesség? (a 130-hoz képest legalábbis)
Az egy dolog, hogy mennyi az engedélyezett, illetve sok minden befolyásolja is. Mennyire van szükség, milyen sebességnél gazdaságos még a gép, az adott típus mennyire " használja el " a pályát adott sebességgel, stb.
Classic Szergej is 100-ra van engedélyezve, de nem egy vadabb vezér kergette meg őket 140-re is akár. Akkor Csörgőről is hallottam egy történetet mikor véletlen a teloc felé Szilibe való behajtás került, aztán futópróbán az óra szerinti 110 helyett szintén közel 140-et futott.
Akkor a 105-ös áttételű Nohab is képes volt elérni a 130-at szintén.
"Pl.: az autóknál is fullra ki van használva a végsebesség? Nem. Így nem értem a kérdést."
Rosszul fogalmaztam: nem végsebesség, hanem ENGEDÉLYEZETT sebesség, ami gyártás, igénybevétel és karbantartás szempontjából nagyon nem mindegy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!