A C kategóriás jogosítvány milyen elemekből áll össze? Illetve milyen összegekről beszélünk? Jó volna, ha egy frissen vizsgázott személy tudna ebben segíteni.
Nyár elején vizsgáztam C-ből, nekem nehéz volt , keztdük a tanfolyam után a kresz,szerkezettan és munkavédelmi vizsgával, majd én rutint csináltam minden elsőre, ameddig le nem ragadtam 4 hónapra a biztonságos ellenőrzés és üzemeltetés vizagánál, szóban kellett felelni, beszédhibám ha izgulok elő jön, elő is jött, kétszer buktam az 1-1 hónap majd jött volna a következő ahová nem írtak be, mert nem olvastam az E-,mailt :D negyedik azaz a harmadik sikerűlt, ekkor volt március (e év) oktatóra vártam 1 hónapot majd meló miatt nem tudtam csinálni, felmondtam, rá 2 hétre vizsgáztam összesen 236 ezer volt.
Most E meg D-re járok, hogy késöbb ne kelljen, még egyszer mindent meg kell csinálni kivéve ce-nél a munkavédelmet és busznál meg csak a kresz van.
Külön az e 165 ezer a busz 240 ezer, de együtt csinálom, így picit olcsóbb.
Ha nem vagy beszédhibás akkor gyorsan meg lesz :).
C kategória
Elméleti vizsga: Kresz, szerkezettan, tűz- és munkavédelem, szállítás.. Utolsó kettő az egy témakör, tehát három tesztet kell csinálni. Ha e-learningen gyakorolsz rá, nem tudsz megbukni.
Szóbeli: Biztonsági ellenőrzés és üzemeltetés. (Alkatrészeket fel kell ismerni, ismertetni a feladatát stb, de adnak tananyagot, amit ha megtanulsz nincs gáz, nem kell tőle fosni... Légfékrendszert megtanulni!!)
Rutin: Ettől sem kell fosni, begyakoroltok mindent az oktatóval...
Forgalmi vizsgán kívül ennyi. Az van a végén és az a legnehezebb.
CE kategóriánál elméletből csak a kresz és a szerkezettan rész van.
Bü az a pótkocsi dolgai. Különböző pótkocsitípusok, pótkocsik légfékrendszere stb.
Rutinból kevesebb a feladat. Póttal rámpára tolatás 50cm-re, pót leakaszt, gépessel rámpára tolatás 50cm-re, pót mellé bal oldalra. Vagy ugyanez csak a pót jobb oldalára kell állni. Persze ezt úgy képzeld el hogy két "rámpa" van egymás mellett. Tehát ha a pót mellé jobb oldalra kell állni, akkor a pótot a bal oldalihoz tolod. Aztán ha megvan, visszaakasztasz és go. Egyébként ezt nem szokták erőltetni vizsgán, sok idő a szét és az összeakasztás.
A másik feladat meg kereszteződésben megfordulás balra hátra / jobbra hátra tolatással. De nem kell fosni, ezeket is begyakoroljátok.. :D
Aztán kell még egy GKI. 3x40 kérdéses tesztlap, esettanulmány (kifejtős, kapsz egy kb 8 feladatot tartalmazó papírt, amikre a válaszokat ki kell dolgozni egy másik papírra), szimulátor (komolytalan..), forgalmi vizsga (igen, itt is... szóló teherautóval). Ezt a C kategória megszerzését követően el lehet kezdeni. Ha készülsz rá, egyedül a forgalmi vizsgán tudsz megbukni. Akkor is, ha nem segítenek a tesztekkel.
Én 2017 közepe óta csinálom (csináltam) a jogsikat. Persze nem zsinórban, mivel az E-hez meg a páv 2-höz (buszozáshoz ez kell) is kellett a két éves B, azt meg közvetlen a C előtt szereztem meg. :) C,D,E + áruszállítói és személyszállítói GKI. Végül a busznál maradtam. :)
Árak:
C - kb 190-230k
E - kb 160-190k
GKI - kb 130-150k (ha csak egyiket csinálod)
De az a legbiztosabb ha megnézed pár autósiskola weboldalát, azokon ált. ki van írva mi mennyi.
Remélem tudtam segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!