Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Kárbejelentő (kék sárga) lap...

Kárbejelentő (kék sárga) lap beadása után mi a következő teendő?

Figyelt kérdés

El lehet már vinni az autót javíttatni és aztán benyújtani a számlát a biztosítónak? Vagy várni kell amíg a biztosító vizsgálódik? Esetleg küld egy kárszakértőt? (csak kis koccanásból eredő kár keletkezett)


Másik kérdésem:


Ha sérült pl. az egyik oldalsó sárvédő, de nincs ugyanolyan olyan szíben cserénél, akkor lecseréltethetem mindkettőt? Vagy ez már túl "izé" lenne?



2017. dec. 7. 08:33
 1/2 A kérdező kommentje:
szíben = színben
2017. dec. 7. 08:34
 2/2 anonim válasza:

Meg kell várnod, amíg az illetékes biztosító felveszi a kárt. Ez általában úgy működik, hogy felhívnak telefonon, és időpontot illetve helyszínt egyeztetnek veled, hol és mikor tudod a sérülést bemutatni. A kárszakértő felveszi a kárt, jegyzőkönyvet állít ki, ha elfogadod, akkor aláírod, és mehetsz javíttatni. Vannaknolyan javítóműhelyek, amik - a szükséges papírok birtokában - ezt elintézik helyetted. Ez csak akkor jó, ha neked nincs időd/energiád/türelmed foglalkozni ezzel, és elfogadod, hogy valószínűleg a műhely ebből is pénzt tud kinyerni.

A biztosító "az eredeti állapot visszaállításának" a költségét fedezi - mínusz bizonyos kor felett avulás. Vagyis ha te csak fehér sárvédőt kapsz a fekete autódhoz, nem fogják kifizetni az összes elem fehérre cserélését. De a fehér elem feketére fújását ki kell fizetniük.

Sok sikert!

2017. dec. 11. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!