Ilyen esetben lehet részletfizetést kérni?
A történet:
Tavaly év vége felé befizettem minden esedékes számlát. Súlyadó, utolsó részlet biztosítás, stb.
Majd január közepe felé az állandó lakcímemre (semmi más máskor nem oda megy), a biztosításom kb. felét visszaküldték, egy olyan címszóval, hogy: "TÚLFIZETÉS"
Nem nagyon foglalkoztam vele, millió helyre fizetek csekkeket.
Aztán most pénteken haza telefonáltam, hogy érkezett-e új csekk a biztosítótól, (hozzám nem érkezett pedig ide szokott) mert már esedékes lenne az új részlet. Nem.
Írtam e-mailt a biztosítómnak, amiben azt válaszolták (csak szombat reggel olvastam), hogy nekem már sok-sok hete nincs biztosításom, mert határidőn túl fizettem be.
Nyilván most nem tudok mit tenni, mert csak hétköznap elérhetőek, és online nem akarok semmit kavarni, úgyhogy hétfőig sakk-matt.
Az egyértelmű, hogy egy halom pénzt kell fizetnem az elmúlt hetekre, amíg ezek szerint nem volt biztosításom, (fedezetlenségi díj) nem ezt akarom megúszni.
A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor lehet valami részletfizetést kérni?
Nem 10 forintokra gondolok, hanem pár részletre, vagy a biztosítás csekkje mellé X összeget csatolva vagy nem tudom.
Vagy 1 összegben kell kifizetnem mindent?
Aki volt már hasonló helyzetben annak megköszönném a segítségét.
Alapból van pár hét türelmi idő, ne rugózz rajta fölöslegesen.
Január közepe max 3 hetet jelent, semmi bajod nem lesz. Amennyiben szívóznak, mutasd meg a papírt hogy most küldtek vissza pénzt, nem a te hibád hogy szerencsétlenek.
Azért csak óvatosan. Nekem Volt már olyan, hogy amikor reklamáltam, hogy az hogy ők nem tudják feldolgozni hogy az emberek néha elköltöznek, és hol a régi hol az új címre küldik a csekket, az Volt a válasz, hogy "az ön érdeke hogy legyen biztosítása, önnek kell utánajárni ha nem jön csekk."
Egyszerm meg váltottam netrisc-en keresztül, ők elfelejtették felmondani de megkötötték az újat.
Jött egy-két figyelmeztetés a régitől, nem törödtem velük, mivel korábban is töketlenek voltak. Gondoltam van már új biztosításom, hol érdekel?
Aztán jött a figyelmeztetés, akkor jelentkeztem a netriscnél, ők kiderítették, hogy hat sajnálják, tényleg nem ment ki a felmondás, így köteles vagyok a réginél maradni, ők meg kifizetik a külömbözetet.
Csak épp az Volt a dühítő, hogy mivel megszűnt a régi biztosítás, az új meg nem Volt érvényes, buktam 5 bónuszt.
Plusz azt a pár hetet amíg nem Volt érvényes, a mabisz felé ki kellett fizetni.
Mindig is ide küldtek hozzám minden csekket már sok ideje (az ideglenes lakcímemre), ezért is volt fura, hogy már elkezdődött a február, de nem jön csekk.
Ezzel visszaeshet a bónuszom?
Egy kötelezőnél a biztosító a fizetési határidő után 60 napig kockázatban marad, eddig küldik a felszólítókat, email levél sms: mindegyik cég máshogy.
60 nap elteltével ha a díj nem érkezett be, visszamenőleg az utolsó díjrendezett napra törlik a szerződést.
Tehát kaptál 2 hónap türelmi időt, és még ezt is lekésted, pedig törvényi kötelezettséged kötelező biztosítással rendelkezni, akkor arra a 60 napra és még azokra a naptári napokra amik eltelnek míg vissza nem kötöd, addig naponta fedezetlenségi díjat + ennek baleseti adóját kell egy összegben az új megkötésekor befizetned.
További problémát jelent, hogy Díjnemfizetéssel megszűnt szerződés esetén visszakötéskor köteles vagy a régi Biztosítódhoz visszakötni, és egy teljes évet egy összegben befizetni ( a fedezetlenségi díjjal együtt ).
A levelezési címhez még FONTOS, hogy amikor szerződést kötsz egy Biztosítóval, akkor aláírod, hpogy amennyiben adatváltozás történik te arról írásban tájékoztatod a biztosítót. Tehát köteles vagy az új címedet bejelenteni, ha nem teszed nem az ő hibájuk, hogy rossz helyre küldik. ( Tapasztalataim szerint sokszor hiába jelentettem le ügyfeleim cím változását mégsem sikerült jó helyre küldeni, de ilyenkor élhetünk panasszal ha van írásos bizonyítékunk arról, hogy mi eleget tettünk a kötelességeinknek). Én ALkuszként dolgozom vagyis én közvetítek én vagyok a tűzfal az ügyfelek és a Biztosítók között :)
"Egy kötelezőnél a biztosító a fizetési határidő után 60 napig kockázatban marad, eddig küldik a felszólítókat, email levél sms: mindegyik cég máshogy."
Itt nem erről van szó befizettem.
