Nem nagyon értem a kgfb-t, de azt sem, hány bort húzhat még le rólam az autós?
Szerencsere nem vagyok gyakorlott karambolozó. Viszont nem is ertem, hogy működik a KGFB, és ők pontosan mikor fizetnek? Soha? Csak én nekik?
A másik: pár hónapja tolattam ki a cégtől, és a portás rosszul navigált, ezert nekem koccant egy autó. Elvileg én voltam a hibás, de a cég magára vállalta, mert a kolléga bénázott.
96 ezer forintos számla jött, eléggé sokalltam, szerintem nem keletkezett akkora kár a másik kocsiban. De a cég kifizette.
Azonban azóta két másik (!) számla is jött, egy 170 ezres (!) és egy 67 ezres. Rohadt biztosítási csalásról lehet szó egyrészt, másrészt meg meddig küldözgethetnek valakinek csekkeket? A megbízott kolléga lusta a cégnél, szerintem képes lenne befizetni, csak egyéb dolga ne legyen vele, de engem felháborít a dolog.
"Viszont nem is ertem, hogy működik a KGFB, és ők pontosan mikor fizetnek? Soha? Csak én nekik?"
Nem bonyolult. A KGFB felelősségbiztosítás, tehát a te felelősséged alá tartozó kárért áll helyt. Te fizeted a biztosítási díjat, mint a katonatiszt, ezért cserében a biztosító helyt áll az általad okozott kárért. Vagyis ha lebontod a szomszéd vadonatúj prémiumszedánjának a fél oldalát, nem kell zsebből kicsengetned a több százezret, majd a biztosító fizet. Ha nem okozol balesetet, a biztosító neked nem fog fizetni. Miért is fizetne, ha felelősségbiztosítás?
A dolog lényege a kockázatközösség: egy biztosítónál vagytok több tíz- vagy százezren, akik KGFB-t kötöttetek. Mind befizettek valamennyit, általában éves szinten kevesebbet, mint egy becsületesen megcsukott autó javítási költsége. Ebből a sokszor kevés összegből fizet ki a biztosító kedvésszer sokat, ha valaki megtör egy autót. Látod, mondom én, hogy nem bonyolult.
Viszont a KGFB csak az okozott kárt téríti meg, vagyis ha vétkesként sikerül lezúzni a saját autódat is, azt zsebből fizeted. Jogos: nem muszáj összetörni az autót, ha neked ez a hobbid, finanszíroznod kell.
"A másik: pár hónapja tolattam ki a cégtől, és a portás rosszul navigált, ezert nekem koccant egy autó. Elvileg én voltam a hibás, de a cég magára vállalta, mert a kolléga bénázott"
Ezt legalább jól tudod: ha valaki segít tolatni, a felelősség nem az övé. Te hibáztál volna, jófejség a cégtől, hogy vállalta.
"96 ezer forintos számla jött, eléggé sokalltam, szerintem nem keletkezett akkora kár a másik kocsiban. De a cég kifizette"
Ha van KGFB a céges autón, akkor az fizeti a kárt. Nem kötelező a cégnek fizetnie, csak a következő évtől megemelkedik a biztosítási díj. A biztosítók viszont adnak rá lehetőséget, hogy kifizesd a javítási díjat, ekkor a biztosítási díj nem változik. Van, akinek ez megéri, él is vele.
"Azonban azóta két másik (!) számla is jött, egy 170 ezres (!) és egy 67 ezres. Rohadt biztosítási csalásról lehet szó egyrészt, másrészt meg meddig küldözgethetnek valakinek csekkeket?"
Ezt én sem értem. A kárrendezésnél egy számla jön, jogod van tudni, mennyit fizetett a biztosító a te KGFB-d terhére. Amint írtam, ha kedved van, meg is térítheted a pénzt. Utána viszont nincs "pótmeccs", megvolt a javítás, annyi, amennyi, le van zárva az ügy. Utána kellene nézni, pontosan mit is tartalmazott ez a három számla, mert itt valami nem stimmel.
Honnan tudod, hogy nem volt nagyobb a kár?
Belém jöttek pirosnál. Én olyan 100 ezerre becsültem a saját károm. Kiderült a szervizben, hogy 360 ezer.
Nem csak azért, mert márkaszervizbe vittem, hanem azért, mert több dolgot én nem is láttam. Megmutatták, nem csak kitalálták. Nem is lefizettem őket.
Biztosítási csalás? Lehet. Nem biztos. Le kell hozzá fizetni több embert.
Nekem a lökhárítón találtak egy kb. 6 cm-es repedést, ami nem jó helyen volt. Rögtön lefelezte a biztosító a kifizethető összeget.
Javítás közben jöttek elő újabb hibák, az első felértékelésnél még csak 290 ezer forint volt a kárérték.
Hogy miért jött számla, nem is értem.
A két biztosító és a szerviz egymás között intézi a dolgokat.
