Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Ilyen esetben lehet részletfiz...

Ilyen esetben lehet részletfizetést kérni?

Figyelt kérdés

A történet:

Tavaly év vége felé befizettem minden esedékes számlát. Súlyadó, utolsó részlet biztosítás, stb.


Majd január közepe felé az állandó lakcímemre (semmi más máskor nem oda megy), a biztosításom kb. felét visszaküldték, egy olyan címszóval, hogy: "TÚLFIZETÉS"


Nem nagyon foglalkoztam vele, millió helyre fizetek csekkeket.


Aztán most pénteken haza telefonáltam, hogy érkezett-e új csekk a biztosítótól, (hozzám nem érkezett pedig ide szokott) mert már esedékes lenne az új részlet. Nem.


Írtam e-mailt a biztosítómnak, amiben azt válaszolták (csak szombat reggel olvastam), hogy nekem már sok-sok hete nincs biztosításom, mert határidőn túl fizettem be.


Nyilván most nem tudok mit tenni, mert csak hétköznap elérhetőek, és online nem akarok semmit kavarni, úgyhogy hétfőig sakk-matt.


Az egyértelmű, hogy egy halom pénzt kell fizetnem az elmúlt hetekre, amíg ezek szerint nem volt biztosításom, (fedezetlenségi díj) nem ezt akarom megúszni.


A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor lehet valami részletfizetést kérni?


Nem 10 forintokra gondolok, hanem pár részletre, vagy a biztosítás csekkje mellé X összeget csatolva vagy nem tudom.


Vagy 1 összegben kell kifizetnem mindent?


Aki volt már hasonló helyzetben annak megköszönném a segítségét.


2017. febr. 4. 21:58
 1/10 Beviz Elek ***** válasza:

Alapból van pár hét türelmi idő, ne rugózz rajta fölöslegesen.


Január közepe max 3 hetet jelent, semmi bajod nem lesz. Amennyiben szívóznak, mutasd meg a papírt hogy most küldtek vissza pénzt, nem a te hibád hogy szerencsétlenek.

2017. febr. 4. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Azért csak óvatosan. Nekem Volt már olyan, hogy amikor reklamáltam, hogy az hogy ők nem tudják feldolgozni hogy az emberek néha elköltöznek, és hol a régi hol az új címre küldik a csekket, az Volt a válasz, hogy "az ön érdeke hogy legyen biztosítása, önnek kell utánajárni ha nem jön csekk."


Egyszerm meg váltottam netrisc-en keresztül, ők elfelejtették felmondani de megkötötték az újat.

Jött egy-két figyelmeztetés a régitől, nem törödtem velük, mivel korábban is töketlenek voltak. Gondoltam van már új biztosításom, hol érdekel?


Aztán jött a figyelmeztetés, akkor jelentkeztem a netriscnél, ők kiderítették, hogy hat sajnálják, tényleg nem ment ki a felmondás, így köteles vagyok a réginél maradni, ők meg kifizetik a külömbözetet.


Csak épp az Volt a dühítő, hogy mivel megszűnt a régi biztosítás, az új meg nem Volt érvényes, buktam 5 bónuszt.

Plusz azt a pár hetet amíg nem Volt érvényes, a mabisz felé ki kellett fizetni.

2017. febr. 4. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Mindig is ide küldtek hozzám minden csekket már sok ideje (az ideglenes lakcímemre), ezért is volt fura, hogy már elkezdődött a február, de nem jön csekk.


Ezzel visszaeshet a bónuszom?

2017. febr. 4. 22:24
 4/10 RidomRitu válasza:

Egy kötelezőnél a biztosító a fizetési határidő után 60 napig kockázatban marad, eddig küldik a felszólítókat, email levél sms: mindegyik cég máshogy.


60 nap elteltével ha a díj nem érkezett be, visszamenőleg az utolsó díjrendezett napra törlik a szerződést.


Tehát kaptál 2 hónap türelmi időt, és még ezt is lekésted, pedig törvényi kötelezettséged kötelező biztosítással rendelkezni, akkor arra a 60 napra és még azokra a naptári napokra amik eltelnek míg vissza nem kötöd, addig naponta fedezetlenségi díjat + ennek baleseti adóját kell egy összegben az új megkötésekor befizetned.


További problémát jelent, hogy Díjnemfizetéssel megszűnt szerződés esetén visszakötéskor köteles vagy a régi Biztosítódhoz visszakötni, és egy teljes évet egy összegben befizetni ( a fedezetlenségi díjjal együtt ).


A levelezési címhez még FONTOS, hogy amikor szerződést kötsz egy Biztosítóval, akkor aláírod, hpogy amennyiben adatváltozás történik te arról írásban tájékoztatod a biztosítót. Tehát köteles vagy az új címedet bejelenteni, ha nem teszed nem az ő hibájuk, hogy rossz helyre küldik. ( Tapasztalataim szerint sokszor hiába jelentettem le ügyfeleim cím változását mégsem sikerült jó helyre küldeni, de ilyenkor élhetünk panasszal ha van írásos bizonyítékunk arról, hogy mi eleget tettünk a kötelességeinknek). Én ALkuszként dolgozom vagyis én közvetítek én vagyok a tűzfal az ügyfelek és a Biztosítók között :)

2017. febr. 13. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

"Egy kötelezőnél a biztosító a fizetési határidő után 60 napig kockázatban marad, eddig küldik a felszólítókat, email levél sms: mindegyik cég máshogy."


Itt nem erről van szó befizettem.


