Személyszállítás egyéni vállalkozóként.9 fős kisbusz. Oszkár telekocsi. Milyen feltételeknek kell megfelelni az autónak? Ugye ez nem taxi és nem is busz.
Ugyan, dehogy telített. Más gond van inkább. A kérdező úgy tűnik nagyon rendesen, minden szabályt betartva szeretné csinálni. Ez tök jó.
De így kéne versenyeznie azokkal akik minden szabályt megszegve fuvaroznak 15 éves széthajtott tragaccsal.
Nem tudom, hogy kül-, vagy belföldre tervezed, de amíg a MÁV ilyen, és a Wizzair ennyi csomagfelárat számol, addig senki nem késett el sehonnan!
Elvileg lehetne taxiként is csinálni, de a területi engedélyek miatt ez nem a legjobb megoldás. És mivel 9 fős, ezért nem is autóbuszos személyszállítás. Legközelebb tényleg a személygépkocsis személyszállításhoz áll. (Ezt nevezik még nem taxis-nak is, ezért van NT-szám az autó oldalán.)
Amit a 176/2015-ös kormányrendelet szabályoz. Ebben (többek között) benne van az is, hogy legfeljebb 7 éves vagy Euro4-es motorral rendelkező autó legyen. Csakhogy vannak ám személyi és vagyoni feltételei is a tevékenységi engedély kiadásának!
Érdemes tisztázni olyan, hogy "oszkározás" nincsen! A rendszer lényege, hogyha te mész, akkor beülnek melléd és megosztjátok a költségeket. Hiába látod a "hivatásos sofőr" megjegyzést valakinél, ezt senki nem ellenőrzi! Vagy az üzleti előfizető is csak annyit jelent, hogy ő fizetett az oszkárnak, így több hirdetést tud feltenni, meg talán magasabb áron is.
Az biztos, hogy sokan csinálják feketén, és meg is élnek belőle. Nekik nyilván csak az a fontos, hogy az autó ne álljon meg a cél előtt, semmi más. De pont erre szokott rámenni a NAV is! Hogyha üzletszerűen csinálja, akkor adjon róla számlát. Ok, de milyen szolgáltatásról? Favágásról nem lehet, csak személyszállításról! Ahhoz meg kellene a tevékenységi engedély! Ezért ők fizetik a büntiket.
Azért olyanokat is lehet látni, hogy teljesen hivatalos vállalkozások az oszkáron hirdetnek utakat! Tehát csak arra használják, hogy onnan szerezzenek utasokat. Ez megint más! Bár én az oszkárt inkább csak a szabad helyek feltöltésére használnám.
Örülök neki, hogy hivatalosan akarod csinálni. Nyilván így nehezebb is lesz! Azt pedig, hogy megéri-e, csak később fog kiderülni. Sok sikert!
Ez a kérdés azért jó, mert van ugye a törvény és van az Oszkár! Ez utóbbi is jól ismeri az idevonatkozó törvényeket, hisz fel is szokta rá hívni a figyelmet! Ennek ellenére lehetőséget ad üzleti csomag megvásárlására akár 15 éves kisbusz használatára. Eddig nem lenne baj. De amikor egy ilyen kisbusz naponta kétszer, netán háromszor hirdet utat, mondjuk Pécs-Budapest, vagy Miskolc-Bp útvonalon oda-vissza, az bizony már egyértelműen személyszállító szolgáltatás, amiről viszont a törvény egyértelműen rendelkezik!
Tehát, ha egy 7 (vagy 10?) évnél idősebb járművel történő szolgáltatáshoz felületet biztosít, az bizony törvénytelen! És hány, meg hány autónak ad erre lehetőséget? Meg lehet nézni! Arról nem is beszélve, hogy az ilyesmi komoly bajok forrása is lehet. Sokan nem tudják, hogy baleset esetén, nem mindegy, milyen kgfb van az autóra kötve! Ha normál használatra és nem személyszállításra, akkor a biztisító megtagadhatja a kártérítést!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!