Ha a cég fizetett, akkor a KGFB békén hagyásával, saját keretből történt a javítás. Van ilyen. A biztosítók fel szokták ajánlani a bónusz fokozat megtartása érdekében azt, hogy a felelős térítse meg a kárt a biztosító helyet.
A vétlen autós nem kötelezhető arra, hogy a javítás költségeit minimalizálja. Pl. törött darabok javítása csere helyett, sufniszervizt válasszon márkaszerviz helyett stb.
Valami nem kerek.
Vagy kgfb, vagy megegyezés.
Ha kgfb lett volna, akkor senki nem kap semmilyen csekket, csak átsorolnak egy rosszabb kategóriába, emelkedik a díjad, és két káresemény mentes év kell, hogy ezt "ledolgozzad".
Ha a cég megegyezett, akkor jönnek számlák, nem csekkek, mert gondolom a károsulttal abban is megegyeztek, hogy milyen névre kérje a számlát.
Amúgy az összegek még reálisak is lehetnek. A kártalanítás az eredeti állapot gyári technológiával történő visszaállítását jelenti. Tehát nem a jó magyaros "kigitteljük és letüsszentjük valami hasonló színnel", hanem elemcsere, fényezés, ha a futómű is sérült akkor annak a javítása. Egy jobb kocsinál ez elég sokba tud fájni.
A saját 10++ éves kocsimban is tudtak annyi kárt okozni egy épp csak súroló koccanással, hogy épp hogy megállt GTK alatt. Két elem csere, másik kettő kikalapálása, és az egész oldal telibe fényezése. Ez utóbbi elemenként 30 ezer.
Szóval ennyi az ára,
Ott valami nem stimmel, de nem csak a biztosító gyanús, hanem a cég is.
A vétkes fél (ez esetben a cég) biztosítója fizeti a vétlen félnek okozott kárt.
A biztosító felajánlja ugyan az ügyfelének, ha rendezi a számlát, nem veszít bónusz, de ezzel nem kötelező élni.
Jelentéktelen károkozás esetén ki is lehet hagyni a biztosítót, ha a két fél megegyezik, a biztosítónak nincs dolga - miért nem ez történt, ha valóban kicsi volt a kár?
Talán azért mert a cégnek is volt valami érdeke, szerepe, hogy ekkora számlákat kapjon?
Az volt, hogy vagy befizetem a 96 ezret, vagy a biztosító ekkora összeggel megemeli az éves biztosítási díjat ettől az évtől. Magyarul nem ő fizette, hanem én így is, úgy is.
Az autó lassan jött, koccantunk épphogy, kizárt, hogy ekkora kár keletkezett...
Ne okoskodj!
Nem kizárt. A #3 vagyok
Lépésben gurultam egy kis utcában, mert kerestem egy házszámot. Előttem egy mélygarázsból jött ki valaki, aki (csak az orrát láttam) lassított. Azt hittem megáll, mert észrevett. Nem állt meg, de mire ez kiderült, már késő volt. Három elemet meghúzott, jobb első ajtó vége, jobb hátsó ajtó, és a hátsó sárvédő. Pont egy olyan pont is sérült, ahol több lemez találkozik, azt nem lehet csak "kicsit kalapáljuk, aztán leborítjuk egy lemezzel" módon javítani.
Kellett egy hátsó ajtó külső lemez, az elsőt kijavították, a hátsó sárvédőt megvágták, és bontott, de hibátlannal cserélték. Ez együtt járt a jobb oldal kibelezésével, a jobb oldali üregvédelem pótlásával, jobb oldali új díszléc is kellett, és az egész lefényezése. 3 elem fényezése 90 000, a többit elvitte a lakatosmunka és az elemek, 253 000 forintál állt meg, úgy hogy a biztosítóval szerződött műhely csinálta. Ha elérte volna a kár a 300 000-t ( a kocsi értékének a felét) GTK-ra vették volna.
Autótól is függ.
Barátnőm KIA Seed-jébe a parkolóban koccantak bele hátulról kb 5 évvel ezelőtt, 120ezer ft volt az elem újra fújása...
Akkor mégsem fizette ki a cég, ha te kaptad a csekket.
És a biztosító nem emeli meg a kár összegével az éves díjat.
Kérd el a cégtől az összes dokumentumot, amit ezzel kapcsolatban kaptak. Abból minden kiderül.
Szerintem 3-as kicsit fogd vissza magad. Nagyon irritáló, hogy a névtelenségnek köszönhetően olyan stílust engednek meg az emberek, amit élőben nem tennének, vagy ők sem tűrnének el.
Nem okoskodom, ott voltam.
Az én nevemre jön a számla, de megegyeztünk, hogy a cég ideadja a pénzt.
A kérdésem továbbra is az, hogy hogy jöhet és mennyi időn keresztül (és mennyi javításról) értesítés.
Annak viszont örülök, hogy itt senki nem találkozott a biztosítási csalás jelenségével.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!