De mint kiderült, volt egy biztosító váltás, amit első körben elutasítottak (mert van valami szabály újabban, hogy nem lehet ugyanahhoz a biztosítóhoz új biztosítást kötni ha az kedvezőbb), de valami rejtélyes oknál fogva mégis elfogadták (a másik autóra, amit ugyanakkor intéztem egy másik biztosítónál ott nem)


Párhuzamosan 2 csekk jött, ugyanattól a biztosítótól.

Én automatikusan fizettem, de kiderült, hogy rossz helyre.

A réginél ezt túlfizetésként tartották nyilván az újnál, meg hogy nem fizettem (6


60 nap elteltével ha a díj nem érkezett be, visszamenőleg az utolsó díjrendezett napra törlik a szerződést.


Tehát kaptál 2 hónap türelmi időt, és még ezt is lekésted, pedig törvényi kötelezettséged kötelező biztosítással rendelkezni, akkor arra a 60 napra és még azokra a naptári napokra amik eltelnek míg vissza nem kötöd, addig naponta fedezetlenségi díjat + ennek baleseti adóját kell egy összegben az új megkötésekor befizetned.


További problémát jelent, hogy Díjnemfizetéssel megszűnt szerződés esetén visszakötéskor köteles vagy a régi Biztosítódhoz visszakötni, és egy teljes évet egy összegben befizetni ( a fedezetlenségi díjjal együtt ).


A levelezési címhez még FONTOS, hogy amikor szerződést kötsz egy Biztosítóval, akkor aláírod, hpogy amennyiben adatváltozás történik te arról írásban tájékoztatod a biztosítót. Tehát köteles vagy az új címedet bejelenteni, ha nem teszed nem az ő hibájuk, hogy rossz helyre küldik. ( Tapasztalataim szerint sokszor hiába jelentettem le ügyfeleim cím változását mégsem sikerült jó helyre küldeni, de ilyenkor élhetünk panasszal ha van írásos bizonyítékunk arról, hogy mi eleget tettünk a kötelességeinknek). Én ALkuszként dolgozom vagyis én közvetítek én vagyok a tűzfal az ügyfelek és a Biztosítók között :)

2017. febr. 13. 21:55
 6/10 A kérdező kommentje:

Remek.

Most elküldte a rendszer idő előtt.


Tehát akkor:


A már megszűnt szerződésre küldtem a pénzt a másik helyen meg úgy volt nyilvántartva, hogy nem fizettem egy fillért sem.

2017. febr. 13. 21:56
 7/10 A kérdező kommentje:

"Tehát kaptál 2 hónap türelmi időt, és még ezt is lekésted, pedig törvényi kötelezettséged kötelező biztosítással rendelkezni, akkor arra a 60 napra és még azokra a naptári napokra amik eltelnek míg vissza nem kötöd, addig naponta fedezetlenségi díjat + ennek baleseti adóját kell egy összegben az új megkötésekor befizetned."


Nem, nem késtem le semmit, csak rossz helyre küldtem IDŐBEN a pénzt.

2017. febr. 13. 21:58
 8/10 A kérdező kommentje:

"További problémát jelent, hogy Díjnemfizetéssel megszűnt szerződés esetén visszakötéskor köteles vagy a régi Biztosítódhoz visszakötni, és egy teljes évet egy összegben befizetni ( a fedezetlenségi díjjal együtt ). "


Ha 1 negyedévvel voltam elmaradva (vagyis nem, mert én időben befizettem az összeget), akkor miért kéne egy TELJES évere kifizetnem bármit is?

2017. febr. 13. 21:59
 9/10 A kérdező kommentje:

"A levelezési címhez még FONTOS, hogy amikor szerződést kötsz egy Biztosítóval, akkor aláírod, hpogy amennyiben adatváltozás történik te arról írásban tájékoztatod a biztosítót. Tehát köteles vagy az új címedet bejelenteni, ha nem teszed nem az ő hibájuk, hogy rossz helyre küldik. ( Tapasztalataim szerint sokszor hiába jelentettem le ügyfeleim cím változását mégsem sikerült jó helyre küldeni, de ilyenkor élhetünk panasszal ha van írásos bizonyítékunk arról, hogy mi eleget tettünk a kötelességeinknek). Én ALkuszként dolgozom vagyis én közvetítek én vagyok a tűzfal az ügyfelek és a Biztosítók között :)"


De az ő hibájuk, hiszen én az első pillanattól kezdve megadtam a levelezési címem, és fura módon néha ide, néha az állandó lakcímemre küldték a csekkeket.

2017. febr. 13. 22:01
 10/10 A kérdező kommentje:

De hogy a lényegre térjek, idő közben megoldódott minden.

Kiderült, hogy kicsit mindkét oldal hibás.

Ők (tehát a biztosító) nem küldött időben és egyértelmű levelet, de mivel én meg nem tudtam az állandó lakcímemre került dolgokat kézben tartani, azért én vagyok a felelős.


Tehát az lett, hogy:


Bár nem lehetett ugyanannál a biztosítónál újra szerződést kötni, de én valahogy valami rejtélyes oknál fogva mégis beleestem.


Jött előző és új csekk is.

Én automatikusan befizettem a szokott csekket, az újat meg kidobtam abban a tudatban, hogy nem lehet változtatni.


Tehát én időben és maximálisan befizettem az adott összeget, csak rossz helyre.


A történet vége az lett, hogy a befizetett összeget átvezették az új helye (ugyanannál a biztosítónál), de mivel eltelt egy kis idő, így néhány száz forint késedelmi kamatot pluszban be kellett fizetnem.

2017. febr. 13. 22:06

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!