De mint kiderült, volt egy biztosító váltás, amit első körben elutasítottak (mert van valami szabály újabban, hogy nem lehet ugyanahhoz a biztosítóhoz új biztosítást kötni ha az kedvezőbb), de valami rejtélyes oknál fogva mégis elfogadták (a másik autóra, amit ugyanakkor intéztem egy másik biztosítónál ott nem)
Párhuzamosan 2 csekk jött, ugyanattól a biztosítótól.
Én automatikusan fizettem, de kiderült, hogy rossz helyre.
A réginél ezt túlfizetésként tartották nyilván az újnál, meg hogy nem fizettem (6
60 nap elteltével ha a díj nem érkezett be, visszamenőleg az utolsó díjrendezett napra törlik a szerződést.
Tehát kaptál 2 hónap türelmi időt, és még ezt is lekésted, pedig törvényi kötelezettséged kötelező biztosítással rendelkezni, akkor arra a 60 napra és még azokra a naptári napokra amik eltelnek míg vissza nem kötöd, addig naponta fedezetlenségi díjat + ennek baleseti adóját kell egy összegben az új megkötésekor befizetned.
További problémát jelent, hogy Díjnemfizetéssel megszűnt szerződés esetén visszakötéskor köteles vagy a régi Biztosítódhoz visszakötni, és egy teljes évet egy összegben befizetni ( a fedezetlenségi díjjal együtt ).
A levelezési címhez még FONTOS, hogy amikor szerződést kötsz egy Biztosítóval, akkor aláírod, hpogy amennyiben adatváltozás történik te arról írásban tájékoztatod a biztosítót. Tehát köteles vagy az új címedet bejelenteni, ha nem teszed nem az ő hibájuk, hogy rossz helyre küldik. ( Tapasztalataim szerint sokszor hiába jelentettem le ügyfeleim cím változását mégsem sikerült jó helyre küldeni, de ilyenkor élhetünk panasszal ha van írásos bizonyítékunk arról, hogy mi eleget tettünk a kötelességeinknek). Én ALkuszként dolgozom vagyis én közvetítek én vagyok a tűzfal az ügyfelek és a Biztosítók között :)
Remek.
Most elküldte a rendszer idő előtt.
Tehát akkor:
A már megszűnt szerződésre küldtem a pénzt a másik helyen meg úgy volt nyilvántartva, hogy nem fizettem egy fillért sem.
"Tehát kaptál 2 hónap türelmi időt, és még ezt is lekésted, pedig törvényi kötelezettséged kötelező biztosítással rendelkezni, akkor arra a 60 napra és még azokra a naptári napokra amik eltelnek míg vissza nem kötöd, addig naponta fedezetlenségi díjat + ennek baleseti adóját kell egy összegben az új megkötésekor befizetned."
Nem, nem késtem le semmit, csak rossz helyre küldtem IDŐBEN a pénzt.
"További problémát jelent, hogy Díjnemfizetéssel megszűnt szerződés esetén visszakötéskor köteles vagy a régi Biztosítódhoz visszakötni, és egy teljes évet egy összegben befizetni ( a fedezetlenségi díjjal együtt ). "
Ha 1 negyedévvel voltam elmaradva (vagyis nem, mert én időben befizettem az összeget), akkor miért kéne egy TELJES évere kifizetnem bármit is?
"A levelezési címhez még FONTOS, hogy amikor szerződést kötsz egy Biztosítóval, akkor aláírod, hpogy amennyiben adatváltozás történik te arról írásban tájékoztatod a biztosítót. Tehát köteles vagy az új címedet bejelenteni, ha nem teszed nem az ő hibájuk, hogy rossz helyre küldik. ( Tapasztalataim szerint sokszor hiába jelentettem le ügyfeleim cím változását mégsem sikerült jó helyre küldeni, de ilyenkor élhetünk panasszal ha van írásos bizonyítékunk arról, hogy mi eleget tettünk a kötelességeinknek). Én ALkuszként dolgozom vagyis én közvetítek én vagyok a tűzfal az ügyfelek és a Biztosítók között :)"
De az ő hibájuk, hiszen én az első pillanattól kezdve megadtam a levelezési címem, és fura módon néha ide, néha az állandó lakcímemre küldték a csekkeket.
De hogy a lényegre térjek, idő közben megoldódott minden.
Kiderült, hogy kicsit mindkét oldal hibás.
Ők (tehát a biztosító) nem küldött időben és egyértelmű levelet, de mivel én meg nem tudtam az állandó lakcímemre került dolgokat kézben tartani, azért én vagyok a felelős.
Tehát az lett, hogy:
Bár nem lehetett ugyanannál a biztosítónál újra szerződést kötni, de én valahogy valami rejtélyes oknál fogva mégis beleestem.
Jött előző és új csekk is.
Én automatikusan befizettem a szokott csekket, az újat meg kidobtam abban a tudatban, hogy nem lehet változtatni.
Tehát én időben és maximálisan befizettem az adott összeget, csak rossz helyre.
A történet vége az lett, hogy a befizetett összeget átvezették az új helye (ugyanannál a biztosítónál), de mivel eltelt egy kis idő, így néhány száz forint késedelmi kamatot pluszban be kellett fizetnem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!