Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Lassan 2 éve nincs KGFB-om,...

Lassan 2 éve nincs KGFB-om, mit tudok tenni, hogy ne vesszen el a B10 besorolás?

Figyelt kérdés

Érdekmúlás miatt (totálkár) megszűnt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításom lassan 2 éve. B10-es bonus-malus besorolásban vagyok, amit nem szeretnék elveszíteni, mert ha 2 évig nincs KGFB, akkor utána A00-lesz.


Egyelőre úgy néz ki, hogy még nem lesz pénz új autóra, de nem szeretném bukni a B10-et. Most kalkuláltam egy autóra, ami B10-nél éves szinten 40.000 Ft, az A00-ná 80.000 Ft.


Van erre valamilyen "olcsóbb" megoldás?


Egy ismerős mondta, hogy legyek üzembentartó egy rövid ideig (pl. 1 hétig), haver autójára és akkor újra indul a 2 év. Itt is van oda-vissza átírási díj, ami miatt nem biztos, hogy megéri, meg lehet, nem is menne bele ebbe senki.


Családban senkinek sincs autója, csak nekem volt. Max távolabbi rokon (nagybáty).


2019. jún. 27. 21:59
 1/4 anonim ***** válasza:
0%
haveros megoldás jó, 6ezer ft az üzembentartó bejegyzése
2019. jún. 27. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Üzembentartói esetén nincs átiratás.
2019. jún. 27. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

▬ 1.) Ha ideiglenesen üzembentartóvá válsz, az nem csak 6-ezer Ft-nyi illeték.

6-ezer Ft az új forgalmi engedély kiállításának illetéke.

Ezen kívül kell vagyonszerzési illetéket fizetni, erről az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény rendelkezik.

Az üzembentartói jog is vagyoni jog « 102. § (1) d)

• Üzembentartó változása estén akkor nem kell vagyonszerzési illetéket fizetni, ha egyenes ági rokonok közti ügyletről van szó. « 13. § (5). Ismertetőd alapján nem ilyenről van szó, nem is jöhet szóba. (Egyenes ági rokonok: akik egymástól származnak. Pl.: gyerek, unoka, dédunoka; szülő, nagyszülő, dédszülő. A testvér sem az.)

• Ezen a körön túl is lehet az üzembentartói jog ajándékozás, de akkor a tulajdonosváltási (jármű adás-vétel) vagyonszerzési illeték 2-szeresét kell fizetni. « 12. § (4)

• Visszterhes vagyonszerzés esetén (az üzembentartói jog pénzért történő adás-vétele) a tulajdonosváltási (jármű adás-vétel) vagyonszerzési illeték 1/4-ét kell fizetni. « 24. § (3)

Ebből a táblázatból tudsz illetéket kalkulálni (ennek tehát vagy a 2-szeresét, vagy az 1/4-ét kell fizetni): [link]

• A biztosítás is kerül valamennyibe.

Végül is, azt jelöltök meg a nyomtatványon amit akartok (ajándékozás, vagy visszterhes, azaz vásárolt), persze kellő bizalom és elfogadó tanúk esetén.

És, a forgalmi engedély illetékét és a vagyonszerzési illetéket 2-szer kell megfizetni.

Egy hét az kevés lenne. Biztosításkötéskor csak szerződés-ajánlat jön létre, a biztosítónak 15 napja van az ajánlati adatok ellenőrzésére, csak ekkor ad tényleges szerződést. (Nem szoktak sokkal előbb szerződést küldeni.) Átíráshoz, rendőri igazoltatáshoz elég az ajánlat, de a – bónuszt, fedezetlenségi díjat stb-t tartalmazó – központi kötvénynyilvántartásba még nem kerül be, csak a szerződés. (Pl. rendőr sem látja, ha közúti ellenőrzéskor elektronikusan kérdezi le, csak a kinyomtatott papírral igazolható a biztosítás.)


▬ 2.) Lehet, akár 5-ezer Ft-ért is venni autót (na jó, csak okmányon igazán autó), ha elég idős és nem nagy a teljesítménye, akkor az átírási illeték 10-15000 Ft, az eredetiségvizsgálat 17-ezer Ft (ha szállítani kell, akkor annak is van költsége; már évek óta megszüntették a mobil eredetiségvizsgálatot), a forgalmi és törzskönyv 6-6-ezer Ft. És a biztosítás, akármilyen rövid időre is.

Aztán leadható regisztrált bontóban, adnak érte 8-12-ezer Ft-ot.

Csak autó jöhet szóba, mert csak azonos járműkategóriára vihető át – 2 éven belül – a bónusz.


Nem egyszerű megtartani a bónuszod.

2019. jún. 28. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

# 3


1.) Igen, azt tudom, hogy nem csak 6.000 Ft van. Többször is rákerestem ezekre, mielőtt kérdeztem itt, azért is írtam, hogy "nem biztos, hogy megéri".


Például ezt találtam (amit nagyjából Te is leírtál):

[link]


Így akár lehet 40-50 ezer forint is, és utána, amikor vissza megy az egész, újból kifizetni ezeket a költségeket. Ezért, ez a verzió továbbra se érné meg.


A biztosítás dolgot nem tudtam pontosan, hogy így van (15 nap), de szerintem 1-2 hónapig hagytam volna.


2.) Erre is gondoltam, hogy "fillérekért" venni autót (pár napja is nézelődtem netes használt piacon), majd utána bontóba leadni.


Én mondjuk semmit se kaptam a bontótól, mert amennyit adtak volna, annyi volt a szállítás, így 0 Ft jött ki a totálkáros (26 éves) autóból.



Valóban nem egyszerű megtartani a bónuszt. Lehetne valamilyen más szabályozás. Például csak annak van ez a 2 év után lenullázódik, aki "csak" 4-5 éve vezet, felette fokozatosan kitolódik 1 évvel a szüneteltetés ideje. Aki 13-15 évet vezetett folyamatosan, nem felejt el 2 év kihagyás után. Meg lehet vezetett is közbe, csak nem sajátot.


400-500 ezerig gondoltam autóban, meg plusz 150 ezer tartalék (átírás, biztosítás, ha kell felni/új gumi, egyéb sos kiadás). A fele meg van rá, lehet kölcsönkérés lesz belőle (amit el akartam kerülni, soha se kértem eddig), mert egyik megoldás se olcsó.


Köszönöm a bő tájékoztatást, még átgondolom, van kb. 1 hónapom.

2019. jún. 29. 23:01

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!