Hogyan lehet forgalomba helyezni egy általam építtetett, de a gyáritól nem eltérő mz-t?
Gyakorlatilag sehogy.
Mérnökkel kellene megterveztetni, engedélyeztetni stb stb. Egy 80.000Ft-os motor nem ér annyit. Vegyél egy olyat ami leginkább megfelel az elképzeléseidnek és újítsd fel te, még így jössz ki a legjobban.
Ha a végeredmény megfelel a típusbizonyítványnak (tehát mondjuk a Trophyba nem műtöd bele az ETZ blokkját, a /1-esen nem tárcsafék virít elöl meg ilyenek), akkor elméletileg összeépítési engedély kellene, igazolni kell a fődarabok származását (pajtából előtúrt váz és "grosszmotorbúl" kiszerelt blokk esetén ezt felejtsd el), azzal működne a dolog.
Éppen ezért okos ember ezt másképp csinálja. Vesz egy még vállalható állapotú papíros motort és vagy azt szedi szét és újítja fel, vagy addig keresgél a piacon, míg sikerül egy jó állapotú, nem görbe, nem agyonhajtogatott-hegesztett vázat találnia, aminek a vázszáma pontosan megegyezik azzal, ami a forgalmiban van. Ezt újítja fel. A motornál is hasonlóan jár el: addig keresgél, míg talál két olyan blokkfelet, ami nincs szétverve az illesztésnél, nincsenek benne oválisra kiverődve a csapágyfészkek, nem repedt, nem hegesztett és még a motorszáma is pontosan ugyanaz, mint a papíros motoré. Abból kiindulva építi fel az új motorblokkot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!